m-audio 1010 vs motu 828 mk2 fw

endonyx

Noize is the message?
Ik ga over een ruime maand één van de bovengenoemde geluidskaarten kopen.
Nou zit ik nog te twijfelen tussen deze 2 en als voornaamste bottle-neck zit ik met
het volgende :

Kan de m-audio 1010 net zo goed als de motu software monitoring toepassen op inkomende
audio-signalen ?

ff wat duidelijker voorbeeld:

Ik ben bezig met een track in cubase sx 2 en heb een softsampler lopen en enkele softsynths.
Nou wil ik bv. uit een waldorf pulse een kick gebruiken in deze track. De uitgang van de pulse
hang ik aan een ingang van de geluidskaart. Het signaal komt binnen op een audio-spoor in cubase
en ik wil daar bv. een distorsion en een compressor plugin overheen zetten in de mixer van cubase
en het resultaat ook realtime terughoren en wel in sync met de rest van de softsynths en al
(definitie van software monitoring toch?)

Nou is mijn vraag gaat dit op een m-audio en een snelle pc (3ghz athlon xp met nforce 2 chipset)
net zo goed en strak werken als op een motu kaart ?

als dat bijna net zo goed gaat dan ga ik voor de 1010 als dat toch niet zo ideaal loopt op de "iets goedkopere
geluidskaarten" dan word het toch de motu denk ik. Heb dit hierboven beschreven situatie gezien bij ><I
en dat werkte vlekkenloos.

met de motu haal je met gemak 3ms. met de delta 1010 kun je dit vergeten als je alle inputs gebruikt...
5ms misschien...

maar plugindelaycompensation is dat niet het grote woord?

(pci gaat eruit trouwens, firewire blijft wel ff lijkt me dus ik zou voor de motu gaan, kwalitatief ook stukken beter)

hmmm 5 ms is toch best werkbaar lijkt me ?

het zal niet zo zijn dat ik alle 8 kanalen meteen volledig zal benutten denk ik.
het zal om een waldorf puls en een alesis ion gaan dus dan zit ik met 1 mono ingang en 1 stereo ingang
ze adverteren beiden met lo latency software monitoring dus de keuze is nog steeds niet gemaakt.

ff over de plugindelaycompensation. trekt dat ook de latency recht dan van de inkomende kanalen (die 5 ms bv.)
of alleen de latency die de plugins zelf kunnen hebben ? Als het beide is dan zijn we eruit dan ga is de m-audio goed genoeg hehe

Op het moment dat je plugins gaat gebruiken over live signalen gaat je latency al sterk omhoog. De delta1010 (die ik ook heb) kan wel het signaal van je pulse direct naar de output weer sturen. Dus eigenlijk bijna 0 latency. Alleen die van AD en DA conversie.
Als je er een distortion plugin in hangt dan MOET het signaal via de ASIO driver door de Cubase mixer, door de plugin en weer naar buiten. Dan loopt het per definitie uit sync met de rest. Het kan alleen zijn dat het maar HEEEEL weinig is. 5 msec ofzo is niet echt hoorbaar. Voor een kick zou ik het niet doen, die moet wel strak lopen. Voor andere synthgeluiden maakt het niet zo veel uit.

oke dat is duidelijke info. maar word die latency veroorzaakt dat de live ingang
door de pc/mixer/drivers heen niet rechtgetrokken door de plugindelaycompensation?!

meer ervaringen ?

Laatst gewijzigd:
Back