Synth Forum Festival vol. 01

Synth Forum Festival vol. 01

• Slecht idee, dit word niks

Stemmen: 4 6,0%
  • Waar kan ik me aanmelden??

Stemmen: 35 52,2%
  • Leuk idee, maar denk ik niet te realiseren

Stemmen: 22 32,8%
  • Ik wil wel vrijwilliger zijn in meedoen aan de organisatie

Stemmen: 6 9,0%

• Totaal aantal stemmers
    67
  • Enquete gesloten .
in Utrecht hebben we ook theater de kikker....en tivoli de helling..allebei best wel OKeeje locaties als je er een beetje je best voor doet, en allebei ook prima PA's........

denk niet dat je in zalen/tenten moet denken......als puntje bij paaltje komt zijn er ineens maar 2,5 acts die echt live willen optreden voor een publiek meestal....... gewoon 1 (of max 2) ruimte waar je vanaf een uurtje of 20.00 of 21.00 live acts met tussendoor DJ's programmeert..als je beetje logische programering doet, bv beginnen met meer experimentele dingen en eindigen met echte dansvloer-ammunitie of juist weer chilled dan kan het prima......je moet het ook niet onder de naam van "synthforum" doen denk ik want dat is nerdy as hell en trekt dus niet genoeg publiek, alleen maar forumleden en aanhang..........noem het, ik noem maar wat, bv "SF electronic music festival" ofzo (SF=SynthForum haha!), met een ondertitel die duidelijk maakt waar het over gaat, bv "an evening/night of live electronic music and DJ's" ........ dan komen er ook niet-forumleden op af als je het goed promoot..........

Origineel geplaatst door conso
Ik trek even een lijn door die in een aantal vd eerdere posts is aangezet:

olafmol heeft het over Cafe Pakhuis Wilhelmina in Amsterdam:

Wel, ik werk zelf al een jaar of 12 in dit pakhuis. Run daar o.m. een niet-commerciele tentoonstellingsruimte, Consortium, www.xs4all.nl/~conso (Nieuwe site, zal de komende maanden nog flink gaan uitdijen. Staan trouwens ook foto's van onze ruimte op) voor interessante nieuwe internationale jonge kunst. Deze ruimte is ruim 200 vierkante meter. Cafe http://www.cafepakhuiswilhelmina.nl heeft iets minder 'lege' vloeroppervlakte, maar is alleen middels een korte wc gang van ons gescheiden. Sterker nog: tussen cafe en tent. ruimte is een directe verbinding. Cafe ruimte nu was tot voor 3 jaar geleden zelfs de tentoonstellingsruimte. Het pakhuis is allang niet underground (meer). Het is namelijk de afgelopen jaren volledig gerenoveerd (en daarmee meteen ook netjes, strak en prijziger geworden). Er zitten kunstenaars en ontwerpers die daar ook hun geld zo ongeveer mee kunnen verdienen.Het cafe wordt gerund door een drietal heel goeie gasten, die er echter wel van moeten leven. Er is een podium met een complete p.a. (met monitors en de hele reut) etc. vrij veel lichtspul etc. beschikbaar en natuurlijk een bar met redelijke prijzen. (Brand bier 1.80 flesje). Op vrijdag en zaterdag kan er trouwens ook heel betaalbaar gegeten worden. En ook elders in de buurt. Cafe is nogal donker, en er zit nog 1 bruine bakstenen muur in. Misschien is dat het underground stukje ! Op vrijdag en zaterdag kunnen ze tot 3 uur 's nachts open blijven. Wat precies de borgomzet is weet ik niet. Ik heb een andere deal met ze wanneer we samenwerken.

Ik zal binnenkort zelf een nieuwe thread plaatsen voor de aankondiging van een paar interessante avonden. In oktober komen er namelijk twee avonden met het Zwitserese collectief Spezial Material (label). Een aantal van die geluidsjongens werkt eerst in Consortium een klein weekje tijdens sessies aan nieuw materiaal (audio, video) en vervolgens is er een Showcase-avond van het label in het cafe + nog een avond met mensen van Spezial Material en in Nederland werkende gastkunstenaars en laptoppers. (Jonas Ohlsson, Ro Hagers e.a.) Veel laptopwerk trouwens op SM, hier nog bijna volslagen onbekend, maar elders worden ze al een paar jaar totaal de lucht in geschreven. Op hun eigen site staan geen geluidsfragmenten, wel wat op http://www.boomkat.com (tik LABELnaam in). In Amsterdam komt onder meer Softland spelen. Deze avonden zijn op 08 en 10 oktober. Later komt er ook nog een Bunker avond, met o.m. Smackos (Legowelt).

De entree dan: die is er meestal juist heel laag. Zeker nooit boven de 10 Euro. Ook bij de Spezial Material avonden zal het zeker niet hoger worden. Consortium, de tentoonstellingsruimte, is trouwens een Stichting. Afhankelijk van de eventuele plannen en afspraken kunnen we kijken of we beide avonden voor een feest | meeting kunnen gaan koppelen en gebruiken. Ik heb een vrij druk programma op de agenda staan, maar er valt hier of daar waarschijnlijk nog wel wat in te passen. Op die manier zou je bijvoorbeeld van te voren forumleden en andere gasten de entreeprijs als voorverkoop kunnen laten storten op onze Stichtingsrekening en dan weten we zeker dat die basiskosten zo gedekt kunnen worden. Ik kijk wel even wat de reacties hierop worden. Ik wil in ieder geval niet de hele reut gaan organiseren in zo'n geval, want ik draai al vele jaren waanzinnig veel onbetaalde uren, maar kan wel zeker ondersteunen en meewerken. Ik ben er ook bijna elke dag. De locaties liggen trouwens 1 minuut bij de Piet Heintunnel verdaan. Vandaar kom je zo op de Ringweg | Snelweg. Loopafstand Centraal Station is 15 minuten, maar er gaan ook bussen tot bijna voor de deur, en er staan in het weekend 's nachts ook volop taxi's bij Club Panama die t.o. ons ligt, misschien is dat wat bekender. Vooralsnog is het trouwens ook nog gratis parkeren hier. Een unicum in deze stad. Al zal dat binnen een half jaar wel veranderd zijn.
Ik hoor het wel.

groet,
conso

kijk dat klinkt toch goed! en mijn ervaring met Amsterdam is dat het publiek ook meer open staat voor "nieuwe/vreemde" dingen dan in veel andere steden......

Zoals ik al eerder postte, ik zie hier wel degelijk iets in om op te treden. Ik weet ook dat ik nog geen topact ben dus zet mij maar ergens in het begin (tenzij je me zoooo goed vindt ;)).
Je kunt sowieso op de dag zelf op me rekenen om dingen klaar te zetten, helpen sjouwen en meer van dat soort hand en span diensten.

-C-

Heren,

Sorry, dat ik lang niets van mij heb laten horen. Ben meestal alleen door-de-weeks op forum.

Als eerste, superrrr bedankt voor een hoop positieve en goed meedenkende reacties!

Doelstelling:
Groot feest (plusminus 1500) (let op: verandert aantal in 500) uit hun dak kunnen gaan. Zo profi mogelijk met een zo'n laag mogelijk budget.
Deze mensen zijn onder andere members van het forum. De artiesten zijn van het forum en het wordt wat mij betreft georganiseerd door members van het synthforum. Het feest dat ik graag wil organiseren zal hoogst waarschijnlijk niet onder de vlag van SF gehouden worden, want ik zit niet bij de crew. Mochten de leden hier wel intresse hebben hoor ik dat graag! :D

De Fabrique heeft zojuist contact met mij opgenomen en vertelde mij adt het niet mogelijk is om een feest te houden zonder dat hiet een bedrijf aan gekoppeld is. Ik kan onze directeur lief aankijken, maar ik denk niet dat dat een optie is. De Fabrique adviseerd Central Studios (dus was op zich nog niet zon'n slecht idee van mij), maar hoogst waarschijnlijk zitten we met het gezeur van gemeente Utrecht.

Mensen die het echt serieus nemen zoals ik heb vernomen van een aantal, neem even contact op met P.B. kan het wat concreter. Indien ik wat afspraken heb kunnen maken, wil ik graag een website hierover lanceren voor updates.

Indien mogelijk zou ik graag van de organisatie van Synthforum willen vragen wat de mogelijkheden zijn omtrent de naamgebruik, want in principe zijn het allemaal leden van SF en zijn daar trots op!

Graag uwer reactie wederom.

Laten we eerst kijken wat we mogelijk kunnen doen en niet meteen bekijken hoeveel vrouwen er gaan komen, hoe graag ik dat zelf ook zou willen... :maffia:

Eerst Locatie,
Dan personeel.
Dan Artiesten
Dan budget
Datum
Dan alles regelen, horeca en PA's enz enz
Dan vrouwen versieren op het feest

Laatst gewijzigd:
hmmm..ikzelf heb nix met feesten voor 1000+ mensen in fabrieks/sporthallen.....om eerlijk te zijn denk ik dat dat de sfeer niet ten goede komt, en zoiets ook erg lastig is om op te zetten zonder erg veel ervaring, laat staan succesvol te maken......begin gewoon klein, als je 300 betalende bezoekers binnenhaalt is dat al een succes hoor tegenwoordig......als dat lukt kan je de volgende keer groter worden als je dat wilt

Origineel geplaatst door Wous
Heren,
.....................
Doelstelling:
Groot feest (plusminus 1500) uit hun dak kunnen gaan.........

Mogelijk dat ik je verkeerd begrepen heb, of maak je misschien een schrijffout Wous: "plusminus 1500 " - slaat dit op je beoogde aantal bezoekers ?

Ik mis promotie nog in het rijtje (of ik lees dr weer es vrolijk overheen).

Zijn er geen jongerencentra in utrecht die beschikken over een bar + personeel + security, een pa, een permanente lawaaivergunning tot een uur of 5 's nachts etc. etc. Ik heb het idee dat dit wat goedkoper zou kunnen zijn en dat je meteen ook flink aantal vaste klanten van die tent aan de haak slaat als publiek.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Ik mis promotie nog in het rijtje (of ik lees dr weer es vrolijk overheen).

Zijn er geen jongerencentra in utrecht die beschikken over een bar + personeel + security, een pa, een permanente lawaaivergunning tot een uur of 5 's nachts etc. etc. Ik heb het idee dat dit wat goedkoper zou kunnen zijn en dat je meteen ook flink aantal vaste klanten van die tent aan de haak slaat als publiek.

-C-

je zou ekko kunnen proberen..... maar dan moet je nog steeds betalen voor bv personeel en uitsmijter....en zonder promotie komt er tegenwoordig ook niet meer veel volk binnen....uitzondering daarop is bv in adam bitterzoet waar 80% van het publiek (mede door de 5euro entree) gewoon op goed geluk naarbinnen komt

1500 is max aantal bezoekers waar ik voor wil gaan :D

Ik kijk op basis van:
Aantal aanwezige members hier. Aanhang ervan, eventuele surfers op het web en een klein beetje promotie die -C- nog miste ;)

Want die flyer wordt gaaf! :P

Je moet er ook rekening mee houden dat de gemiddelde SF-er voor een optreden voor ca 1500 man bestaande uit ca 49% vrouwen misschien liever niet optreed vanwege plankenkoorts... maar ik kan er naast zitten.

(of je moet wel heel goed en zelfverzekerd zijn)
Ik ben dan wel heel goed .. maar niet zo zelf .. eh dinges.

dus.. erm.. hou rekening mee met wat je het belangrijkst vind. 1500 gasten of 10 optredens van SF-ers..

Je kan het namelijk allemaal wel willen, het moet allemaal wel op elkaar aansluiten anders mislukt je plan.

En bij grote getallen is de schade aanzienlijk groter (financieel) dus lét op wat je besluit!

Ik zou dus eerst maar zorgen dat je weet wie gaat op treden en wat die dan gaat doen, om dan pas te besluiten wie je doelgroep is en hoe groot die zijn mag. (just a tip)

1500 is max aantal bezoekers waar ik voor wil gaan :D

Ik kijk op basis van:
Aantal aanwezige members hier. Aanhang ervan, eventuele surfers op het web en een klein beetje promotie die -C- nog miste ;)

Want die flyer wordt gaaf! :P

O.k. dan. Ik moet mijn Amsterdam lokaties aanbod dan terugtrekken om meerdere redenen: 1. Capaciteit. In het Cafe en Consortium kunnen tezamen max. 500 mensen. En 2: Persoonlijk denk ik ook dat je qua opkomst al heel geslaagd bent als je 250 man binnen zult weten te krijgen. Ben je mogelijk helemaal nieuw in het organiseren van activiteiten?

Anyway,
Succes ermee verder !

groet,
conso

Aantal aanwezige members hier. Aanhang ervan....

Dit is een beetje een instinker volgens mij Onderaan de stats pagina zie je wel over de 4000 geregistreerde leden, maar bij een meeting van synthforum is het al een hele prestatie om zo'n 90 leden daar te krijgen, over de hele dag verspreid. Aanhang heb ik ook niet veel gezien trouwens.
Dit was trouwens ook een besloten meeting voor SF-ers en eventuele introducees, ander publiek kwam dr niet (of nauwelijks).

[edit]Het was wel errug gezellig!!![/edit]

-C-

Mensen ik ben onredelijk :o:

500 man zou een top aantal kunnen zijn. 1500 gaan we niet halen denk ik. Een aantal van jullie heb ik persoonlijk benaderd en vonden het teveel.

Mijn excuses, ik wou meer dan mogelijk :D (nooit geschoten is altijd mis...)

Heren laat weten als je mee wil doen met organiseren. Ik denk aan 5 beslissende

Conso, Demian en Olaf had ik graag als onderdeel van het orgaan gezien 8)

:peukie:

Ik voel me zeer gevleid, maar mij opnemen in je origanisatie zou echt een blunder van jewelste zijn.
Ik ben echt zo vaag als een pakje boter, zo lui als een druif en heb meestal een planning van een eendagsvlieg.

Ik denk (3e zin die met Ik begint) .. dat je het best eerst een oproep kan doen om een partner te vinden hierin,
en ik zou me niet beperken tot het synthforum alleen, kijk ook op clubcharts en verder.

Dan moet je eerst goed kennis maken met elkaar, en als je mekaar vertrouwt en er is genoeg solide basis voor een samenwerking, dan kan je een plan gaan smeden.

Als je je plan klaar hebt kan je een oproep plaatsten voor artiesten die je zoekt. (kijk ook verder dan SF, nogmaals, op clubcharts zit ook veel talent. (ook dj's enzo)

Als je een steady list hebt van artiesten dan zou ik overeenkomsten vast laten leggen. Je hebt niets aan losse afspraken.
Als je de overeenkomsten klaar hebt (waarin ook is opgenomen dat alles geanulleerd kan worden) kan je beginnen met de planning van het festival.

Nou, eer je daar bent aangekomen moet je dit topic maar weer even kicken, dan kan ik weer mee helpen denken :)

succes !!!!

Mensen ik ben onredelijk :o:

500 man zou een top aantal kunnen zijn. 1500 gaan we niet halen denk ik. Een aantal van jullie heb ik persoonlijk benaderd en vonden het teveel.

Mijn excuses, ik wou meer dan mogelijk :D (nooit geschoten is altijd mis...)

Heren laat weten als je mee wil doen met organiseren. Ik denk aan 5 beslissende

Conso, Demian en Olaf had ik graag als onderdeel van het orgaan gezien 8)

:peukie:

kwil nie al te negatief (helaas is dat wel een karaktertrekje dat soms bij me naar boven komt, wordt aan gewerkt, ik zie het echter vaak als realistisch ;) ) overkomen, maar als je binnen 2 minuten een idee voor een feest van 1500 mensen naar 500 terugschroeft vraag ik me af hoe serieus je hiermee bent....... laat ik ook eens vragen wat conso vroeg: hoeveel ervaring heb je met het organiseren van feesten/festivals?

gr. Olaf

Laat ik zeggen dat ik dit voor het weekend d8. Het is geen 2 minuten beslissing geweest, maar evengoed. Iemand bied iets aan voor een lokatie en ik ging zonder pardon eroverheen en d8 even niet echt na.

Vandaar :o:

Mijn tip, zoek eerst een steady partner. Met hem kan je de rest bespreken (of met haar)

Mijn tip: begin klein(er).

Ik weet natuurlijk niet hoeveel ervaring je hebt, maar begin anders eens met een zaal regelen die inderdaad geen huur kost, maar 't via de drankopbrengst enzo doet.
Met bijv. een capaciteit van +/- 300 personen, en een optreden of 3-4 (+evt. DJ's).

Zorg dat de entree zo laag mogelijk is (max. €5,- ofzo) want er zullen waarschijnlijk weinig tot geen bekende/grote namen komen.

Als dit goed gaat, ga je de volgende plannen. Even groot of groter. Zo krijg je er steeds meer handigheid in en begin je ook 'bekend' te worden bij zaaleigenaren, e.d. waardoor 't misschien makkelijker regelen wordt.

Just a tip. (see my Pb)

Ik heb ook even wat ge pb't met Wous maar toch ook hier even een nadere toelichting. Ik vind dat de discussie in deze fase namelijk nog centraal, dus openbaar in deze thread, moet kunnen blijven. Ik plaats net als olafmol vraagtekens bij het zo snel terugschroeven van 1500 > 500 bezoekers. En 500 mensen is ook nog steeds waanzinnig veel is. Dat zou betekenen beide zalen volpakken, dus heb je continue dubbele programmering nodig. Anders moet meer dan de helft van de mensen in de ene zaal naar de muur kijken. Met die grote aantallen heb je het ook niet meer over kleine begrotingen etc. Er moet alles meer komen dan....Ik vind het niet erg realistisch om zo te gaan denken, de topicstarter heeft de ervaring er niet voor, en het massale hoeft van mij trouwens ook helemaal niet.

Ik vind een middag en avond waar je 200 - 250 man binnenhaalt al top. En ik vind trouwens 100 -150 ook al goed. Het gaat me meer om de kwaliteit van het gebeuren dan de kwantiteit, al is er natuurlijk wel een minimum nodig om 2 zalen sfeer mee te geven. Het blijft dan gezelliger en daarbij ben ik helemaal geen party-organizer, maar een organisator van wat gestructureerder events. In Den Haag was het ook niet afgeladen en dat vond ik een hartstikke goeie middag. Nogmaals thumbs up voor Wout, want het is altijd een enorme klus om zoiets voor elkaar te krijgen. Het meeste werk zit namelijk in de dingen die zich voor de bezoeker helemaal niet manifesteren. Wat goed loopt lijkt vanzelf zo te gaan, maar dat is natuurlijk niet het geval. Stroomlijnen en vooruit kunnen denken is waar het meeste werk in zit. Wat ik ook al aan Wous meldde: ik doe alleen mee wanneer een gezonde groep, deels liefst ook wat ervaren, forummers inhaakt, mensen ook vooral die hun afspraken na gaan komen. En liefst ook met medewerking van een paar moderators. En in dat geval wil ik meehelpen, meedenken, meeprogrammeren als het nodig is, maar ik hoef niet zonodig mee te beslissen. Ik wilde in eerste instantie een gebaar maken in de faciliterende richting.

Consortium en Cafe bundelen als lokaties voor een forumgebeuren had ik al in m'n hoofd als voorstel en gebaar naar het forum voor wat later dit jaar, of begin volgend jaar, maar goed, nu was er opeens een spontaan idee van Wous.

Goed, ik ben benieuwd wat er verder aan animo naar boven zal komen drijven.

Origineel geplaatst door conso
Ik heb ook even wat ge pb't met Wous maar toch ook hier even een nadere toelichting. Ik vind dat de discussie in deze fase namelijk nog centraal, dus openbaar in deze thread, moet kunnen blijven. Ik plaats net als olafmol vraagtekens bij het zo snel terugschroeven van 1500 > 500 bezoekers. En 500 mensen is ook nog steeds waanzinnig veel is. Dat zou betekenen beide zalen volpakken, dus heb je continue dubbele programmering nodig. Anders moet meer dan de helft van de mensen in de ene zaal naar de muur kijken. Met die grote aantallen heb je het ook niet meer over kleine begrotingen etc. Er moet alles meer komen dan....Ik vind het niet erg realistisch om zo te gaan denken, de topicstarter heeft de ervaring er niet voor, en het massale hoeft van mij trouwens ook helemaal niet.

Ik vind een middag en avond waar je 200 - 250 man binnenhaalt al top. En ik vind trouwens 100 -150 ook al goed. Het gaat me meer om de kwaliteit van het gebeuren dan de kwantiteit, al is er natuurlijk wel een minimum nodig om 2 zalen sfeer mee te geven. Het blijft dan gezelliger en daarbij ben ik helemaal geen party-organizer, maar een organisator van wat gestructureerder events. In Den Haag was het ook niet afgeladen en dat vond ik een hartstikke goeie middag. Nogmaals thumbs up voor Wout, want het is altijd een enorme klus om zoiets voor elkaar te krijgen. Het meeste werk zit namelijk in de dingen die zich voor de bezoeker helemaal niet manifesteren. Wat goed loopt lijkt vanzelf zo te gaan, maar dat is natuurlijk niet het geval. Stroomlijnen en vooruit kunnen denken is waar het meeste werk in zit. Wat ik ook al aan Wous meldde: ik doe alleen mee wanneer een gezonde groep, deels liefst ook wat ervaren, forummers inhaakt, mensen ook vooral die hun afspraken na gaan komen. En liefst ook met medewerking van een paar moderators. En in dat geval wil ik meehelpen, meedenken, meeprogrammeren als het nodig is, maar ik hoef niet zonodig mee te beslissen. Ik wilde in eerste instantie een gebaar maken in de faciliterende richting.

Consortium en Cafe bundelen als lokaties voor een forumgebeuren had ik al in m'n hoofd als voorstel en gebaar naar het forum voor wat later dit jaar, of begin volgend jaar, maar goed, nu was er opeens een spontaan idee van Wous.

Goed, ik ben benieuwd wat er verder aan animo naar boven zal komen drijven.

je haalt me de woorden uit de mond! 100% met je eens..........voor mij geldt hetzelfde

Back