Putzi
party die ganze nacht
Hey Leute,
Ik vroeg me af, zijn hier nog meer mensen die van www.ucapps.de de SID midibox hebben gemaakt? Je kan mijn monster-module (en wat andere projecten waaraan ik meegwerkt heb) zien op www.putzi.nl/projects.
Dit zou ik graag nog willen veranderen:
- c128 SID plaatsen, van mijn huidige c64 SID werkt een filter niet echt goed
- soort van gate in het signaalpad plaatsen, zodat dat irritante achtergrond geluid niet meer aanwezig is
Mischien dat er meer SID eigenaars in dat laatste geinteresseerd zijn. Enne, mochten er mensen zijn die nog een oude (liefst defecte) c64 of c128 hebben liggen, dan hoor ik het graag
gr, Putzi
Ik vroeg me af, zijn hier nog meer mensen die van www.ucapps.de de SID midibox hebben gemaakt? Je kan mijn monster-module (en wat andere projecten waaraan ik meegwerkt heb) zien op www.putzi.nl/projects.
Dit zou ik graag nog willen veranderen:
- c128 SID plaatsen, van mijn huidige c64 SID werkt een filter niet echt goed
- soort van gate in het signaalpad plaatsen, zodat dat irritante achtergrond geluid niet meer aanwezig is
Mischien dat er meer SID eigenaars in dat laatste geinteresseerd zijn. Enne, mochten er mensen zijn die nog een oude (liefst defecte) c64 of c128 hebben liggen, dan hoor ik het graag

gr, Putzi
heeft een betere S/N en klinkt ook beter op het middengebied, maar is helaas niet zo warm. Sterker nog, er zijn zelfs verschillen tussen de onderlinge chips van hetzelfde type, afhankelijk van welke revision je hebt. Dit komt omdat men tijdens het verkleinen van de maskers bij nieuwere chip-fabricagetechnieken bepaalde niet-lineaire afhankelijkheden (zoals condensatoren) vergeten is!