Flamira - beetje chilly track

Toen ik dit begon te luisteren dacht ik meteen aan trance muziek, maar het werd gelukkig iets heel anders. De track is goed gemasterd en qua sound erg gedetailleerd en multidimensionaal. Ik hoor goed dat je melodieën erg belangrijk vindt (zo niet belangrijker dan beats). De plaat is daarom melodieus erg sterk. Ik vind dit erg goed...doet me wat denken aan Orbital. Ben benieuwd wat je nog meer in petto hebt.

Cheerz!

Origineel geplaatst door funkdecoder
Toen ik dit begon te luisteren dacht ik meteen aan trance muziek, maar het werd gelukkig iets heel anders. De track is goed gemasterd en qua sound erg gedetailleerd en multidimensionaal. Ik hoor goed dat je melodieën erg belangrijk vindt (zo niet belangrijker dan beats). De plaat is daarom melodieus erg sterk. Ik vind dit erg goed...doet me wat denken aan Orbital. Ben benieuwd wat je nog meer in petto hebt.

Cheerz!

Bedankt! Klopt inderdaad dat ik de melodieen belangrijker vind dan de beats.
Ik ben niet zo goed in sfeer en eindeloze herhalingen creeeren.
Muziek moet een gevoel in iemand oproepen, welk gevoel laat ik aan de luisteraar zelf over :)
Dit lukt volgens mij het beste met melodie.
En dat je het iets heel anders vind dan trance hoor ik ook graag.
Van dit soort tracks heb ik nog enkele gemaakt, maar ik vond deze persoonlijk de beste.

Bedankt voor je feedback.
Jammer dat verder niemand reageert.

Groeten Alan

Ik ook ff luisteren :)
Heej jij maakt muziek ongeveer zoals ik dat wil!

klinkt goed hoor, alleen die snare kan echt niet ..
Je weet de spanning lekker vast te houden, goed arrangement, goeie mix.
(de delay en reverb druipt wel van deze track, maar okay.. het klinkt toch goed..) )
Super gedaan, nou alleen die drums nog echt goed doen en je hebt een supertrack!

Origineel geplaatst door demian
Ik ook ff luisteren :)
Heej jij maakt muziek ongeveer zoals ik dat wil!

klinkt goed hoor, alleen die snare kan echt niet ..

Hoezo kan die snare echt niet dan?
Ik vond m beter klinken dan die clap die er eerst in zat!
Vind je m gewoon niet mooi, of is ie te hard?

ook ik vind die snare niet zo eigenlijk. Misschien komt ie wat te akoestisch over. Op sommige momenten vind ik je track wat vol zitten (en verlang ik misschien zelfs naar een wat meer standaard 4x4 beat :bekdicht: ) maar het klinkt zeker goed en mooi! :okdan:

Ik vind het gewoon een niet passende snare. Veel te droog in vergelijking met de rest van je track.

Ik zou een 808 snare nemen en wat subtieler in de mix zetten en met velocity spelen. Dat moet vast werken. :)

Origineel geplaatst door demian
Ik vind het gewoon een niet passende snare. Veel te droog in vergelijking met de rest van je track.

Ik zou een 808 snare nemen en wat subtieler in de mix zetten en met velocity spelen. Dat moet vast werken. :)

Ok, dat is duidelijk. Ik snap wat je bedoeld. Bedankt!

Dik nummer...wel af en toe net ff iets te helder heb ik t gevoel maar misschien heb ik ook wel te lang tussen mn boxen gehangen :P
Hou m ^_^

Origineel geplaatst door JDD1Nonly
Dik nummer...wel af en toe net ff iets te helder heb ik t gevoel maar misschien heb ik ook wel te lang tussen mn boxen gehangen :P
Hou m ^_^

Hai!
Nou dat heldere kan natuurlijk wel door mijn 'behringer thruth's' komen...
Heb gehoord dat ze erg metaalig klinken in t hoog en rumblig in t laag.

Verder ben ik ook nog n middenweg aan het zoeken in de eindmix, qua aandeel hoog.
Maar bedankt voor je mening, k zal m in de nieuwe mix proberen te verwerken.

Tijd voor n :biertje:

:halleluja

'k Zou er af & toe (om de paar kicks) een wat diepere sub-kick in gooien.. :bekdicht:

Erg gave track, de sounds vind ik erg mooi (en ook enigzins herkenbaar, heb zelf ook een Triton Le).
De snare vind ik persoonlijk best aardig klinken, geeft een beetje dat electrogevoel zoals je dat ook hebt in de muziek van de Pet Shop Boys (toevallig een inspiratiebron?).
De mix op zichzelf bevat vrij veel hoog, kan idd komen door je monitoren. Maar ik vind dat je toch ook best wel een mooie warme sound hebt afgeleverd!

De compositie is verder ook goed. Niet ijzersterk, maar je hebt wel de breaks en rustpauzes in het nummer goed gebruikt, ook gelet op het gebruik van de verschillende sounds.
Je zou kunnen proberen nog wat meer hoogtepunten op te bouwen, ga proberen langzaam nog wat meer sounds te stapelen om naar een climax toe te werken. In dit soort muziek werkt het bij mij altijd goed om de laatste 8 maten nog wat hoge strings toe te voegen (langgerekte noten), die op zichzelf ook nog weer een nieuwe melodielijn vormen. Je hebt dat op bepaalde momenten al enigzins gedaan, maar je zou dat nog wat prominenter kunnen gebruiken in de opbouw.

Mooi gedaan hoor!

Persoonlijk hou ik zeer van deze muziek en ik vind het echt prachtig neergezet,mijn tip ik zou hier vooral mee doorgaan!!!

Dit is gewoon erg lekker qua sound sfeerpads etc gewoon goed.
Enige commentaar wat ik heb is dat ik de drums totaal niet vind passen bij het geheel.
Ze staan los in mix en vormen geen geheel en klinken er g monofoon..
Het is voor mij meer een ritme box die mee loopt of zo.
Als je de drums net zo goed voor elkaar krijgt als de rest van de hele sfeer is het gewoon een er lekker nummer.

Joep8o)

Ik ben redelijk nieuw op deze site dus ik zat wat rond te neuzen en kwam bij deze lekkere Mp3.File ..
Het enigste commentaar (maar wie ben ik) is idd dat de drums meer krachtiger mogen zijn alla TR-808 ..
Voor de rest lekker dromerig en zalige opbouw ..:okdan:

Greetz.
Com8
:walker:
p.s. Moest je enige verandering in deze song brengen dan ben ik nieuwschierig naar het eindresultaat ..

Origineel geplaatst door Exzit
Dit is gewoon erg lekker qua sound sfeerpads etc gewoon goed.
Enige commentaar wat ik heb is dat ik de drums totaal niet vind passen bij het geheel.
Ze staan los in mix en vormen geen geheel en klinken er g monofoon..
Het is voor mij meer een ritme box die mee loopt of zo.
Als je de drums net zo goed voor elkaar krijgt als de rest van de hele sfeer is het gewoon een er lekker nummer.

Ok, lijkt me duidelijk. Als ik t zo lees moet ik de drums nogmaals kritisch bekijken.
Is ook de eerste track waarbij ik n ander soort beats/ritme gebruikt heb dan de normale kwart kick..

Zeer verhelderend dit forum!

Origineel geplaatst door Alan
Ok, lijkt me duidelijk. Als ik t zo lees moet ik de drums nogmaals kritisch bekijken.
Is ook de eerste track waarbij ik n ander soort beats/ritme gebruikt heb dan de normale kwart kick..

Zeer verhelderend dit forum!

Ik hou ook van experimenteren met drums, echter soms dwingt een nummer je toch terug te gaan naar de normale kwart kick. Ik denkt dat het nummer je toch dat die kant op laat gaan of de andere beats ritme moet je heel subtiel er bij gebruiken. Nu storen ze het zeer fraaie muziek stuk.

Back