Logic System

CreOn

Alles naar de knoppen....
Oké, de grote jongens als Jarre, Vangelis, Kraftwerk, Schülze, Kitaro enz. enz. kennen we allemaal.
Maar hebben jullie wel eens gehoord van Logic System?
Heb er op zolder ergens een LP van liggen.
Enkele misschien bekende nummers zijn bv. Domino Dance en Logic.
De LP dateert volgens mij ergens uit de mid-80's.
Staat ook een hele gearlist achterop. Zal het album eens zoeken en hier eens plaatsen waar die mannen met werk(t)en.
Was zomaar benieuwd of er meer mensen zijn die deze muziek kennen:)

ooooohwwwww...vettttt!!!!!

zeker gaan beluisteren deze lp en dan bedenken hoe lang geleden het gemaakt is en hoe futuristisch het nog klinkt...

:{ :{ :{

Oh, maar ik ken de nummers wel.
Domino Dance met dat sample-tje van Pac-Man erin :)
Op Audio-Galaxy zijn er ook nummers van te vinden. Zal de LP er eens bijhalen om te kijken welke tracks daar op staan, en dan zoeken naar werk dat ik nog niet van hun gehoord heb.
Ben benieuwd....

ik ben op dit moment echt helemaal aan de italo verslingerd

maar dat terzijde :-/

Ag staat al te downen :-)

Uuuhhhmmmm....wat is Italo (domme vraag?):o:

Hierbij de Gearlist van Logic System:
Synthesizer & Computer:
Emu synthesizer (denk ik dat ze bedoelen. Staat een 1/32 noot welke dienst doet als E, en een microteken), Moog III-C, Prophet 5, ARP Odyssey, Oberheim 8 Voices, Yamaha SS-30, Yamaha CS-10, Polymoog, Yamaha CP-30, Hohner Clavinet D-6, EMS VCS 3, Pollard Syndrum(?), Jupiter-4, Vocoder VP-330, Roland Micro composer MC-8, TR-808, DR-55.

Attachment:
Eventide H-949 Harmonizer, Moog 10 Band Eq, Yamaha Analog delay E-1010, Roland Stereo Flanger SBF-325, Roland Echo RE-555, Roland Stereo Phaser PH-830, Mutron Bi-Phase, Mutron Flanger, MXR stereo Chorus, MXR Distortion, MXR Noise Gate, T.C Electronics Pase, Roland Boss Flanger, Roland Boss Chorus, Maxon Stereo Box, Original interface For Prophet 5.

Leuk regeltje onderaan:
If you don't listen this album, you can't enjoy the Essence of computer music.

eh een soort van dansbare vangalis / Jarre uit dezelfde tijd

Laatst gewijzigd:
Hmmmm....toch maar weinig mensen die het kennen geloof ik.
Hierbij een MP3 met een stukje van een drietal nummers van hun.
Eens kijken of het nu iemand bekend voor komt.

Zou best kunnen. Het laatste nummer van die preview is Domino Dance van Logic System. En die dateert uit '81

Back