Equinox 61 songs naar midi files?

HighWire

Nieuwkomer
Is dat mogelijk? Om opgenomen songs in een GEM Equinox 61 op te slaan als Midi files ZONDER midi kabel? Ik weet wel dat de Equinox Midi files kan openen als songs, maar of het andersom kan... Geen idee. Kan iemand mij helpen? :D

Origineel geplaatst door HighWire
Kan je .SMF omzetten naar .MID? Want moet het denk ik wel lukken. :)

Een SMF bestand IS een MIDI bestand :D -- SMF = Standard MIDI File :eureka: --

Hmm, je had gelijk met dat dump menu, maar ik heb het idee dat hij het nog steeds via de midi poort wil dumpen en niet op de floppy drive. Enig idee waar ik dat kan instellen? :erm:

Je hebt gelijk. Ik had slechts het tweede deel v/d handleiding gedownload. Dump werkt alleen via MIDI, niet via de floppy. Daarvoor moet je in DISK zijn. Daar kan je wel een SMF op diskette bewaren. Zie p. 8-4

Hmm... Vreemd... Hij kan wel alles opslaan in de Equinox bestandsindeling (wat me al eerder gelukt was), maar ik kan nergens in die handleiding iets vinden over het opslaan in general midi. :confused:

Origineel geplaatst door HighWire
Hmm... Vreemd... Hij kan wel alles opslaan in de Equinox bestandsindeling (wat me al eerder gelukt was), maar ik kan nergens in die handleiding iets vinden over het opslaan in general midi. :confused:

General MIDI is een uitbreiding op de MIDI-standaard. Er bestaat geen apart GM-bestandsformaat.

In de handleiding (zie vorig berichtje) staat dat je kan bewaren als standard midi file. Het is niet echt duidelijk omschreven maar het lijkt erop dat je SMF-bestanden in de rootdirectory moet plaatsen. Misschien moet je aangeven dat het geen ALL maar een SINGLE moet worden, en als je een song selecteert, dit automatisch als SMF wordt bewaard?

Ik wil het graag uitproberen maar ik heb zelf geen GEM Equinox. :)

Ja!!

Ja!!

Hartelijk bedankt! Dat is 't! :D Echt tof van je om die handleiding speciaal hiervoor te downloaden!

Back