Yahama S90 goeie bak ?

[offtopic]
:dj:
Hi Ernst,
I will try to request Yamaha Japan to put the movie up again if possible.

Best regards

Marco Paris
Technical Support
support@yamahasynth.com

:koffie:
[/offtopic]

Smorenburg op de S90

Smorenburg op de S90

Hier kort berichtje van de Smoor zelf.
Dank voor jullie positieve reacties.
Het S90 filmpje had eigenlijk niet op het Web mogen komen, daar het een geimproviseerde demo is van een Frankfurter Messe-optreden, waarin ik ook regelmatig dingen zeg die je beter niet kunt herhalen.
Ik gedraag me tijdens beurs-demo's uitermate ongenuanceerd en dat is acceptabel voor voorbijvliegende demo's, maar niet voor web-presentaties!

Anyway, de echte product-video's zijn gelukkig een stuk beter voorbereid en beschaafder.

Vraag is vaak aan mij gesteld of ik in het echt ook zo'n xtc adhd-figuur ben als in die filmpjes.
Ik kan u zeggen dat dat niet zo is, ik doe die filmpjes ook gewoon met de duidelijke opdracht zoveel mogelijk info te geven in zo kort mogelijke tijd.
De reacties op de filmpjes lopen dan ook uiteen: de een vind het echt nerd, de ander baseert zijn aankoop er op.

Anyway, S90 blijft een geweldige machine (ik spreek in synthforum uitlsuitend als musicus, en zeker niet als Yamaha-man)

Re: Smorenburg op de S90

Origineel geplaatst door Jaydee585
Anyway, S90 blijft een geweldige machine (ik spreek in synthforum uitlsuitend als musicus, en zeker niet als Yamaha-man)

Betekent dat dat Smorenburg hier op he forum zit? Zou wel hip zijn! :dj:

Misschien tijd voor een nieuwe thread: "Raad de Bert" :D

Hoi Bert :halleluja

Ik vind jou echt helemaal super, omdat je echt funky bent! (je bent zoals Austin Powers maar dan anders)
Ook ben je best wel als een voorbeeld voor mij, want ik speel graag je yamaha-demo's mee met mijn S90.
De S90 is inderdaad een heerlijke bak, het klavier is eeeeeenorm verslavend.
Vond het jammer dat ik je niet eens kon ontmoeten in Gent (The SOundfactory) ik moest diezelfde dag naar een opera.
Lijkt me echt wel leuk om mss samen eens iets te jammen...
Greetz,
Michiel Demarey

dure motif es8 gespot
idd voor die prijs heb je bijna 2x S90 ;) ... maarja ach het is een leuk alternatief :P

ander leuk alternatief (als het je alleen gaat om het klavier): S80 op 2dehands.nl voor 1200 euri

Origineel geplaatst door Jaydee585
Vraag is vaak aan mij gesteld of ik in het echt ook zo'n xtc adhd-figuur ben als in die filmpjes.

..ik vond de filmpjes eigenlijk wel lachen :D

(..zie de synthnerd-topic) ;)

Bert, leuk dat je er bij bent! :okdan:
(..of mag het niet zo zijn??)

Origineel geplaatst door Rhy
dure motif es8 gespot
idd voor die prijs heb je bijna 2x S90 ;) ... maarja ach het is een leuk alternatief :P

ander leuk alternatief (als het je alleen gaat om het klavier): S80 op 2dehands.nl voor 1200 euri

Het klavier van een S80 is niet hetzelfde als de S90 of Motif ES8 dus toch maar die Motif ES8 kopen dan :D (PS: de mijne is niet te koop)

weet iemand mischien duidelijk de verschillen tussen de s80 en s90 behalve de toetsen? Wat zijn de verschillen in sounds en synthengine???

verschil S80 S90

verschil S80 S90

Op www.sninety.com staat een "comparison chart" met betrekking tot de S08/S80/S90
klik op behind the manual (midden boven) en verder op de link naar de comparison chart

:mega:

Op yamahasynth.com heb ik toen zowel de S80 demo's als de S90 demo's geluisterd, en ik vond de S80 demo's een heel cheesy goedkoop geluid hebben. S90 daarentegen klinkt wel mooi.

Ik vind dat wel vreemd hoor, kwa synthengine hebben ze dezelfde specs. zijn meer mensen die deze ervaring hebben?

Zover ik weet heeft de yamaha S90 een andere synthengine dan de S90.
S80 de synthengine zoals van de EX5
en S90 de motif synthengine
S80 en S90 klinken daarom totaal verschillend, de S90 klinkt beter in de keys en fluit enz... en de S80 beter op gebied van synthsounds, vind ik.

zeer goede keuze!! geweldig apparaat, alsof je op een echte piano speelt. Ik heb er zelfs 1 te koop staan. Interesse??

Jan Roeland.

Zie dat dit al een ouder topic is maar wil toch even aanvullend ter informatie mijn mening zeggen over de S90.

Onlangs heb ik een Fantom X7 gekocht en die wil ik vergelijken.

Als je de twee naast elkaar hoort steekt S90 er flink boven uit qua klavier en klank. Kan je zeggen dat is persoonlijke smaak maar als je ze naast elkaar hoort kan je niet anders dan vaststellen, in ieder geval qua klank.
De piano's van de S90 en latere modellen klinken onwaarschijnlijk goed, de piano en orgelklanken klinken zovééél voller. De blazers en gitaren, daar zijn sommige van de fantom dan weer beter en natuur getrouwer vooral de blazers en akoestische gitaren zijn sterk in de Fantom.

Wat het klavier betreft; ik ben al twintig jaar een synthklavier gewoon maar wilde een keer het echte pianoklavier en moet zeggen dat het gewoon fantastisch is. Het is ook de reden dat ik gekozen heb voor de S90 omdat hij na wat opzoekwerk er telkens als piano met het beste klavier uitkwam.
Als je er op speelt is het net of je vingers verslaafd worden aan het klavier en steeds meer willen spelen :)
Wanneer ik onmiddelijk erna op de fantom speel dan is het net speelgoed en plastiek. De S90 aanslag zal idd voor sommige synthspelers te zwaar zijn en dan is roland een beter optie, die is lichter.

Nu wil ik zeker de fantom niet afbreken want het is mega workstation, gebruiksvriendelijk met héééél veel mogelijkheden en goeie bruikbare klanken.
Je mag hem enkel niet naast de yamaha zetten qua klank. Vind yamaha dan weer niet zo gebruiksvriendelijk. Dat was mijn ondervinding maar zoals altijd moet je zelf kunnen vergelijken en zien wat jou het beste lijkt.

Qua klavier zou je natuurlijk eigenlijk de S90 met de X8 moeten vergelijken, of de Motif (SE)7 met de X7, anders is het niet helemaal eerlijk...

Qua klavier zou je natuurlijk eigenlijk de S90 met de X8 moeten vergelijken, of de Motif (SE)7 met de X7, anders is het niet helemaal eerlijk...

Begrijp wat je bedoelt en je hebt wel gelijk hoor maar bedoelde eigenlijk meer het gevoelsmatig verschil. De feel die je hebt op een pianoklavier in het algemeen is toch heel wat anders maar ja dat is mijn gevoel hé. Mag toch wel zeggen denk ik dat de yamaha pianoklavieren bij de beter behoren.
Kwalitatief is het "synthklavier" van de X7 natuurlijk uitstekend.

Tuurlijk! Ik ben het ook helemaal met je eens dat het S90-klavier ontzettend prettig is (wat ook door anderen hier op SF al regelmatig bevestigd is). Maar wat je nu aanhaalt is meer het licht <=> verzwaard verschil. Ik heb zelf een Roland XP-30, met een 61-toetsenklavier, en dat is óók ontzettend prettig, voor dat soort klavieren. Welke van de twee ik verkies ligt dan maar net aan wat voor iets ik wil spelen (niet alles gaat even lekker op een pianoklavier - voor mij, in ieder geval). Qua vergelijking denk ik dus dat het interessanter is om het klavier van de X7 met de Motif (SE/XS) 7 te vergelijken, en dat van de X8 met de S90 (of Motif (SE/XS) 8 ), dan een licht met een verzwaard.

Voor de rest kan ik me trouwens helemaal vinden in wat je zegt over de klank van de S90 <=> Fantom. :)

Yep, ik kan ook veel meer met de klank van de s90 i.t.t. de fantom. Het enige wat ik op de s90 een beetje mis zijn écht lekkere stringsklanken, met name een stringsklank met een felle attack (voor het betere nightwish werk) krijg ik er niet echt uit (hoewel ik qua programmeren nog niet echt los gegaan ben). Daarin vind ik mijn EX5 beter (maar die klinkt ook gewoon bruut op zijn eigen manier, ook al is die 2 generaties eerder).

Klavier van de S90 is inderdaad heerlijk, véél beter dan de rd600 die ik daarvoor had (maar dat is een kwestie van smaak, ik ken pianisten die de rd600 boven de rd700 prefereren, puur op grond van aanslag.)

topapparaat!:okdan:

Volgens mij lukt dat wel hoor, met die strings. Gewoon van de grond af in elkaar knutselen (niet vanaf presets); ik had in ieder geval wel een strakke volle en goed inzetbare stringspatch uiteindelijk! Een koor daarentegen, zo'n groot dik zoals ik in allerlei variaties uit mijn XP-30 haal - dat lukt me echt niet op een S90 (wel subtielere soorten).

Back