[track] Wonderstar

apollo

I love syntesaizer
Ik heb een oude track herwerkt en op punt gezet.

Het nummer is bewust kort gehouden, omdat ik wat met structuur aan het experimenteren ben.

Wees vooral niet spaarzaam met commentaar.

------------------> Klik hier <------------------

Klinkt lekker sfeervol, ingetogen en dromerig, maar ik vind de ritmes te kaal en te droog. Laat ze dan helemaal weg en ga voor ambient of maak ze iets spannender. Sowieso zou ik de track iets meer opvullen. Verder vind ik dit mooie luistermuziek, de basis is er in ieder geval.

voor het genre (sorry voor dit woord) dat je maakt is je drum zeker niet te kaal. je zit nog steeds heel erg in de sfeer van moon safari, maar dat is gewoon wat je wilt en dat doe je goed. ik heb ook je andere nummers beluisterd op je site en naar mijn mening moet je iets minder gebruik maken van die string die je voortdurend op de achtergrond laat horen.
verder goed bezig.

klinkt goed en lekker chill alleen die string tone op de achtergrond word heel irritant... die is me net iets te lang...

hoor veel retro geluidjes uit van die cheap ass PSR en casio bakjes heb ik het idee? Klinkt wel lekker vind ik :)

goede track !

Ik zou dit geen track noemen...het zijn 2 loopjes met een heel kort stukje ertussen waar het ene loopje in het andere over gaat. Eerlijk gezegd is dit nog maar 10 procent van een echte track.

Misschien helpt het als je jezelf zou vragen:
Waar is het begin? Waar is het eind? Waar is het thema? Waar is het refrein? Waar is hetgene dat dit een nummer maakt?

Zo kom je denk ik al snel aan ideetjes om van deze schets een echt liedje te maken. Volgens mij kan dat immers makkelijk.

Een beetje dromerig.. Geen echt muziekske om naar te luisteren. kVind de drum wel geslaagd en de intro is ook ok. Maar de rest... tja.. :gaap:

Het zou wel passen tijdens de lotto trekking op BRT ;) Of in een melig filmpje ofzow

Origineel geplaatst door Nolet
Ik zou dit geen track noemen...het zijn 2 loopjes met een heel kort stukje ertussen waar het ene loopje in het andere over gaat. Eerlijk gezegd is dit nog maar 10 procent van een echte track.

Misschien helpt het als je jezelf zou vragen:
Waar is het begin? Waar is het eind? Waar is het thema? Waar is het refrein? Waar is hetgene dat dit een nummer maakt?

Zo kom je denk ik al snel aan ideetjes om van deze schets een echt liedje te maken. Volgens mij kan dat immers makkelijk.

't is maar wat je zoekt in een nummer. De bedoeling was dat de track lekker kabbelde zonder de aandacht op te eisen. En ik denk dat het zo wel lukt. En er zit een heel duidelijke strofe-refrein structuur in, met als bijzonderheid dat ze elkaar niet afwisselen, maar dat het één gewoon na het ander komt.

Alleszins iedereen bedankt voor de commentaar. Die string blijft erin, much against everyone's advice, omdat ik daar nu éénmaal verliefd op ben :luv:

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Die string blijft erin, much against everyone's advice, omdat ik daar nu éénmaal verliefd op ben :luv:

En gelijk heb je!:D

Ik mis alleen nog een basgitaar en misschien wel wat zachte orgel geluiden. Vooral verder gaan met deze track!

Ik heb een aantal veranderingen aangebracht. Ik weet niet echt of het nu verbeterd is ... (de oude is ook nog te beluisteren)

:)

Klik boven mij op de smiley aub

dat korte string accoordje moet er uit. hij klopt niet. .

Wat ik wel goed vind is hoe je die filtersweep goed weet te timen met je ritme en melodie.

(vind het trouwens wel een geinig trakkie ook al is ie nog niet af.)

Origineel geplaatst door demian
dat korte string accoordje moet er uit. hij klopt niet.

Daar was ik al bang voor. Hoewel het beter wordt als je er meer naar luistert.

Helaas ben ik ten einde raad en weet ik echt niet meer welke geluiden ik bij dit nummer moet verzinnen ...

Daar was ik al bang voor. Hoewel het beter wordt als je er meer naar luistert.

Dat is me op gevallen, maar dat komt omdat ie later in het nummer meer samen werkt met de rest, maar in zijn eentje is het niks :)
Maar je was bezig met de struktuur nog, dus da's nie echt een probleem.
Helaas ben ik ten einde raad en weet ik echt niet meer welke geluiden ik bij dit nummer moet verzinnen ...
Dan zou ik lekker iets anders gaan doen of een ander nummer maken.

In mijn geval, ik poep nummers er bijna in een keer uit, hoe langer ik bezig ben hoe slechter het wordt. (maar zo gaat dat bij mij dus) :)

ik vind het wel ok... dit soort sferische muziek...

en soms hoeft het echt niet heel spannend te zijn om een track te vormen...

alleen onbewust ga ik dit vergelijken met Air en/of Cassius... en dan is deze sound echt heel iel vergeleken bij het Franse tapijt zeg maar... maar die hebben dan ook dikke studio's enzo...

dat geluid beweegt meer ofzo... misschien ligt het aan een soort chorus/flanger oid...

De finale versie heb ik nu eindelijk af. Ik heb met zoveel mogelijk commentaren proberen rekening te houden. Vooral de "dit is geen echte track" commentaar heeft me erg bezig gehouden. Maar als ik naar m'n nummer luister, dan hoor ik toch 2 heel mooie uitgewerkte thema's die goed op elkaar inspelen. De opbouw is misschien niet standaard, maar perfect voor dit nummer denk ik .

Opmerkingen zijn nog altijd welkom en worden heel erg geapprecieerd.

maar die hebben dan ook dikke studio's enzo...

+ ervaring + de juiste mensen achter de knopjes

Ik kan enkel maar m'n best doen. :D

klinkt zeeeer lekker dit. :z :z
je kan hem nog een minuutje langer maken als je er een echt basslijn insteekt.

mooi! :) jammer alleen dat dit al de finale versie is, mag nog iets langer toch?

Origineel geplaatst door Scratch
is net zo'n nummertje voor een 1 of ander kinderfestival.

Verklaar je nader ... :D

Ik moet toegeven dat ik stiekem fan ben van K3. Ik speel iedere avond "...wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo..." met m'n minimoog.

De finale versie heb ik nu eindelijk af. Ik heb met zoveel mogelijk commentaren proberen rekening te houden. Vooral de "dit is geen echte track" commentaar heeft me erg bezig gehouden. Maar als ik naar m'n nummer luister, dan hoor ik toch 2 heel mooie uitgewerkte thema's die goed op elkaar inspelen. De opbouw is misschien niet standaard, maar perfect voor dit nummer denk ik .

Opmerkingen zijn nog altijd welkom en worden heel erg geapprecieerd.

+ ervaring + de juiste mensen achter de knopjes

Ik kan enkel maar m'n best doen. :D

Dat je het zelf leuk vind lijkt mij het meest belangrijke, maar aangezien ik degene was die zei dat het 'geen echte track' was heb ik nog even geluisterd.

Jammergenoeg moet ik weer dezelfde conclusie trekken. Ik zal beschrijven wat ik hoor als ik naar je track luister.

0:00 to 0:45 - Het nummer begint plomp in het midden van een akkoordenschema. Kan natuurlijk. Vervolgens hoor je 45 seconden lang hetzelfde ritme and dezelfde akkoorden. Erg saai en zeker geen pakkend begin voor een nummer.

Dan komt klein tussenstukje met net iets andere maar heeeel erg gelijke akkoorden. Het wordt niet veel spannender als het ritme weer doorgaat en de strings er over heen komen. Het kleine filtersweepje om de zoveel maten voegt verder niets toe.

Op 1:21 extra drummetje. Tsja....het zijn nog steeds dezelfde akkoorden. 1:49 extra soundje op de snare. Kleine variatie op het thema, maar allemaal te weinig om te boeien.

Nu kan jij wel zeggen dat er verschillende stukken in het nummer zitten en daar heb je strikt genomen gelijk in. Alleen doen die verschillende stukken niets. Drummetje eruit, extra soundje erin, drummetje erbij. Het zijn allemaal minieme verschillen die bij mij geen emotie triggeren of luisterplezier ten gevolg hebben.

Back