Mackie Control Universal

Ensemble

Ouwe rot
Kan iemand mij aub helpen?

Eergisteren heb ik een Mackie Control gekocht maar ik krijg het niet voor elkaar om dat ding aan de praat te krijgen zoals het hoort/zoals ik iig wil.

Ik werk met Logic Pro en heb hier de manual ook al van gelezen.
Verder staat op de site van Mackie een pdf manual waarmee ik er ook niet uit kom dus jullie zijn nog mijn enige hoop.

Volgens de winkel waar ik hem heb gekocht zou het plug and play moeten zijn maar dat wil bij mij nog niet helemaal lukken.

is er uberhaupt iemand dit nu leest en ook Logic en Mackie Control heeft?

:confused:

ik geloof dat dagoose daar mee werkt
(let op GELOOF ik, want zoiets herinner ik me nog van toen ik bij hem een micro heb gekocht)

mackie

mackie

ok,

dank Chielos.

Ik maak al vorderingen maar alle hulp is welkom..

Ik hoop dat Dagoose zal reageren op deze topic:P :doei:

ok, 25 cm chiabata en 'n glas appelsap zijn naar binnen gewerkt, tijd voor HET antwoord 8o)

KOMTIE!!

Zet de control uit en druk van channel 1 en 2 de witte select button in en hou deze ingedrukt, zet de control aan en wacht een paar seconden.
Je ziet op de display dan staan | mackie ctrl | HUI | Logic ctrl |

druk op de vpot bij logic control en hij staat in logic control mode, ers staat dan ook op de display "mackie control universal for emagic logic audio"

In logic zelf moet je ook de control aangeven maar het zou ook kunnen dat hij hem al meteen zelf ziet in logic pro.
Je kunt bij de setup het een en ander instellen maar dat is niet echt heel schokkend, je doet alles tenslotte op de control zelf.

Ik heb zelf versie V2.1.0 erin draaien, kun je updaten meteen midifile, ik had zelf bij aanschaf versie V2.0 draaien waarin logic niet werd ondersteund, dit zie je bij het aanzetten, kijk daar dus ook ff naar.
Updaten ging vrij makkelijk, midifile van de mackie site gehaald en naar de control gestuurd.
Momenteel is er V2.1.1 maar die heb ik zelf niet geinstalleerd, hij draait perfect bij mij dus waarom updaten?

Goede keuze trouwens dat ding! ik ben er nog steeds superblij mee, ik heb hem nu een jaartje denk ik.

Succes!!

handige links:
manual
update centre
de update midifile

Joehoeeee

Joehoeeee

daGoose,

Helemaal te gek!,

Werkt.

Thank you a tousand times!

Nog even een vraagje want ben al aardig op weg met de manual maar heb nog niet door hoe ik zeg maar zodra ik de hardwarematige fader beweeg de fader in Logic's arrange ook op die positie blijft staan?
Andersom lukt wel. Dus in Logic (bijv.) volume omlaag resulteert dat die op mijn contol ook idem dito olaag gaat maar andersom dus nie:confused:
Waarschijnlijk ligt dit aan de midi in van de MT4? die geeft in tegenstelling tot de midi out poorten rood ligt ipv groen en ik weet dus niet of dat goed is.

Zou het daaraan liggen of moet ik mijn instellingen veranderen om het bovengenoemde probleem op te lossen?

:okdan:

Re: Joehoeeee

Re: Joehoeeee

Origineel geplaatst door Ensemble
daGoose,

Helemaal te gek!,

Werkt.

Thank you a tousand times!

Nog even een vraagje want ben al aardig op weg met de manual maar heb nog niet door hoe ik zeg maar zodra ik de hardwarematige fader beweeg de fader in Logic's arrange ook op die positie blijft staan?
Andersom lukt wel. Dus in Logic (bijv.) volume omlaag resulteert dat die op mijn contol ook idem dito olaag gaat maar andersom dus nie:confused:
Waarschijnlijk ligt dit aan de midi in van de MT4? die geeft in tegenstelling tot de midi out poorten rood ligt ipv groen en ik weet dus niet of dat goed is.

Zou het daaraan liggen of moet ik mijn instellingen veranderen om het bovengenoemde probleem op te lossen?

:okdan:

apart... je moet wel een aparte midi in en uit gebruiken voor dat ding maar ik ga er vanuit dat je dat doet.
Sta je wel op het geode kanaal als je die fader beweegt? zie je in de display het kanaal staan waarvan je de fader wilt bewegen?
Bij mij is het zo dat beide faders gelijk reageren, dus fader in logic en op control reageren tegelijk zeg maar

apart... je moet wel een aparte midi in en uit gebruiken voor dat ding maar ik ga er vanuit dat je dat doet.
Sta je wel op het geode kanaal als je die fader beweegt? zie je in de display het kanaal staan waarvan je de fader wilt bewegen?
Bij mij is het zo dat beide faders gelijk reageren, dus fader in logic en op control reageren tegelijk zeg maar

Het ligt idd aan mijn falende midi in port van de mt4 want zodra ik de midi in/uit van mijn geluidskaart gebruik dan doet die het wel!

Ben nu al verliefd op het apparaat!

Nou Da goose ik hou je wel op de hoogte en zodra ik je weer nodig heb dan meld ik me weer bij je ;)

Nu effe die handleiding eens goed doornemen.

Gracias

Back