"Being Boiled" - Human League

THM

Book of MOOG Revelations
Gewoon out of curiosity:

weet iemand met welke synth de killer bass in "Being Boiled" van de Human League gemaakt is (uit 1978 en heruitgebracht in '80) ?

Sommigen zeggen de Roland System 100 (en die was er in die tijd idd al), anderen zeggen Roland Jupiter 4 (twijfelachtig gezien die pas eind '78 op de markt kwam dacht ik) of Korg 770 (mss. mogelijk). Ik las zelfs iets over de Rhodes Chroma maar dat lijkt me onmogelijk want de Chroma series werden op dat ogenblik nog helemaal niet gemaakt.

Ik las ooit in een interview met de Human League dat deze bass-klank gemaakt was met een kleine en relatief goedkope synth (de Roland System 100 was toch niet zo klein en goedkoop, de Korg 770 wel), maar 'k weet niet of ze toen aan het grappen waren of dat dit gemeend was.

Weet iemand meer ?

Dank voor de snelle reactie, maar ik wou welbepaald de synth weten waarmee de "Being Boiled"-bass gemaakt werd (ik ga ervan uit dat het hier geen (bass) guitar met fx is - zoals Pink Floyd bvb. veelvuldig wél deed).

Ik beschik zelf al 23 jaar over een Roland system 100 101 en ik kan je verzekeren dat die bas niet daar uit komt (alhoewel ze natuurlijk ook een 102 hebben en er dan meer mogelijk is).

Tevens heb ik vroeger een ARP AXXE gehad en daar zou je zo'n bas uit kunnen halen, maar dit is slechts een vermoeden.

De gearlist die gepost werd is van na dat nummer, dus ik denk niet dat je je er voor 100% op kan baseren.

:doei:

ARP 2600 kon het wel eens zijn........

mooie link !! :biertje:

damn' ik zie bijna scheel van die kleine lettertjes; =)
dus als ik het een beetje verstaan heb is dat geluid een soort "synthesizer hoorn" sound die vertraagd werd !?
of las ik verkeerd ?

Volgens mij is dat de Minikorg 700 (kan een 800dv dus ook)

Check deze CD ook, dit is een must voor synthesizer freaks:

The golden hour of the future Human League / The future

hlfuturegoldenhour.jpg

superrauwe diepe synth nummers met de Roland System 100 en 2 minikorg 700's.

En nog met Adi newton van Clock DVA.

Dat is echt heel andere koek dan wat ze later zijn gaan doen.

'Cairo' is een van mijn all-time favorieten synth nummers.

thanks anyway;
geen slecht materiaal van Korg, maar ik dacht toch ook weer geen echte synth classic; wat maakt dat geluid dan zo "giving the creeps" ? zware compressie ?

Ghetto studio apparatuur uit de jaren 70, opgenomen op een revox en brakke mengtafel....?

Die muziek klinkt zo verschikkelijk organisch...

Thanks - (weer) kleine lettertjes maar weerom een leuk & interessant interview. :biertje:

Back