Main Inserts vraagje

Wodka

Ouwe rot
Hoi,

Ik heb vandaag mijn compressor/limiter op de main inserts van mijn mixer aangesloten, nou leverd dat een vertraging op, ik hoor dus alles met een echo nu... Is dit normaal, of ligt dit aan mijn mixer (behringer mx3282A)? Is het anders verstandig om mijn compressor/limiter gewoon achter de main output te hangen ipv achter de main inserts? ik heb hem precies aangesloten zoals in de gebruiksaanwijzing staat dus daar is niks mis mee...

Aangezien je mixer een digitale mixer is moet alles eerst door een D/A converter, dan door je compressor, en dan weer door een A/D converter. Dat A/D/DA proces kost tijd.
Maar wat ik niet snap is dat jij dat hoort. Als al je sources (synths, samplers etc.) via je mixer lopen en je speakers op de main out (of control room out ofzo) zitten dan moet je die vertraging niet kunnen horen....of je laat een stuk van het signaal niet via die main-kanaal (en dus via de compressor) lopen. Dat loopt dan uit sync met wat wel door de compressor gaat.

Origineel geplaatst door Nolet
Aangezien je mixer een digitale mixer is moet alles eerst door een D/A converter, dan door je compressor, en dan weer door een A/D converter. Dat A/D/DA proces kost tijd.
Maar wat ik niet snap is dat jij dat hoort. Als al je sources (synths, samplers etc.) via je mixer lopen en je speakers op de main out (of control room out ofzo) zitten dan moet je die vertraging niet kunnen horen....of je laat een stuk van het signaal niet via die main-kanaal (en dus via de compressor) lopen. Dat loopt dan uit sync met wat wel door de compressor gaat.

mijn mixer is een analoge mixer ;)

ik hoor inderdaad een stuk van het signaal NIET door de main inserts gaan, dus ik hoor eerst dat en dan het signaal uit de main inserts... dat klopt dus niet, enig idee hoe ik dat oplos?

Origineel geplaatst door Wodka
mijn mixer is een analoge mixer ;)

ik hoor inderdaad een stuk van het signaal NIET door de main inserts gaan, dus ik hoor eerst dat en dan het signaal uit de main inserts... dat klopt dus niet, enig idee hoe ik dat oplos?
Ik weet niet of je mixer subgroepen heeft die je niet naar de main insert stuurt? bij mij gaat de compressor via de insert van de mix out en daarna naar de versterker

Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik weet niet of je mixer subgroepen heeft die je niet naar de main insert stuurt? bij mij gaat de compressor via de insert van de mix out en daarna naar de versterker

nee, dat is het ook niet

En wat voor compressor/limiter heb je dan aan de insert hangen ? (triple C misschien)

Origineel geplaatst door Backdrop
En wat voor compressor/limiter heb je dan aan de insert hangen ? (triple C misschien)

behringer mdx 2600, dat moet ook geen probleem zijn, ik heb het aangesloten zoals het in zijn gebruiksaanwijzing staat

Heb je ook insert kabels gebruikt?
Misschien stomme vraag, maar k weet natuurlijk niet hoe en wat je precies hebt aangesloten.

Anders kom k wel ff kijken! (woon "om de hoek")

Groenten Alan

Ok alles analoog dus. Hmm raadselachtig. Enige manier waarop je met analoge spullen een duidelijk
hoorbare delay kan krijgen is met een... delay.
Heb je er een in je setup 1, probeer die anders eens
uit te zetten.
Werk je met een computer ? Dat kan een andere bron van delay zijn.

Origineel geplaatst door Alan
Heb je ook insert kabels gebruikt?
Misschien stomme vraag, maar k weet natuurlijk niet hoe en wat je precies hebt aangesloten.

Anders kom k wel ff kijken! (woon "om de hoek")

Groenten Alan

insert kabel... zoals mij dat uitgelegt is een gewone stereo kabel... de tip is de out en de ring is de in... klopt toch? of doe ik dit verkeerd... en als je wilt langskomen kan dat ook uiteraard :)

Ok alles analoog dus. Hmm raadselachtig. Enige manier waarop je met analoge spullen een duidelijk
hoorbare delay kan krijgen is met een... delay.
Heb je er een in je setup 1, probeer die anders eens
uit te zetten.
Werk je met een computer ? Dat kan een andere bron van delay zijn.

ik heb een delay maar die staat uit... en ik heb een pc, maar die heb ik er niet bij gebruikt... laten we alleen van een compressor en een mixer uitgaan :)

Ja, zoals je t uitlegd klopt t wel lijkt me.

Vreemd, hoelang duurt de delay? 1 seconde?

En als je de insert kabels uit de mixer trekt, is de delay dan meteen weg?
Of zet de compressor op bypass en kijk of dat verschil geeft.

Hoeveel delay is het eigenlijk 10-20 ms, kwart noten ? Heb je het ook als je de
compressor als insert op twee kanalen gebruikt (moet natuurlijk wel geluid door ddie kanalen gaan) ?

(BTW Insert kabel is 1xstereojack naar 2x monojack)

Hoeveel delay is het eigenlijk 10-20 ms, kwart noten ? Heb je het ook als je de
compressor als insert op twee kanalen gebruikt (moet natuurlijk wel geluid door ddie kanalen gaan) ?

(BTW Insert kabel is 1xstereojack naar 2x monojack)

en dan die 2 monojacks in de in en out van de compressor?

en dan die 2 monojacks in de in en out van de compressor?

Ja, en dit 2x voor links/rechts.
Maar ik zie niet hoe je een delay krijgt.
Als je het andersom doet,zou je stilte moeten krijgen.

Dus je hebt nu:

Mixer Main insert Channel 1 -> Stereo uiteinde insert kabel - Tip -> in input channel 1 compressor -
output channel 1 compressor -> ring van kabel - (terug naar main insert mixer)

Mixer Main insert Channel 2 - Stereo uiteinde insert kabel - Tip -> in input channel 2 compressor
output channel 2 compressor -> ring van kabel - (terug naar main insert mixer)

aangesloten lijkt me?

Je hebt 2 Y-kabels nodig 1 voor links en 1 voor rechts:

Main insert L -> rood is send en zwart is return (of andersom)
Main insert R -> idem

zo moet 't lukken (zo stuur ik 't iig van en naar m'n subgroep

insert kabel... zoals mij dat uitgelegt is een gewone stereo kabel... de tip is de out en de ring is de in... klopt toch? of doe ik dit verkeerd... en als je wilt langskomen kan dat ook uiteraard :)

even een klein nuanceverschil. een insertkabel is geen "gewone" stereokabel, maar een stereokabel met aan de ene kant een stereojack, en aan de andere kant 2 monojacks.

Daar gebruik je er in jouw toepassing dus 2 van. (ik check maar ff... 't zal ongetwijfeld in je manual staan..) :)

Hmmm vaag. Ik dacht dat die mixer digitaal was...mijn fout. Alles is dus analoog. Dan is het echt heel vaag ja...
Aan die insert kabel kan het echt niet liggen. Kabels zorgen voor vetraging die jij en ik niet kunnen horen.

Origineel geplaatst door Remmelt
even een klein nuanceverschil. een insertkabel is geen "gewone" stereokabel, maar een stereokabel met aan de ene kant een stereojack, en aan de andere kant 2 monojacks.

Daar gebruik je er in jouw toepassing dus 2 van. (ik check maar ff... 't zal ongetwijfeld in je manual staan..) :)

ok, ik zit dus met de foute kabel, in de manual gaat het gewoon om een stereokabel...

Back