Synth Forum Festival vol. 01

Synth Forum Festival vol. 01

• Slecht idee, dit word niks

Stemmen: 4 6,0%
  • Waar kan ik me aanmelden??

Stemmen: 35 52,2%
  • Leuk idee, maar denk ik niet te realiseren

Stemmen: 22 32,8%
  • Ik wil wel vrijwilliger zijn in meedoen aan de organisatie

Stemmen: 6 9,0%

• Totaal aantal stemmers
    67
  • Enquete gesloten .
Origineel geplaatst door demian
Toch heeft pjotr gelijk.

Ik had ook al gezegd, laat dat 'synthesizer' ( en dus ook synthforum achterwege ), verzin een leuke naam, dan trek je meer mensen dan met 'synthforum festival'.

Wat heeft het synthforum te maken met een festival wat gebruikers van dit forum willen organiseren?
Als ik in de kroeg een plan bedenk om iets te ondernemen, dan noem ik dat plan toch ook niet naar die kroeg?

Zowiezo, als je dat al wilt doen dan zal je toch goedkeuring moeten hebben van de naamhouder.

Ik volg dan 1 ding niet... als het niets meer met SF te maken heeft wat doet het dan hier op het forum? al het organiseren, ideeen spuien etc. doen we op het forum maar het forum heeft er geen bal mee van doen... ik volg dit dus ff niet...

Als ik in de krant een advertentie plaats waarin ik mensen zoek om mee te werken aan het organizen van een festival,
WAT heeft dat met die krant te maken dan? De krant is een medium om mensen te vinden.

Het synthforum is een medium om mensen te vinden die mee willen doen. Ik zie niet in wat het synthforum er verder mee te maken heeft behalve dat je hier mensen kan vinden die mee willen doen.

Als je vrouwen op het festival wilt hebben, waar ga je die vandaan halen? niet hier toch?
Dus moet je verder zoeken dan synthforum alleen.

(maar ik spreek weer voor mijn beurt, de organisatie van synthforum kan prima zelf antwoorden denk ik. ik zeg niets meer) :engel:

indien e.e.a. in het zuiden des lands plaats zou gaan vinden, kan ik evt wel tegen enigzins gesponsorde tarieven zorgdragen voor het bier (en andere dranken/vormen van catering/bijkomende faciliteiten natuurlijk)

ook heb ik wel wat contacten met beheerders van sporthallen in de regio eindhoven, dus een locatie moet ook mogelijk zijn. P.A. is ook niet het grootste probleem.

Maar:
ik heb geen tijd om het zaakje te organiseren, noch heb ik er zin in contacten te gaan leggen voor een leuk idee wat uiteindelijk doodbloed.

wel grappig trouwens, dat mensen in een draadje over een leuk idee weer zo goed kunnen laten zien dat ze niet weten wat een forum is

:)

Hoe dan ook het is gewoon een idee een ballonnetje oplaten en kijken
wat de reactie hierop is , het is niet zo dat er volgende week in naam
van het synthform een festival wordt georganiseerd.
Niemand is er op uit om de naam Synthforum te misbruiken voor zijn eigen belangen.
Het is gewoon een leuk idee om over te kunnen brainstormen daar is niets mis
mee , misschien dan de naam gewoon anders moet maar ik denk dat een samenwerking
misschien wel leuk is.. maar ja wie ben ik..

Als je vrouwen op het festival wilt hebben, waar ga je die vandaan halen?
niet hier toch?

Goed daar heb je een punt ,maar komt dit door de vrouwen dat hier geen
vrouwen zijn of door het Synthforum. ?

Origineel geplaatst door Digimod
Als je vrouwen op het festival wilt hebben, waar ga je die vandaan halen?
niet hier toch?

Goed daar heb je een punt ,maar komt dit door de vrouwen dat hier geen
vrouwen zijn of door het Synthforum. ?

mm... ik denk door allebei :W

Máár ... mocht er een festivalletje komen waar optredens plaatsvinden van forumleden lijkt me dat harstikke leuk!
Ik zou zelf ook wel willen optreden, alleen denk ik dat mijn optreden nergens op zou slaan, dus ik schrijf me maar niet in.

Ik denk dat de topicstarter beter kan vragen om geinteresseerden die mee willen werken aan het organiseren van het festival persoonlijk contact met hem op te nemen om het vervolgens achter de schermen verder uit te werken.

Dan hoor ik uiteindelijk wel een datum en locatie!

Als ik in de krant een advertentie plaats waarin ik mensen zoek om mee te werken aan het organizen van een festival,
WAT heeft dat met die krant te maken dan? De krant is een medium om mensen te vinden.

Het synthforum is een medium om mensen te vinden die mee willen doen. Ik zie niet in wat het synthforum er verder mee te maken heeft behalve dat je hier mensen kan vinden die mee willen doen.

Als je vrouwen op het festival wilt hebben, waar ga je die vandaan halen? niet hier toch?
Dus moet je verder zoeken dan synthforum alleen.

(maar ik spreek weer voor mijn beurt, de organisatie van synthforum kan prima zelf antwoorden denk ik. ik zeg niets meer) :engel:

Goed maar wat heeft een krant met fietsen , maar ik zie wel bij een criterium
borden met Utrechts Nieuwsblad staan.

Origineel geplaatst door Digimod
Goed maar wat heeft een krant met fietsen , maar ik zie wel bij een criterium
borden met Utrechts Nieuwsblad staan.

deze is te moeilijk voor mij ..

De standaard vragen die beantwoord moeten worden + mijn gedachtes erover:

wie
Door wie is het feest? Oftewel wie gaat het organiseren? Ik denk dat je met 4 mensen een leuk iets kan regelen, en tegelijkertijd niet om te komen in het werk. 3 tot 4 mensen kunnen overleggen, knopen doorhakken en taken verdelen. Mag en wilk je het onder de SF vlag?

wat
Wat gaat er gebeuren; voor wie is het feest? Is het een 'open' feest door SF-leden georganiseerd, om te laten zien wat je kunt? Of is het voor SF-leden only, om elkaars apparatuur te zien, en van elkaar te leren. Oftwel, wat is het doel? Ik denk dat het het meest haalbaar is om je te presenteren als 'electronische dance', en op zo'n manier aan te haken bij festivals waar dit soort dingen omarmd worden.

waar
Ikzelf woon in Groningen, en om een voorbeeld te geven, wij hebben het Noordzerzon festival, waar je bijv onder de paraplu van noorderzon iets zou kunnen doen. Of een tent als Vera / De Spieghel zou je best binnen kunnen komen. Maar dergelijke plekken zijn natuurlijk over al in den lande te vinden. Een organisatorische paraplu is makkelijker, en praktischer dan zelf iets uit de grond stampen vanaf scratch.

hoe (geld)
Belangrijkste is een doel-groep bij elkaar te brengen. Komen er alleen maar Synthfreaks, dan is het interessant om Synth producenten te benaderen of ze interesse om hun nieuwste product te presenteren (misschien te lanceren) aan een groep geinteresseerden. Reken maar dat men (ik denk aan een Nord, Clavia, Roland of Korg) daar gretig op springt. Zij kunnen dan ook financieel een en ander dekken.

Sponsers als RedBull, Puschkin, Corona zijn altijd wel van dit soort evenementen. Zo kun je ook meerdere sponsers zoeken die elkaar niet bijten. Het allerbelangrijkste: heb een plan en een reeele inschatting van het aantal mensen wat je bij elkaar gaat brengen. Zet hoog in, dan krijg je meer los. En als je meer los krijgt, kun je ook meer mensen naar je feest halen.

mensen
Belangrijkste is dat het mensen trekt. En dat al dat enthousiasme wat hier op het forum heerst, daadwerkelijk omgezet wordt in aanwezigheid. Daar schort het ook nog wel eens aan. Wat helpt IMHO:
- houd het centraal in Nederland, bij voorkeur een beetje bij een snelweg. Klinkt stom, maar scheelt een hoop. Provincie Utrecht zou ideaal zijn, voor iedereen met een uurtje rijden te bereiken (behalve voor mij, maar dat terzijde). Ik zit te denken aan omgeving Harderwijk, of ergens bij Vianen.
- zorg voor een mogelijkheid tot overnachten in de buurt. Houd je het in een grote stad oid, dan is dat altijd op eigen initiatief te regelen, maar kies je voor een select SF-feestje; wees handig en doe iets met een hotel regelen. Op langere termijn ergens in het dal-seizoen zal een hotel zijn prijzen wel laten zakken voor een vol hotel.
- Hou het niet op een vrijdag. Mijn ervaring is dat de meeste mensen die live dingen doen, dan waarschijnlijk zelf aan het optreden zijn. Maar goed, da's mijn ervaring. Donderdag avonden zijn altijd wel makkelijk; richting het weekend; minder optredens en als je werkt, is een vrijdag eventueel makkelijker vrij te maken dan doordeweeks.
- Toegangsprijs. Als je iets doet, doe het goed. Vraag niet te weinig geld als entree. Het is misschien een persoonlijk afwijking, maar ik zou best 50 euro willen lappen voor een avond plus nacht met een gevarieerd programma en leuke mensen; of er nu 10 of 1000 mensen komen. Bijvoorbeeld beginnen met wat workshopjes, demotjes; wat eten en daarna gewoon veel lekkere muziek. Als er gewoon een afgehuurd stinkend hol is met wat mensen, en alleen muziek voor 10 zou ik het laten schieten en niet al die moeite gaan doen. Maar dat is mijn persoonlijk dingetje.

Het lijkt me ubervet om iets dergelijks te ervaren. De 1 heeft misschien alleen soft-synths, anderen produceren vanuit hun studio al jarenlang muziek, andere kunnen draaien en mensen zoals ik stropen de buhnes live met bands af. Op een meeting waarbij je iedereen toch zou kunnen tegenkomen en ervaringen uit te wisselen zal ik aanwezig zijn!

Sterker nog, ik ben best bereid iets te doen. Maar dan wel met mensen die er 10000% voor gaan. :yamaha:

Is iedereen hier vrijgezel ofzo?? je kan toch gewoon je eigen vrouw / vriendin / chickie meenemen??

En hoezo financiën, stichting, contracten, moeilijk, blabla

Een lokatie afhuren kan gratis in ruil voor baromzet.
Promotie gebeurt hier ('t gaat om een feestje voor forumleden toch??) dus is ook gratis.. Concurentie van andere evenementen??? Hoe bedoel je... wil je 3000 man binnen hebben ofzo?? :confused:
Geluid, licht en evt. deco ofzo moet geen punt zijn. (ik kan bv. gewoon een mooie PA set fixen, en ik ben echt de enige niet die belangeloos iets kan betekenen)

Dus; gratis entree en gewoon dokken voor je drank. makkelijk toch??

Grootste probleem is dat iemand het moet regelen. :)

En ik zie trouwens het probleem niet als je een feest voor forumleden organiseert, dat je daar de naam synthforum niet aan zou mogen verbinden. wat een gemekker. alsof je er rijk van wordt ofzo.

De krant plaatst dan waarschijnlijk ook geen advertentie die de titel "Synth Forum Festival vol.01" draagt. ;)

Ik vind het eigenlijk geen goed idee. Waarom niet gewoon wachten tot de volgende synthmeeting en aansluitende optredens. Er hoeft toch helemaal geen speciaal "festival" te komen, er zijn er al meer dan genoeg voor iedereen.

ik zag een deephouse setje:dj: geven in nederland best wel zitten. Staat leuk op m'n cv :)
de volgende synthforummeeting, is dat dan een jaar wachten?:confused:

Origineel geplaatst door RedTitan
Sterker nog, ik ben best bereid iets te doen. Maar dan wel met mensen die er 10000% voor gaan. :yamaha:

Bericht door een moderator:
Ik wil nog eventjes benadrukken dat feesten e.d. niet zomaar onder de synthforum.nl vlag gehouden kunnen worden. Organiseer wat je wil, maar t forum heeft er dan in principe niks mee te maken. Ook vind ik t beetje vreemd als mensen namens/over het forum spreken die niet in de organisatie van het forum zitten (forum een slechte naam bij de synth markt? oh?)

Beste mensen, ik vind het nog steeds een koel idee, maar ik moet mij aansluiten bij voorgaande posts. Ik zei het al eerder: er moeten nu mensen zich aanmelden om de organisatie op zich te nemen, zodat dingen concreet worden. (Wous, waar ben je?) Ten tweede als de naam van het forum eraan verbonden wordt, dan zal e.e.a. inderdaad in overleg met de forumleiding moeten geschieden, zoals Pjotr terecht zegt. Anders is deze thread zinloos IMO. Dan hebben we het over hoe je een feestje organiseert, zonder resultaat, en niet meer over synths...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door kris renton
de volgende synthforummeeting, is dat dan een jaar wachten?:confused:

Nee hoor! Als jij er nu eentje organiseert, dan issie nu :)
Het gaat gewoon om de organisatie. Wie doet het?

Als het weer in het Gemeentemuseum Den Haag moet gebeuren, dan is het minimaal een jaartje wachten...

Pjotr, dat gevoel van de handel over het Forum komt hoofdzakelijk door het feit dat er hier met andere argumenten en een andere houding wordt gecommuniceerd dan met de handel zelf. Alle Nederlandse importeurs en belangrijke winkels volgen heus wel wat er hier gebeurt.

Wat sponsering van een evenement door de handel betreft, ik geloof dat het Forum zoveel mogelijk hun onafhankelijkheid wil bewaren, dus de mogelikheid bestaat dat het nooit onder de vlag van het Forum gedaan kan worden, dunkt me...

Wout

Beste Wout, misschien is het een idee om de dingen die je stelt over het synthforum (wat wij wel en niet willen, onze insteek, onze organisatievorm) liever gewoon door de synthforum organisatie zèlf te laten zeggen?
Als er (nog) geen reactie is vanuit de organisatie, is het niet de bedoeling dat anderen dat dan maar voor ons gaan invullen...

No offense, maar ik vind dit een beetje verwarrend werken - zo komen de misverstanden in de wereld nietwaar?

Ik bedoel maar, d'r komt meer bij kijken dan alleen een cool idee.
Politiek gedoe enzo.

En over subsidie. Zowieso is die ook karig aan't worden en daar zit ook nog eens een hele tijd aan formulieren invullen en kontlikken bij diverse personen bij. Bij het zakenleven kan het sneller gaan maar daar moet je nog veel meer kontlikken.

Maar het komt er eigenlijk op neer dat iemand een zaaltje met PA voor nop moet kunnen regelen en versnaperingen op eigen kosten. En dan zeggen 200 man van het SF dat ze allemaal komen en de helft komt opdagen.

Ik trek even een lijn door die in een aantal vd eerdere posts is aangezet:

olafmol heeft het over Cafe Pakhuis Wilhelmina in Amsterdam:

Wel, ik werk zelf al een jaar of 12 in dit pakhuis. Run daar o.m. een niet-commerciele tentoonstellingsruimte, Consortium, www.xs4all.nl/~conso (Nieuwe site, zal de komende maanden nog flink gaan uitdijen. Staan trouwens ook foto's van onze ruimte op) voor interessante nieuwe internationale jonge kunst. Deze ruimte is ruim 200 vierkante meter. Cafe http://www.cafepakhuiswilhelmina.nl heeft iets minder 'lege' vloeroppervlakte, maar is alleen middels een korte wc gang van ons gescheiden. Sterker nog: tussen cafe en tent. ruimte is een directe verbinding. Cafe ruimte nu was tot voor 3 jaar geleden zelfs de tentoonstellingsruimte. Het pakhuis is allang niet underground (meer). Het is namelijk de afgelopen jaren volledig gerenoveerd (en daarmee meteen ook netjes, strak en prijziger geworden). Er zitten kunstenaars en ontwerpers die daar ook hun geld zo ongeveer mee kunnen verdienen.Het cafe wordt gerund door een drietal heel goeie gasten, die er echter wel van moeten leven. Er is een podium met een complete p.a. (met monitors en de hele reut) etc. vrij veel lichtspul etc. beschikbaar en natuurlijk een bar met redelijke prijzen. (Brand bier 1.80 flesje). Op vrijdag en zaterdag kan er trouwens ook heel betaalbaar gegeten worden. En ook elders in de buurt. Cafe is nogal donker, en er zit nog 1 bruine bakstenen muur in. Misschien is dat het underground stukje ! Op vrijdag en zaterdag kunnen ze tot 3 uur 's nachts open blijven. Wat precies de borgomzet is weet ik niet. Ik heb een andere deal met ze wanneer we samenwerken.

Ik zal binnenkort zelf een nieuwe thread plaatsen voor de aankondiging van een paar interessante avonden. In oktober komen er namelijk twee avonden met het Zwitserese collectief Spezial Material (label). Een aantal van die geluidsjongens werkt eerst in Consortium een klein weekje tijdens sessies aan nieuw materiaal (audio, video) en vervolgens is er een Showcase-avond van het label in het cafe + nog een avond met mensen van Spezial Material en in Nederland werkende gastkunstenaars en laptoppers. (Jonas Ohlsson, Ro Hagers e.a.) Veel laptopwerk trouwens op SM, hier nog bijna volslagen onbekend, maar elders worden ze al een paar jaar totaal de lucht in geschreven. Op hun eigen site staan geen geluidsfragmenten, wel wat op http://www.boomkat.com (tik LABELnaam in). In Amsterdam komt onder meer Softland spelen. Deze avonden zijn op 08 en 10 oktober. Later komt er ook nog een Bunker avond, met o.m. Smackos (Legowelt).

De entree dan: die is er meestal juist heel laag. Zeker nooit boven de 10 Euro. Ook bij de Spezial Material avonden zal het zeker niet hoger worden. Consortium, de tentoonstellingsruimte, is trouwens een Stichting. Afhankelijk van de eventuele plannen en afspraken kunnen we kijken of we beide avonden voor een feest | meeting kunnen gaan koppelen en gebruiken. Ik heb een vrij druk programma op de agenda staan, maar er valt hier of daar waarschijnlijk nog wel wat in te passen. Op die manier zou je bijvoorbeeld van te voren forumleden en andere gasten de entreeprijs als voorverkoop kunnen laten storten op onze Stichtingsrekening en dan weten we zeker dat die basiskosten zo gedekt kunnen worden. Ik kijk wel even wat de reacties hierop worden. Ik wil in ieder geval niet de hele reut gaan organiseren in zo'n geval, want ik draai al vele jaren waanzinnig veel onbetaalde uren, maar kan wel zeker ondersteunen en meewerken. Ik ben er ook bijna elke dag. De locaties liggen trouwens 1 minuut bij de Piet Heintunnel verdaan. Vandaar kom je zo op de Ringweg | Snelweg. Loopafstand Centraal Station is 15 minuten, maar er gaan ook bussen tot bijna voor de deur, en er staan in het weekend 's nachts ook volop taxi's bij Club Panama die t.o. ons ligt, misschien is dat wat bekender. Vooralsnog is het trouwens ook nog gratis parkeren hier. Een unicum in deze stad. Al zal dat binnen een half jaar wel veranderd zijn.
Ik hoor het wel.

groet,
conso

Malieveld in Den Haag, mooie vlakte om meerdere podia neer te zetten, mooi gelegen in De Haag!!

Phochos:D

Back