Synth Forum Festival vol. 01

Synth Forum Festival vol. 01

• Slecht idee, dit word niks

Stemmen: 4 6,0%
  • Waar kan ik me aanmelden??

Stemmen: 35 52,2%
  • Leuk idee, maar denk ik niet te realiseren

Stemmen: 22 32,8%
  • Ik wil wel vrijwilliger zijn in meedoen aan de organisatie

Stemmen: 6 9,0%

• Totaal aantal stemmers
    67
  • Enquete gesloten .
Trouwens niet bedoeld om Wous neer te sabelen nu. Maar ik denk dat we met een realistisch plan moeten gaan werken of het helemaal niet moeten doen.

Origineel geplaatst door olafmol
kijk dat klinkt toch goed! en mijn ervaring met Amsterdam is dat het publiek ook meer open staat voor "nieuwe/vreemde" dingen dan in veel andere steden......

Valt te bezien. In Den Haag krijg je gerust 300 man binnen voor een avondje noise :)

Wout

Origineel geplaatst door conso
Trouwens niet bedoeld om Wous neer te sabelen nu. Maar ik denk dat we met een realistisch plan moeten gaan werken of het helemaal niet moeten doen.

Wat ik nu wel wil bekend maken is dat het gebeuren in de Lounge (de avond van de 4e juli) bij de directie van het Gemeentemuseum een goede indruk heeft achtergelaten en dat men best bereid is deze ruimte met een zekere regelmaat ter beschikking te stellen. Hoe een-en-ander verloopt, horen jullie zo gauw er echte plannen zijn.

Wout

Mooi! Dan kunnen we het gebeuren meteen hernoemen...

Wat dachten jullie van "het officiele gemeentemuseum festival"? 8o

Origineel geplaatst door Hanz
Mooi! Dan kunnen we het gebeuren meteen hernoemen... Wat dachten jullie van "het officiele gemeentemuseum festival"? 8o

Wat schreef je ook al weer op 2004.08.22 12:11 :)

Keulen en Aken zijn niet op één dag gebouwd, al heb ik m'n twijfels...

Wout

citaat:
Origineel geplaatst door conso

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Wat ik nu wel wil bekend maken is dat het gebeuren in de Lounge (de avond van de 4e juli) bij de directie van het Gemeentemuseum een goede indruk heeft achtergelaten en dat men best bereid is deze ruimte met een zekere regelmaat ter beschikking te stellen. Hoe een-en-ander verloopt, horen jullie zo gauw er echte plannen zijn.

Wout

Uh beste Wout Blommers,

Het vorige bericht bevatte de naam Wous, niet WOUT, ik zeg het maar even om eventueel misverstand nog zo vroeg mogelijk te smoren. (Kort na de eventuele kiemtijd).
Merkwaardig wel bedenk ik me nu pas dat Wout en Wous organiseerden en willen organiseren. Welke Wou.... hebben we nog meer in het ledenbestand? Eens even gaan kijken :kroon:

Wat betreft de directie van het Gemeentemuseum: tja, je hebt baas boven baas natuurlijk. De directie van Consortium ben ik zelf, naast schoonmaker, suppoost, curator en contactpersoon e.a. Maar museaal is andere koek. Het gebeuren hoeft van mij ook helemaal niet naar Amsterdam te komen. Ik heb slechts aan willen geven dat het zeker mogelijk is. :doei:

Het museum is nog alleen maar aan het nadenken en brainstormen. Zelf ben ik niet van plan op korte termijn weer een soort meeting te organiseren onder de vlag van het museum, daar zit dan minstens weer een jaartje tussen.

Wat betreft de Lounge, daar komt beslist een programmerings commissie bij kijken en zulk een organisatie bestaat binnen het museum nog niet, dus dat neemt ook weer tijd in beslag. En wordt dan iets van alleen maar het synthforum geprogrammeerd? Ik betwijfel dat. Maar de programmering kan ook eens door iemand anders worden gedaan...

Voor hen die het Haagje kennen, zal het een herleving betekenen van Context, hetgeen een goede formule is. (Let op! Geen State-X)

Maar tijd zal het leren.

Wout

Uh, helpt het als ik zeg dat ik laatst een feest heb georganiseerd met 2 vrienden voor 700 man (en vrouwen ;) ) waarbij er uiteindelijk 500 zijn op komen dagen? 4 DJs (waaronder ik en die 2 vrienden + een openende gast-DJ).
Wat betreft zelfvetrouwen het me niet uit om voor 500 mensen te gaan draaien. Als ik maar enigzins het idee heb dat m'n gedraai enige aandacht/respect krijgt. Er zijn namelijk veel synthers hier die anti-DJ zijn, omdat ze niet zo freaken met de knoppen etc. Maar dat is zorg voor later. Ik wil alleen maar laten weten dat ik ervaring heb met organiseren van een feest/party voor ongeveer 500 man. Maar zoiets is zeker niet alleen te realiseren.
Oja en ik werk zelf veel met grafische pakketten als 3D STudio Max en Photoshop en nog meer van dat spul. Dus een flyer wil ik evt. ook maken.
Maar voordat er uberhaupt naar een lokatie wordt gezocht, komt het allerbelangrijkste: Wat voor avond willen we nou neerzetten? En daar moet dan een concreet antwoord op komen. Eerst is er spraken van live-acts, dan live-acts en DJs, nu is het weer alleen DJs. En welke sfeer wil je neerzetten? Is het idd een meeting, of is het puur een vorm van uitgaan/stappen? Moet het lekker industrial of moet alles afgewerkt zijn, dat je je ergens anders waant dan een fabriekshal (of iets dergelijks)? Als je weet wat voor sfeer en avond je wilt neerzetten, kun je op zoek naar een lokatie en daarna de rest van de regellijst afgaan.

[valt in de discussie]
Hey zeg, doe ik al die moeite om dr als de kippen bij te zijn, en nu is het een DJ-only feest??
Hmmmm.... ik ga mijn eigen feest geven op mijn balkon (5 bij 1 meter) met live acts en 1500 man.
[/valt in de discussie]

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Maar voordat er uberhaupt naar een lokatie wordt gezocht, komt het allerbelangrijkste: Wat voor avond willen we nou neerzetten? En daar moet dan een concreet antwoord op komen. Eerst is er spraken van live-acts, dan live-acts en DJs, nu is het weer alleen DJs.

Dus zijn we nog even ver als bij het begin van deze thread. Ik vraag om een :slotje: (totdat er knopen zijn doorgehakt...)

Nauw zet een paar namen van bekende artiesten die zich op dit forum bevinden op de flyer en je hebt zo een volle bak.
Ik weet er zo al 4 die genoeg mensen kunnen trekken.

yupz, zet mij maar op die flyer en 't loopt storm! als 't zulk slecht weer blijft in ieder geval.

trouwens leuk idee, festivals zijn goed.

Maar voordat er uberhaupt naar een lokatie wordt gezocht, komt het allerbelangrijkste: Wat voor avond willen we nou neerzetten? En daar moet dan een concreet antwoord op komen. Eerst is er spraken van live-acts, dan live-acts en DJs, nu is het weer alleen DJs.

Ehmm.. Er is nergens nog sprake van. Het zijn opties. De bedoeling van mij in iedergeval was om live acts weg te zetten. Deze Live acts kunnen van zowel Synthers als Dj's zijn. Laten we geen oorlog ervan maken. Je kunt het zelfs combineren als je wil. Ik en mijn drummer (is tevens goede DJ), hebben een beginnende set in elkaar gedraaid, MET platen, MET synths. Is toch cool. Mensen die mee willen doen kunnen meedoen. In zoverre, als er niet te veel mensen zijn die willen. Anders zo er eventueel een selectie gemaakt moeten worden.

Dus zijn we nog even ver als bij het begin van deze thread. Ik vraag om een :slotje: (totdat er knopen zijn doorgehakt...)

Dat denk ik niet. Knopen doorhakken doe je pas na het spuien van ideeen en nadat er een organisatie is weggezet. Aangezien ik nog steeds (zo goed als) de enige ben. Hoewel er wel meerdere mensen bereid zijn te helpen indien alles wat concreter is geworden. toch heren??

Hey zeg, doe ik al die moeite om dr als de kippen bij te zijn,
C738, Jij zal zekers aan de bak kunnen!! Ik wil er geen DJ feest van bouwen!

:peukie:

Origineel geplaatst door Wous
Dat denk ik niet. Knopen doorhakken doe je pas na het spuien van ideeen en nadat er een organisatie is weggezet. Aangezien ik nog steeds (zo goed als) de enige ben. Hoewel er wel meerdere mensen bereid zijn te helpen indien alles wat concreter is geworden. toch heren??

"Concreter" is het sleutelwoord. Daar zie ik weinig van. Maar ik blijf het een leuk idee vinden, en als het je lukt.... :okdan:
(vandaar mijn opmerking... even porren) ;)

Origineel geplaatst door Wous
C738, Jij zal zekers aan de bak kunnen!! Ik wil er geen DJ feest van bouwen!

Als C komt spelen, dan wordt het sowieso een succes.

Origineel geplaatst door shortwave
Als C komt spelen, dan wordt het sowieso een succes.

...als ik mijn sequence floppen niet vergeet misschien wel :D

-C-

Origineel geplaatst door shortwave

Het is gewoon zo dat je gewoon moet weten wat voor feest je wilt gaan neerzetten. Dan pas kun je een lokatie regelen en dan pas alles wat daarna pas te regelen valt.
Maar een idee opzetten voor een feest: wat is het concept? Dat is eigenlijk simpel, maar wel van cruciaal belang.

Mijn mening: als je live-acts en DJs wilt doen, die hier actief zijn op het synthforum, dan zou ik voor een industrial-concept gaan. Lekker in een loods knallen; of in een discotheek die lijkt op een loods (zoals de Powerzone in A'dam bijv.)
Ik zeg maar iets...

En voila, je hebt een concept! 8> ... Nu kun je dus op zoek naar een lokatie die voldioet aan het beeld dat de organiatie heeft van haar concept, etc...

Zo'n industriele setting doet het altijd wel goed. Als de aankleding ook maar goed is.
Ik ben ooit op een feest geweest in de kelders van een flat die gesloopt zou worden. Mensen hadden zich daar uitgeleefd met spuitbussen en het was echt heel erg gaaf daar.

-C-

Nog leuker is een half onder water staande Haagse tramtunnel :)
Lang leven de TunnelGuppies!!!

(Di-rect heeft het afgelopen weekend nog eens herhaald, maar de eerste akties waren leuker!

Wout

Inmiddels al iets meer bekend?

Offuh.. dooft dit vuurtje (ook) al?

of-topic:
haha, nieuwe
:verkoght:

Back