[noob] Trance liedje mixen

vind de drums nog steeds vrij zwak, er gebeurt in het hoog nog te weinig in mijn opzicht..

qua stijl/arrangement: probeer duidelijker voor 1 richting te kiezen en behandel je opbouw/arrangement/synthsounds ook zo.

kijk ook wat de functie van een synthlijntje in het nummer is en probeer deze vanuit die rol in het nummer verder uit te werken ;)

suc6!

Hmm, juist ja, een compressor, dat moet er nog in voor de drums.

Weet er iemand een interessante tutorial ivm het gebruik van compressors?

Ivm het hoog, ik dacht het nu net beter was.
Wat zou je daar nog aan willen veranderen?

die reverb van de clap is echt geen gehoor, die zou ik veel zachter in de mix zetten. Ook de hihat klinkt alsof ie uit de badkamer komt. zoals ik al eerder zei, ik denk dat een shaker/tambourin hier goed in past. Verder ga ik me wat storen aan de snare die een soort van bubblin ritme heeft. Zet em een stuk zachter, of doe er ritmisch iets anders mee. Ik mis nog crashes voor wat afwisseling, en het geheel aan beats mag wat frisser worden (eq..)

maar goed, das mijn mening ;)

heel mooi,
maar aan de proffesionele commentaren van voorgaanden heb ik helaas weinig aan toe te voegen dat de moeite waard is. Voor mij mag ie nog altijd iets agressiever. Iets met de bassline aanvangen? Just a thought.
verder: doe zo voort!
lekker trancy nummer :)

Weer een updateje. Ik heb de wereld van compressors ontdekt. Nu begrijp ik waarom die dingen nodig zijn.

http://inspiran.rave.org/music/Inspiran - I, Trance.mp3

Ik weet ni echt of ik het goed gedaan heb of niet, maar ik heb er 2 gebruikt, eentje voor laag (bassdrum, bassline) en eentje voor hoog (overige percussie).

Back