bult ruis met gebruik input K-station

gijs

.
Hallo,

Dit is aan alle Novation K-serie bezitters. Als ik een microfoon of gitaar aansluit via de audio input en dan het vocoder-effect helemaal 'dry'zet (hij geeft signaal 1 op 1 door), komt me daar toch een bult ruis uit het apparaat! Het klinkt voor mij als niet normaal, maar misschien heb ik nog iets fout ingesteld ofzo?

Hoop dat iemand hier wat meer over kan zeggen.

Ik herinner me van mijn a-station dat met die vocoder inderdaad ook echt een bak ruis mee kwam maar daar gaf ik toen eigenlijk mijn microfoon de schuld van die uit het jaar 1900 is. :D

Ik heb nu een ks-rack maar nog steeds geen andere microfoon dus kan het eigenlijk niet echt testen. Of het dus aan de novations ligt of niet... ik kan het niet met zekerheid zeggen dankzij die gare microfoon. Maar verdacht is het wel... :)

Selecteer in het Global menu in elk geval MIC of LINE en zorg ervoor dat de input niet te zacht of te hard is (kun je daar ook instellen).

dat heb ik wel gedaan, hij staat op mic en het 5e blokje licht soms op, zoals in de manual beschreven staat. Maar ik zal ook eens checken of het prob zich ook voordat wanneer ik bv. een cd-speler erop aansluit. Anders zou het bij mij miss ook de mic kunnen zijn...

Maar je zei dat het probleem zich ook voordoet als je de gitaar dr op aansluit (die je, lijkt mij, op LINE hebt).

Helaas denk ik dat hier geen fix voor is. Deze machines zijn nu eenmaal ruisbakken.

Ik ken meerdere mensen die hem hierom hebben verkocht.

hmz ok, ga ik maar eens sparen voor een bak met een fatsoenlijke vocoder.

wat betreft de gitaar, die moet voorversterkt worden, dus gaat op mic...

Back