zelfgemaakt plaatje

Alexandre

Synthesized Fool
Hey

Ik & mijn maat hebben onlangs een nummertje in elkaar gestoken. We hadden graag jullie ongezouten mening hierop gekregen. Voor dit nummer hebben we gebruikt:
* Roland JP-8080
* Korg Triton Le 61
* Roland MC-505

* gemixt op een Yamaha MG16-6FX in combinatie met Cubase SX

Mvg Alex & Djoene

Hier kunt u klikken voor het nummertje

Had je deze al op Clubcharts gezet (onder 'Eigen Producties')?
Daar krijg je alle meningen die je je wel en niet wensen kan! :D

(Of mag ik geen links plaatsen naar andere forums?)

Melodie is goed maar klinkt op een of andere manier erg bekend.
Opbouw is zo hier en daar best rommelig.
En persoonlijk vind ik de keuze van de geluiden minder.

Het loopt niet echt sync allemaal, of vind je van wel?

Die kick zwabbert er ook maar wat onderdoor, en dat plingelgeluid sluit absoluut niet aan bij de rest van het nummer,,, sorry. Die eerste plingel is wel ok trouwens, maar de plingel verderop in het nummer suckt. De baslijn, dat geluid, moet veel meer gefilterd worden, niet zo'n "open" geluid, dat werkt niet in combinatie met die brede lead-sound (jp 8080?). Wat meer opbouw mag ook, probeer het wat spannender te maken met filters die langzaam open en dicht gaan, probeer andere fills dan ratellende snares, als je dan toch trance wil maken blijf dan origineel..! Oja, en als het nummer in full charge aan het pompen is, dan mogen de drums ook wel wat meer zijn dan alleen een enkele kick.

Nou, dat was tamelijk ongezouten dacht ik zo :biertje: succes ermee
Tip: probeer eens iets met compressie

Dit is totaal niet mijn smaak..maar wat technomauriesje zegt klopt aardig, sorry

althans dat is mijn mening

nee , sorry maar ik vind het echt een soort demo van een goedkoop casio keyboard.

ik vind die string (trance) uit die 8080 wel gaaf maar het nummer synct niet (de plingjes) en je moet toch een luisteren naar je beats ....ze zijn niet overtuigend genoeg en te zacht.

afmixen is erg moeilijk (kan het zelf ook nog steeds niet goed)

Origineel geplaatst door technomauriesje
Het loopt niet echt sync allemaal, of vind je van wel?

........

Waarschijnlijk loopt die *** - 505 niet helemaal sync }:|

Intro:
Dit vind ik nix. Die leads(plingjes 8) ) zijn misschien wel gequantized, en misschien dacht je hier wel een rimitsch hoogstandje van had gebouwd, maar het ligt gewoon helemaal niet in het gehoor. Ik zou het gewoon lekker op de beat houden. Ik zit niet op een nummer te wachten in een discotheek waar ik mijn benen moet breken om de juiste maat te vinden.

2m02 WAT IS DIT NOU WEER?
Als je dit doet, gerbuik dan plz een andere piano want dat klinkt voor geen meter. Als je toch voor zo'n break kiest als deze zou ik er een "echte" breakbeat van maken.

Outro:
Zou die niet afsluiten met crashes dat is AK (= afknapper)

Voor de rest:
Ik vind hem net iets te happy. Te weinig drums. En maak originelere fills zoals eerder is aangegeven.
Die leads: Ander geluid plze. Als je een andere donkerder geluid pakt wordt het hele nummer al minder happy of over commercieel (=hoog gigi gehalte). Maar goed als je graag een gigi song wil maken zit je al een eind in de richting *D

Probeer het allemaal wat strakker en beetje andere sounds dan kom je al een stuk verder.

:peukie: (rook er zelf ook 1 ff relaxen :D )

Ik wil het niet afkraken maar
Volgens mij zijn die belletjes nogal uit ritme.
De claps komen mij te zenuw achtig over.
Erg dynamisch klinkt het totaal niet.
De drums zijn erg dof.
De piano klinkt te synthetisch
Ik vind eigenlijk alle geluiden niet klinken op synth hoogst de lead string laten staan maar dan wel flink aangepast.
Ik denk dat je nog flink aan het nummer moet sleutelen. En vooral kies andere geluiden.
Zeker met dit soort trrance nummers.

euh, een mega oude track waar ik op belandde...

maar wou toch nog eens mijn comment kwijt met dat ze te downen was :)

loike song, echt wel,
maar idd rommelig,
nog werk aan
paar andere geluiden kiezen denk ik,
wat strakker maken,
vocal inzetten

en hoppa, op plaat :)

Back