Korg Z1 Arpeggiator wil niet opnemen, wie helpt ?

Prowler

Stamgast
Hoi,
Ik heb het volgende probleem en ik heb de handleiding van de synth al doorgenomen maar word er niet echt wijzer van.

Als ik op mijn Korg Z1 arpeggiator aan zet en wat speel neemt Logic Audio alleen de gespeelde noten op, maar niet de noten die de appegiator uitstuurd.
Nu staat in de handleiding dat die dat wel moet uitsturen, maar ik heb niets aan die instellingen veranderd, en met Cakewalk werkt het ook niet dus het zit in die synth.
Nu heb ik de synth al even alleen achter de pc gehangen maar maakt ook niets uit.
Ik weet van die gene waar ik hem van gekocht heb dat het wel werkte, want ik stond ernaast namelijk.

Wie kan mij hier mee helpen, want ik wil die appegiator namelijk gebruiken.

Alvast bedankt !

volgens mij werkt-ie wel als je de synth op local on zet en de midi thru van de pc-sequencer uit....
eigenlijk moet je ook even de global en midi menuutjes van de z1 doorlopen, voor de zekerheid, om te zien of de relevante parameters ok zijn.

ik denk verder na, maar probeer dit eerst eens...

LUV YAAAA !!!

Het werkt,

sjeez dit heb ik ook al geprobeert maar toen deed die het niet !

Thx m8 !

Leo!! Ik zat 2 jaar geleden te klooien met die arpeggiator van mijn Z1. Zelfs in de Z1 community zeiden ze dat het gewoon onmogelijk is. Maar het werkt dus gewoon echt. Thnx :biertje:

blij dat ik iets zinnigs heb kunnen bijdragen hier. en toevallig is de arpeggiator nog 1 van de leukste dingen van de z1 ook. ik kan zo gauw geen leukere arpeggiator bedenken...

Origineel geplaatst door leo
blij dat ik iets zinnigs heb kunnen bijdragen hier. en toevallig is de arpeggiator nog 1 van de leukste dingen van de z1 ook. ik kan zo gauw geen leukere arpeggiator bedenken...

My thoughts, als ik 3 goeie dingen over de Z1 moet vertellen dan is de arpeggiator daar zeker bij. :halleluja
In m'n pré-Z1 periode gebruikte ik maar weinig de arpeggiator (ja, zelfs op m'n AN1X) maar nu, heerlijk.
Geluiden die op zichzelf eigenlijk niet veel om het lijf hebben worden door de arpeggiator getransformeerd tot heerlijke soundscapes en meer.

ik heb alles niet meer op een rijdje. De bedoeling was om arpeggiator info te versturen in de local off mode, en dat werkte dus niet. Irritant dat je dus de arpeggiator niet kan gebruiken voor andere dingen.

Dat kan prima, als die noten eenmaal in cubase staan kan je er van alles mee aansturen. Toch?!

oja ben bezig met een recensie over de Z1 staat eind deze week op DSF

Back