Jarre Unplugged

LOL...zou ie zelf de gaten erin gehakt hebben?
Kan natuurlijk ook een draaiorgel gesampled hebben :D

Ik geloof dat dit van die radio sessie is die Jarre een keertje had ergens in de 90's. Toen had ie zelf al die kaarten gedrukt en speelde hij op zo'n draaiorgel. (dit kan je ook zien op z'n live video Europe in Concert).

By the way, Jarre komt donderdag 2 september in Amsterdam voor de promotie van z'n nieuwe album en ik ben uitgenodigd!!!! :D 8)

Uitgenodigd!? Wat moet ik daar onder verstaan?
Zovan: Jarre belt op: Hey menno, schele schapezak.. komde volgende week ok nor mien optreeje kijke? Gut weer verrekkes môi werre :erm:

Aero listening session in The Netherlands

On September 2 at 11:00am, a listening session for media, record stores and
fans for Jean Michel Jarre's new album 'Aero' will be held in Amsterdam, The Netherlands.
Warner Music is inviting Dutch fans to join this session.
Jean Michel himself will be present during the listening session.

Of course, the number of persons who can join the session is limited and invitations will be
given away on a first come, first served basis.

The maximum number of visitors has been reached, it is now not possible anymore to apply for an invitation.

Origineel geplaatst door Mennomoog
Ik geloof dat dit van die radio sessie is die Jarre een keertje had ergens in de 90's. Toen had ie zelf al die kaarten gedrukt en speelde hij op zo'n draaiorgel. (dit kan je ook zien op z'n live video Europe in Concert).

Die fragmenten komen uit een Franse tv-uitzending van Europe 2 die op 1 april 1994 uitgezonden werd. "Jarre Unplugged" was min of meer een 1 april grap. Ik heb daar beelden van gezien en ik dacht dat Jarre alles live speelde en dus geen kaarten of zo gebruikte. Ik vond het juist heel opmerkelijk dat hij zo vingervlug was en dingen met de hand speelde waarvan ik altijd had gedacht dat dat een effect of kant en klare arpeggio was.

Oja, hij speelde tijdens die uitzending drie nummers, nl

- L'Orchestre sous la Pluie
- Equinoxe 3
- La Dernière Rumba

Allemaal makkelijk te vinden met eMule.

Eén van Jarre's maatje is ook behoorlijk snel met de toetsen.
Francis Rimbert, ook wel de "Human Sequencer" genoemd...
Interview Francis

Origineel geplaatst door cosmiq
Uitgenodigd!? Wat moet ik daar onder verstaan?
Zovan: Jarre belt op: Hey menno, schele schapezak.. komde volgende week ok nor mien optreeje kijke? Gut weer verrekkes môi werre :erm:

Als je het perse wilt weten... ik kreeg een mailtje van Warner Music Benelux.

ik hoop dat de nieuwe beter is dan z'n laatste - want een "jazzie" jarre is het laatste waar ik op zit te wachten.

Nee is ook niet echt mijn smaak.....zou ook liever de "ouwe" Jarre van vroeger zien.
Maar, ook weer wel stoer dattie niet steeds op het ouwe genre verder borduurt.

Origineel geplaatst door Mennomoog
Als je het perse wilt weten... ik kreeg een mailtje van Warner Music Benelux.
Ja, ik ook. Was alleen wel mooi een halve dag te laat met inschrijven... anders was ik er bij geweest.

Zo dus jarre hoeft niet meer bang te zijn voor een stroomstoring
hij kan dus gewoon Unplugged gaan..:D

Back