Dé Ultieme Muziek-tool : Kyma !?

Origineel geplaatst door MSDOS
Ben eigenlijk best benieuwd op welke Capybara je les krijgt en wat heeft ie onder de motorkap, zitten er ook leuke controllers (Motormix, Lemur, Wacom of Continuum Fingerboard) aan?

Ik meen de 320!? Kijk eigenlijk nooit naar de kast, maar vooral naar het schermpje.. we hebben niet zoveel dsp kaarten en geen bijzondere controllers..

..wel de mogelijkheid tot ontwikkeling van eigen controllers, zo is er een student die de boel aanstuurt met een custom midi glove!

ps. Ik ben net begonnen met Kyma, maar zal binnenkort je de specs pben! Ik kan waarschijnlijk meer van jou leren als jij van mij!

EDIT: met schermpje bedoel ik natuurlijk van de apple, gdvrdmm, ik lul me in een hoekje!

Origineel geplaatst door 4-Tek
Op de Nord Modular mailinglist zaten geloof ik wat mensen die ervaring hadden met de Kyma Capybara. Wat ik ervan heb opgevangen was het inderdaad de ultieme sound tool. In principe gewoon een dikke krachtige computer helemaal toegespitst op geluid. Met bijbehorende software erbij.

Het scheen allemaal alleen niet zo gemakkelijk te gebruiken te zijn. Ik kreeg de indruk dat het allemaal meer geschikt is voor experimentele geluidscollages enzo dan voor prettig in het gehoor liggende muziek :)

alsof experimentele geluidscollages niet prettig in het gehoor liggen kunnen....daarbij de meeste 'prettig in het gehoor liggende muziek'ligt meestal niet zo lekker in mijn gehoor en dat van vele mensen die ik ken.....

Zat me zo eens af te vragen.. waarom is er eigenlijk niet een (toegankelijker) standalone Kyma die je op je PC kan draaien, zij het met 50% van de power en 50% van de mogelijkheden als het dan perse zo moet, zodat mensen (zoals ik :) )eerst wat meer bekend raken met de materie? Een kennismakings-pakket bedoel ik dus.

Of is het de bedoeling juist dat het niet-commercieel en ontoegankelijk is? Waarom zou je eerst op een 4-jarige studie o.i.d. moeten inschrijven om met Kyma kennis te maken?

En als je dan verkocht bent, en je loopt tegen de beperkingen op van het kennismakingspakket, dan kan je in ieder geval een goede overweging maken of je een Capy of Paca gaat aanschaffen.. het is niet een apparaat van "goh laat ik het eens proberen, even 3000,- lappen en we zien wel".

Niemand een idee hierover?

Misschien iemand die iets wil vertellen over hoe hij/zij met Kyma in aanraking is gekomen? (via studie? of "na lang erover lezen, wikken en wegen, en gewoon gekocht"? etc)

Ik heb er gewoon één gekocht na een serieuze studio omgooi. Heb erg veel oude analoge synths verkocht en een nieuwe start gemaakt met het beste van beide. Ik kan er op dit moment nog weinig over zeggen omdat ik em pas net heb. Maar dit beestje gaat verder dan alles waar ik mee gewerkt heb! Ben nog nooit zo onder de indruk geweest van een systeem als deze. Ben ermee in aanraking gekomen na een bezoekje van een maat van mij in Detroit. Hier een video van die session

Mocht je ooit een keer in Berlijn zijn, moet je maar even een gil geven, denk dat ik er dan een stuk verder mee ben.

Greetz,

Cis.

Back