Dub Track

Origineel geplaatst door 6 trak
ik weet nie wat het is maar ik waan me ineens temidden van 5 katten en iets dat te maken heeft met nr. 77 ofzo...

:dubbel: :peukie: :duivels: 8) :D

:okdan: Ya man!! goed hoor!

Irie, play dem thing Bob! Vet intro zeg, ben jij dat? Leuke dub verder. Echte Sly & Robbie sfeer uit 1984! :okdan:

Thanks, man! And yes, that's me... :mexico:

:peukie: :D

Re: Dub Track

Origineel geplaatst door PsychoBob
Als vervolg op het Sly Dunbar Simmons drumkit verhaal (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=373598#post373598) hier alvast een ouwe track van me:

http://home.hccnet.nl/a.v.vendeloo/Music/RootsMan.mp3

Niet slecht. Klinkt lekker ruim.. en je gebruikt tenmiste en echt reggae-ritme. Er gebeurt echter een beetje weinig dub-matigs. Er moeten nog *veel* meer effecten op... vooral op de drums en de vocalen - en dan denk ik met name aan ranzig klinkende tape echo's.

Verder hou ik persoonlijk wat meer van een live gespeelde basgitaar in dub en reggae. De bas is namelijk de hoofdstem en zorgt voor de nodige variatie. Die synth-lead vind ik ergens ook niet echt passen... misschien kan die wel vervangen worden door een live melodica. Then you're on ya way to Zion! :D

Maar ga vooral zo door :okdan:

ja maaaaan waar zijn die dubbbbbbb efffffecten ??????

echt lachen intro ..... :D

Yip, mee eens. Lekker relaxed, zomers nummer :zZzzeeer goed uit te houden....!! [nice chillmood: on]

Geen schande om deze track weer eens onder de aandacht te brengen!

Wat is dat nou voor een geluid die je na 3/4 sec. hoort en waar die delay op zit?
Is dat piano of gitaar of??

Ik bedoel dus van die track van de Rootsman.

Relaxte track dat Rootsman, mooie warme sound ook. :)
Doet het goed bij het mooie zonnige weer van vandaag.

Origineel geplaatst door Ensemble
Wat is dat nou voor een geluid die je na 3/4 sec. hoort en waar die delay op zit?
Is dat piano of gitaar of??

Ik bedoel dus van die track van de Rootsman.

das een gitaar, orgel en electric piano op elkaar.. zo een beetje de basis voor de reggae tunes

Vette dub man!
Rlxte flow..klinkt erg authentiek!!
Vooral je stem van tha real thingah von ik zeer massive!

Ga binnekort ook maar weer eens ff een dikke dub preset maken en dan lekker dubbah dubben!

Nice work!:kroon:

hij is fijn!

nog een extra melodietje met een melodica ofzo zou niet misstaan denk ik

Back