MP Tracker Vs Roland Mc 303

Flamehead

Ingeburgerd
Ik werk al twee jaar met MPTracker en wil eigenlijk dat mijn roland mc 303 groovebox in het zelfde tempo gaat lopen als de Modplugger software (synchroniseren). Ik heb een soundblaster platinum geluidskaart met een aansluitunit (Live drive II) aan de voorkant van mijn Pc. hierop zitten de in-en uitgangen zowel optisch als analoog. Maar wat hiervoor vooral belangrijk is; de midi in en uit in de vorm van DIN aansluitingen.

Mijn vraag is dus: Is het mogelijk de Mc 303 aan te sturen vanuit de Pc, en hoe?

Groeten Ferdinand

Het is zeker mogelijk om de mc303 aan te sturen vanuit je computer. Je moet weten dat je de mc303 in zijn gewoon kan gebruiken en als sound module (kijk hiervoor in de handleiding hoe je dit moet doen; toestencombinatie bij het opstarten).

Van MPtracker ken ik echter niets. Ik weet wel dat er patchen bestaan om de mc303 aan te sturen vanuit cubase (hier heb ik trouwens ook ervaring mee).

Wat ik je wel op voorhand wil zeggen is dat een mc303 bijna onmogelijk zal te synchen zijn aan muzieksoftware (en dan zeker als deze nog een soundblaster geluidskaart bevat); de mc303 is hiervoor namelijk gekend.

???

???

2 dingen:

Aan de topicstarter:

Modplugtracker biedt helaas niet de mogelijkheid om met midiclock of iets dergelijks andere apparatuur te syncen aan het programma. Simpelweg omdat het programma behalve iets met wavetables, helemaal niets met midi doet. Het is en blijft een "oldskool" tracker programma.

Aan Steve303:

Origineel geplaatst door Steve303

Wat ik je wel op voorhand wil zeggen is dat een mc303 bijna onmogelijk zal te synchen zijn aan muzieksoftware (en dan zeker als deze nog een soundblaster geluidskaart bevat); de mc303 is hiervoor namelijk gekend.

:confused: Waar je dit nou weer vandaan hebt wil ik wel eens weten. Waarom zou de MC303 als ie netjes midiclock ontvangt niet gewoon sync lopen?

Wij gebruiken live ook een mc-303 die genadeloos door de distortion en overdrive gaat, die we ook via midi sync laten lopen met de rest. En dat werkt prima.

Wat ik wel weet is dat het een ***karwei is om de mc-303 als multitimbrale soundmodule te gebruiken. Maar daar had je het niet over.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Steve303
er zijn nochtans mensen genoeg op dit forum die de mc303 vervloeken omdat ie zo slecht te synchen is

iets loopt sync of t loopt niet sync.

leg s uit dan wat er gebeurt? waarom is ie "slecht te syncen is..."

misschien hetzelfde als de ARP van een An1x? die loopt bij mij ook na 3 maten uit sync terwijl ie toch netjes midi clock ontvangt. Sommidge apparaten doen dat nou eenmaal niet goed. Maar de mc303 ken ik niet dus kan er niets over zeggen.

Ken MP wel en die kan idd geen midi-clock versturen dus helaas valt er niks te syncen.
misschien toch maar n andere tracker gaan gebruiken?

persoonlijk vind ik meer Madtracker een goed proggie.
Ik weet het nu niet zeker meer, maar ondersteunde Madtracker geen midi?
Er zijn alleszins wel trackers te vinden die midi aanboord hebben...

wat de mc303 syncen betreft, ik heb er gene en zou het niet weten, maar dat het niet eenvoudig is kan goed zijn.
Je hoort al te vaak klagen op dit forum en ver daarbuiten over de brakke midi-implementatie.

Ik zou renoise eens checken. Deze ondersteunt MIDI (en midi clock) en kan tevens als master of slave fungeren om te syncen met andere sequencers.. Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om van tracker te switchen, maar het is gewoon een idee in het geval dat je Renoise nog niet kent... zeker de moeite waard om eens te bekijken....

Mijn broertje gebruikt idd ook Renoise. Voordeel van dat programma tov andere trackers is dat je eq en verscheidene fx hebt per kanaal en die ook kunt automatiseren.
Zeker het proberen eens waard!

Is dat programma ergens (gratis natuurlijk he? je blijft NL) te downloaden ?

Maar als ik nu inderdaad besluit om naar een ander programma over te stappen waarin ik wat meer mogelijkheden heb, kan ik dan niet beter meteen overstappen naar een programma wat helemaal bij de tijd is?

Welk programma raden jullie mij als redelijke leek aan? Ik wil er primair housemuziek me kunnen maken, waarin ik mijn eigen samples kan gebruiken bijvoorbeeld in Wav formaat en natuurlijk midi opties. Liefs niet met van die hapklare brokken zoals MuMa.

Dat ik echt nog alle vrijheid heb in de opbouw van een nummer en eventuele effecten per kanaal.

Wat me ook wel relaxed lijkt (als dit bestaat) is als je elk individueel spoor via een op je gamepoort aan te sluiten mengtafeltje o.i.d. kunt regelen qua volume, balans equaliser e.d. Ideaal voor live toepassingen.

Is er zo'n programma, of heb ik er nu eentje teveel gerookt?

Ferdinand

Origineel geplaatst door Flamehead
Wat me ook wel relaxed lijkt (als dit bestaat) is als je elk individueel spoor via een op je gamepoort aan te sluiten mengtafeltje o.i.d. kunt regelen qua volume, balans equaliser e.d. Ideaal voor live toepassingen.

Is er zo'n programma, of heb ik er nu eentje teveel gerookt?

Ferdinand
Gamepoort? Hoe lang heb je geslapen ;) Dat heet een controller die via USB of Firewire werkt. Helaas is het niet echt een meng-tafeltje maar eerder zoiets als http://www.kraftmusic.com/catalog/software/2587

Wil je perse een tracker-style interface, dan is ReNoise prima. Voor de 45 dollar die het kost (ter vergelijking : Reason kost 339 euro, Cubase SX 739 euro!) moet je je eigenlijk schamen dat je om een gratis versie vraagt.

Bedankt voor de input. Zo'n tafel ziet er wel enorm bruut uit. Werkt zo'n tafel ook op andere midi apparaten?
Ik heb ooit bij iemand een Phat Boy controller gezien. Is die tafel een soort grote uitvoering van dit ding?

Ik denk dat ik sowieso eens moet kijken voor een nieuwe configuratie wat apparatuur betreft. Heb het idee dat ik nu te veel beperkingen heb, waardoor ideeen niet goed uit de verf komen.

Back