van cassette terug naar pc

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
ok ik heb een probleempje. ik heb wat drumloops van me opgenomen op tape
van mijn pc zodat ze wat vetter worden. dat lukt zeer goed. maar nu kan ik het niet meer
terug naar mijn pc krijgen. mijn cassette deck is verbonden met mijn versterker (duh)
en de 2 outs van mijn versterker gaan naar de line in van mijn geluidskaart (sblive).
ik weet dus dat je dan in de mixer bij "opnemen" het vinkje van lijningang moet aanvinken
maar het volume zit op ongeveer -60 db en blijft er ook als ik iets afspeel. en het volume
van de opname staat al op maximum. kan iemand me helpen?

Attachments

• vol.jpg
    vol.jpg
    63 KB · Bekeken: 107
Probeer je cassettedeck eens rechtstreeks op je sb-live aan te sluiten zonder tussenkomst van je versterker.
Gebruik je van je versterker wel TAPE OUT of AUX OUT?

Grtz

idd, waarom doe je het niet rechtstreeks?

rechstreeks gaan niet. kheb een (vrij oude) stereoketen en mijn cassettedeck moet eerst naar mijn versterker via zo'n platte kabel (weet de naam niet) want mijn cassette deck heeft geen in en outputs. dus ik moet het via mijn versterker doen.

dit is hoe het nu in elkaar zit. en met die verbinding kan ik van pc naar tape openemen, maar
niet omgekeerd. met de "out" van "video 1" heb ik ook al geprobeerd maar het lukt niet.

Attachments

• vol2.jpg
    vol2.jpg
    24,9 KB · Bekeken: 90
versterker IN... en soundkaart IN... erm... nee dat kan ook niet zo

en bij het proberen van verst. OUT heb je wel de VIDEO selector knop ingedrukt? (ik doe ff heel dom hoor)
zou het kunnen dat op 1 of andere manier de versterker kan 'weten' of er een video recorder is aangesloten?
mischien dat ie het signaal checked qua aanwezigheid o.i.d... je weet maar nooit...

Back