maak van je cs1x een juno

Origineel geplaatst door The Q
MP3 maar ff geloisterd en om maar ff met sixtrak te spreken: JEUZ! 8)
maar het is een leuke tip voor harde koren
dabbedoelik... ah yeah! 8)

en of het nu wel of niet exact als een JU-2 klinkt... so what... het principum chaoticum is wel bereikt dacht ik...
eigenlijk kun je dit geluid met elke 'stapel synth' met een instelbaar chorus wel ongeveer bereiken...

vraag is alleen: is dit geluid niet erg achterhaald en uitgemolken...? maar daar gaat het nu ff niet om nutuulk :)

Je krijgt er idd leuke scheurgeluiden uit, en zeker niet verkeerd om lekkere hardkoor te maken.
Maar dit vind ik toch net wat lekkerder klinken:

klik me, ja hier!

(sorry. ik moest ff stoer doen en sorry voor de galm en het kromme gepingel, ik laat me soms ff gaan)

Maar respect verder, deze topic zullen andere cs1x gebruikers vast wel waarderen. Als je maar genoeg interesse hebt en genoeg expirimenteert, krijg je de leukste geluiden uit je bak!

En laten we dan nu allen onze eigen scheurrr-muziek maken, heerlijk! :okdan:

Het idee om dit te sharen op sf is juist heel erg netjes,
en volgens mij was hij echt niet van bedoeling om een negatieve topic te starten.
Dus mensen let ff op hoe je meteen mensen aanvalt als die iets misschien fout
geformuleerd of onduidelijk geschreven heeft!

Relaxed dat je dit soort dingen deelt met anderen. Toch leuk om te proberen als je een cs1x hebt. (heb je er geen zoals ik maar WEL geld.. phochos doet hem voor 160 weg zag ik net :D )

Jammer dat een vergelijking met een andere synth bij velen in het verkeerde(ik kan het beter en dit is niks) keelgat schiet. Ik denk dat de topic starter gewoon een bepaalde richting op wil wijzen qua sound en niet probeert met alle geweld een (alpha) juno na te doen.

Origineel geplaatst door bp123
juist ik heb geluisterd vet dus niet? , dit is een standaard scheur voor melodietjes meer etc
zo heb ik er 45 geedit maar dan vetter dus als ik tijd heb post ik er wel wat nu en dan ...
tenminste als er interesse is

:geslaagd:

Graag!!! Ik heb zelf ook een CS1x en in de tijd dat ik nog niet zoveel synths had heb ik er ook erg leuke geluiden uitgehaald. Maar dit soort geluiden is me nooit gelukt. :halleluja

En trek je niet teveel aan van die moralistische zeikers. Ik vind het top wat je doet!! :okdan:

@smackos: Ik wil mijn CS1x niet ruilen tegen je Jupiter-6. Mijn CS1x is veel beter als masterkeyboard. :D

Ik wou niet zeggen dat een CS1x slechter is dan een Jupiter ofzo, het is anders. Het was natuurlijk een sneer naar "vetter dan welke synth" ook. Een jupiter zal wel ook niet geliefd zijn bij hardcore producers...weet ik veel. Een echte hardcore procuder gebruikt natuurlijk alleen maar een Amiga.

@smackos: Ik wil mijn CS1x niet ruilen tegen je Jupiter-6. Mijn CS1x is veel beter als masterkeyboard.

masterkeyboard...pfffff....MIDI dat is ZO niet ghetto. Zeker om je Soundcanvas mee aan te sturen

:D

Origineel geplaatst door smackos
Ik wou niet zeggen dat een CS1x slechter is dan een Jupiter ofzo, het is anders. Het was natuurlijk een sneer naar "vetter dan welke synth" ook. Een jupiter zal wel ook niet geliefd zijn bij hardcore producers...weet ik veel. Een echte hardcore procuder gebruikt natuurlijk alleen maar een Amiga.

masterkeyboard...pfffff....MIDI dat is ZO niet ghetto. Zeker om je Soundcanvas mee aan te sturen

:D

Ik heb geen soundcanvas, en ook geen Amiga. Ik heb trouwens wel mijn Jupiter-8 ingeruild tegen een Andromeda.
Voor hardcore gebruik ik wel mijn sampler (Yamaha A3000) i.p.v. een Amiga ;) en mijn alpha Juno (MKS-50) natuurlijk.
Maar de CS1x is daar nu zeker ook weer een gewilde aanvulling bij. BEUKUUUH!!!

P.S. Ik heb ook nog een C-64 8)

Origineel geplaatst door Scratch
Gheghe...nu eens proberen met de CS6x! :D Misschien dat we daar een Jupiter uit kenne halen....:D :D :D

Kúnnen halen dat zeég ik, gamma
Kijk voor de gein eens in de waveform list van je CS6x en vind daar wat sampletjes die een bepaalde naam dragen 8) .... niet schrikken. (staat bij de strings zo uit mijn hoofd)

Ach als ex-cs1x gebruiker vind ik de term Zwitsers zakmes een prima benadering! Zelf veel plezier aan het bakkie gehad.
Mijn punt was meer van: leg eens uit wát je doet qua synthese, dat maakt het voor andere synthgebruikers een uitdaging die setting na te bouwen en je weet zelf ook wat beter hoe je eigen patches in elkaar zitten.

THNX. FOR THE TIP!!

Ik ga vanavond eens kijken wat de CS2-x doet met deze instellingen.....

Nik

wow heel wat replys ... het geluid wat je hoorde is ook een standaard scheur , meer voor happy hardcore
kan ook hardcore en het is maar een van de vele ik zal wel een mp3 maken deze dagen met wat voorbeelden dan zul je wel horen dat je met een cs1 vettere geluiden kan editen dan de meeste beseffen , ik heb heel wat hardcore uitgebracht ,, en ja ook een juno gehad ik heb ook niet gezegd dat het excact een van de juno geluiden is ,, maar een goed alternatief voor mensen in de hardcore wereld in bezit van cs1

anyways ................ ook geweldige trance geluiden maak je overigens met de cs1

}:|

wow, hidden links in smiley's! kewl!

leuke topic dit. Doet me denken aan mijn tijd met Impulse tracker. Dat ik daar een soort VA van probeerde te maken door een golf te loopen en dan in het volgende kanaal gedetuned ernaast te zetten. Haal eruit wat er in zit!

Maar als ze zeggen dat een MU90R eigenlijk 2x CS1x ineen is, dan wordt dat helemaal raggeeeeeeh!!!!! Toch weer reden om dat bakkie te halen!

wordt de Cs1x dan toch onderschat !?? 8)

Ik ben er al jaren érg blij mee, wat je zegt als je een beetje moeite doet krijg je er leuke dingen uit
en of dat nou wel of niet in de buurt komt van een geijkte, beroemde, alom geprezen synth...whatever!

als het maar creatief is :)

Back