UcAppss SID synth?

Putzi

party die ganze nacht
Hey Leute,

Ik vroeg me af, zijn hier nog meer mensen die van www.ucapps.de de SID midibox hebben gemaakt? Je kan mijn monster-module (en wat andere projecten waaraan ik meegwerkt heb) zien op www.putzi.nl/projects.

Dit zou ik graag nog willen veranderen:

- c128 SID plaatsen, van mijn huidige c64 SID werkt een filter niet echt goed
- soort van gate in het signaalpad plaatsen, zodat dat irritante achtergrond geluid niet meer aanwezig is

Mischien dat er meer SID eigenaars in dat laatste geinteresseerd zijn. Enne, mochten er mensen zijn die nog een oude (liefst defecte) c64 of c128 hebben liggen, dan hoor ik het graag :)

gr, Putzi

Gebruik de zoekfunctie eens (rechtsboven in het rood), hier is al heel wat over geschreven.

Ikzelf ben ook van plan om een SID synth te bouwen, chips heb ik al in mijn bezit.

Re: UcAppss SID synth?

Origineel geplaatst door Putzi
Hey Leute,

Ik vroeg me af, zijn hier nog meer mensen die van www.ucapps.de de SID midibox hebben gemaakt? Je kan mijn monster-module (en wat andere projecten waaraan ik meegwerkt heb) zien op www.putzi.nl/projects.

Dit zou ik graag nog willen veranderen:

- c128 SID plaatsen, van mijn huidige c64 SID werkt een filter niet echt goed
- soort van gate in het signaalpad plaatsen, zodat dat irritante achtergrond geluid niet meer aanwezig is

Mischien dat er meer SID eigenaars in dat laatste geinteresseerd zijn. Enne, mochten er mensen zijn die nog een oude (liefst defecte) c64 of c128 hebben liggen, dan hoor ik het graag :)

gr, Putzi

Geen defecte Commodores, wel een aantal 8580 SIDs in perfecte conditie, en te koop. PB of mail maar als je interesse hebt.

Tuurlijk is er wel verschil. De 6581 (oudere 64) heeft een warmere, gritty klank maar helaas ook een slechtere S/N ratio. De 8580 (nieuwere C128) heeft een betere S/N en klinkt ook beter op het middengebied, maar is helaas niet zo warm. Sterker nog, er zijn zelfs verschillen tussen de onderlinge chips van hetzelfde type, afhankelijk van welke revision je hebt. Dit komt omdat men tijdens het verkleinen van de maskers bij nieuwere chip-fabricagetechnieken bepaalde niet-lineaire afhankelijkheden (zoals condensatoren) vergeten is!

zo, en nu een bavaria

Origineel geplaatst door Putzi
Tuurlijk is er wel verschil. De 6581 (oudere 64) heeft een warmere, gritty klank maar helaas ook een slechtere S/N ratio. De 8580 (nieuwere C128) heeft een betere S/N en klinkt ook beter op het middengebied, maar is helaas niet zo warm. Sterker nog, er zijn zelfs verschillen tussen de onderlinge chips van hetzelfde type, afhankelijk van welke revision je hebt. Dit komt omdat men tijdens het verkleinen van de maskers bij nieuwere chip-fabricagetechnieken bepaalde niet-lineaire afhankelijkheden (zoals condensatoren) vergeten is!

zo, en nu een bavaria

Het is werkelijk ongelooflijk leuk om te zien dat
als je 6 C64s open hebt liggen er geen 2 dezelfde
zijn vanbinnen.

Ook de chips idd, 4 chips, 4 different countries of production.

Axel

hier was toch iemand bij die geinteresseerd was in mijn 3d ontwerpen ?laat nog eens van je horen ...ik ben je email adres kwijt

Back