<TRACK> Techno

best lekker klinkt het ja, alleen de mix kan beter. Zorg voor een echte kick niet zo'n mellow kick, misschien doet het aanpassen van de attack al wonderen!

maar verder zit het lekker in elkaar buiten de mix om dan, heeft zeker potentie tot....

Vind het ook lekker klinken.

De compressie heeft een strakke attack maar da's z'n sound.

En in een zaal komt die kick er echt wel door hoor.

bedankt voor jullie reacties. Ben op het moment bezig met een nieuwe (minimal) track. Volgt snel!

Nog meer mensen iets op te merken?

Grappige track. Eerlijk gezegd niet mijn smaak, maar toch leuk gedaan.
Ik vind de compositie enigzins saai, dat komt denk ik omdat dezelfde melodielijn maar aan een stuk doorgaat tot over de 2:00, gaat een beetje vervelen. Het nummer kent verder niet echt een sterk hoogtepunt of mooie climax, dat kan ook bijdragen in de spanning van een nummer.
Mix klinkt verder in orde.

eey aryse,

vind je kick juist wel lekker, weer eens wat anders. Alleen komt ie niet echt overtuigend in. Volgens mij staat er op de synth een lfo, en ergens in het midden van de cyclus komt de kick in. Dit zou ik wat meer timen. De tweede synthlijn is mooi, en staat lekker breed in het stereobeeld. Dan verliest het nummer zijn electroneiging.Die kleine click/lofi geluiden op het einde en aan het begin zijn goed gevonden en goed toegepast. Zijn dat samples/zelf gemaakt?

Ik weet niet welke synth je hebt gebruikt voor de leadlijn, maar hij klinkt iig heel erg FM. Als het ook echt een FM lijntje is, dan is het misschien ook mogelijk de synth wat meer te martelen. Voor een paar seconden zo ver martelen dat het geluid niet om aan te horen is, terug draaien naar origineel en kick er weer in gooien.

Een goede track, klinkt niet als standaardtechno.

Mjah, vind 'm ook iets te vrolijk klinken om de stijkl 'techno' te dragen... da's toch vaak iets harder/agressiever/donkerder, of hoe je het ook wil omschrijven...

De kick 'plopt' inderdaad iets teveel en dat square wave soundje is iets te enhousiast aanwezig. Misschien dat ik daardoor vind dat 't wat te hiep-hoi klinkt... iets andere beat, hupsig kipje erbij en je hebt een dance hit ofzo... mjah, da's mijn mening... :D (but than again... daar vraag je ook om!)

:biertje:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door wokenangel
Die kleine click/lofi geluiden op het einde en aan het begin zijn goed gevonden en goed toegepast. Zijn dat samples/zelf gemaakt?

Da's een machinedrum met wat extra filterwerk en dat is zelf geprogrammeerd; doe ik eigenlijk met alle sounds in een nummer. Af en toe gebruik ik een bestaand geluid als startpunt, maar meestal bouw ik alle sounds vanaf scratch op.

Ik weet niet welke synth je hebt gebruikt voor de leadlijn, maar hij klinkt iig heel erg FM. Als het ook echt een FM lijntje is, dan is het misschien ook mogelijk de synth wat meer te martelen. Voor een paar seconden zo ver martelen dat het geluid niet om aan te horen is, terug draaien naar origineel en kick er weer in gooien.

Da's een K-station; mijn geheime wapen voor leads de laatste tijd. Weinig FM in een K-station, iig niet in dit geluid (er is wel beperkte mogelijkheid voor FM, maar da's dan ook gelijk wel erg beperkt).

Een goede track, klinkt niet als standaardtechno.

Thanx

@Ripsaw: Kan me wel iets bij voorstellen, maar 't was nou typisch zo'n loopje dat ik al een paar avonden had laten lopen met als gevolg dat het misschien wat overdone in het nummer zit. Maar goed, ga het niet meer veranderen (ben al weer bezig met het volgende).
@Musiquence: Te blij? Nee toch, kan ik weer opnieuw beginnen. :duivels: :D Techno mag naar mijn mening ook best eens vrolijk, uplifting zijn. En als jij nog een hupsig kipje weet, wil ik best een dance-hit hoor, voel ik me nix te goed voor LOL ;)
@Tactic: :mega: bedankt voor je reactie.

En dat geldt natuurlijk voor iedereen die de moeite heeft genomen te reageren.

@Musiquence: Te blij? Nee toch, kan ik weer opnieuw beginnen. :duivels: :D Techno mag naar mijn mening ook best eens vrolijk, uplifting zijn. En als jij nog een hupsig kipje weet, wil ik best een dance-hit hoor, voel ik me nix te goed voor LOL ;)

Tuurlijk hoeft techno lang niet zwaar en/of duister te zijn... en kipjes zijn 'r wel genoeg te vinden hoor!: ) Maar ja, de combinatie van looks en een goeie stem lukt niet altijd zo best... :erm:

Kick komt hier niet zo (goed) door, maar dat ligt aan m'n speakertjes: zal wel een te diepe dreun zijn..

Synth-lijntje klonk me bekend in de oren, qua geluid en loopje. K-station?
Goh, heb ook een Novation, vandaar dat 't misschien wat bekend klonk bij me..?
Maar goed.

Track opzich is wel leuk; synth-lijntje had ik ietsje zachter gezet. Verder issie lekker "eentonig" en daar hou ik wel van in deze stijl muziek.

:biertje:

ik vind hem best wel lekkerrr eigenlijk, misschien halverwege 1e lead wegfilteren en dan 2e cord iets scherper filteren en op laten komen, maar ja das allemaal achteraf zeiken :) tstaat er netjes op en drums pompen hier ook lekker.:okdan:

bedankt voor het luisteren en het commentaar! :okdan: Ben inmiddels met de volgende bezig. Misschien dit weekend nog wel klaar. :)

Back