Time signature en fruity loops

ikke

Ouwe rot
Origineel geplaatst door isnieZot
ja dat wel maar ik word er gewoon gek van dat mensen die niets van muziek kennen
het als minderwaardig product beschouwen gewoon omdat het geen stoere naam als
Logic of Cubase heeft. en denken dat al hun favoriete artiesten een studio van hier
tot in tokio hebben om hun muziek te maken.
kent er niemand Hip Hop producers die fruity gebruiken? mijn maat is nogal een hip hop
fanaat.

greets isnieZot

Wel.. mensen die wel iets van muziek kennen, vinden het ook een tool :) (ni waar hoor..) Maar maten en tijd-handtekeningen (time signature ;) ) kent Fruity niet!? Enkel step sequencen op 1/16de =( Een piano roll is er wel maar toch wel onhandig.. )
Fruity is wel leuk (ook zeer stabiel met vsti's) maar mist toch wat sequence mogelijkheden!
Geef mij dan maar Reason (+ Live)

"kent er niemand Hip Hop producers die fruity gebruiken?" ... of niemand dat weet, betwijfel ik 8o) Iemand zal het wel weten..
-> de Straathonden gebruiken FL soms :D

Re: Re: Re: tadaaaaa

Re: Re: Re: tadaaaaa

Origineel geplaatst door ikke
Maar maten en tijd-handtekeningen (time signature ;) ) kent Fruity niet!? Enkel step sequencen op 1/16de =( Een piano roll is er wel maar toch wel onhandig.. )

toch wel. je kan met gemak in 7/3 of 6/5 of wat dan ook werken.
hier een screenshotvan een 7/3 signature.kheb het contrast even verhoogd zodat je het wat beter kunt zien.

Attachments

• sig.png
    sig.png
    12,7 KB · Bekeken: 117
En klan je dan nadien ook die noten off-grid editten? (Zoals in Reason en zowat alle andere sequencers!)

En klan je dan nadien ook die noten off-grid editten? (Zoals in Reason en zowat alle andere sequencers!)

leg eens uit wat je met off grid bedoeld. in de piano roll? of bedoel je pitch veranderen zonder in piano roll te gaan?
ja dat kan.

Origineel geplaatst door isnieZot
leg eens uit wat je met off grid bedoeld. in de piano roll? of bedoel je pitch veranderen zonder in piano roll te gaan?
ja dat kan.

Volgens mij bedoelt ie niet keihard gequantiseerde nootposities.

Origineel geplaatst door bikkel
Volgens mij bedoelt ie niet keihard gequantiseerde nootposities.

oh ja je kan een vertraging op die patterns zetten of swing gebruiken.
of de vertraging van 1 hit instellen als je dat wenst.

FL is nog steeds in ontwikkeling en het wordt na maten de tijd verstrekt een steeds beter programma, ik zelf gebruik het ook, maar dan meer voor de basis, in cubase mix ik de shit. maar goed als het zo door gaat kan ik cubase ook laten vallen

Ja
Hoe:
Zet de snap optie op 1/2 1/4, of misschien zelfs op ''none', nu worden de nootjes niet meer perfect op het sequencergrid neergeknald (perfect voor gestoorde breakbeats)

Groettjeees, Mau

Back