Hoe krijg ik deze setup werkend? (PC/Toetsen/Virus)

Diega

Gekke Henkie
Ik zit met het probleem dat ik mijn midi setup niet krijg zoals ik het wil en mijn vraag is of het wel kan of dat ik toch een midi interface moet kopen? De setup is het volgende:

1) PC met 1x Midi IN + OUT
2) Masterklavier met Midi IN/OUT/THRU
3) Virus C Desktop (zonder toetsen dus) met Midi IN/OUT/THRU

Nu wil ik het masterklavier de pc insturen net als de virus om de knopbewegingen op te nemen. Echter heb ik maar 1 midi in op mun pc. Hoe kan ik het nu aansluiten?

Het zou gewoon kunnen als mijn klavier de midi IN data via de OUT verstuurt maar dit doet hij alleen via de THRU. Het is een CS1X dus als iemand weet hoe je de midi IN rechtsreeks door kunt laten gaan naar de midi OUT dan is het probleem opgelost, maar dit krijg ik dus niet voor elkaar, bij de virus kan dit wel.

In deze setup gaat dus het klavier midi OUT naar de virus midi IN; de virus midi OUT gaat naar de pc midi IN en de pc gaat naar klavier midi IN.

Dit zou dus moeten werken indien de klavier midi IN ook Midi OUT is, maar dat is nu niet en dus worden de noten die in de sequencer (Nuendo) afgespeeld worden niet aan de virus doorgegeven. Weten jullie een oplossing of moet ik gewoon een goede midi interface halen? Zijn die Philip Rees bakkies trouwens wat?

lijkt me moeilijk.. Je wil 2 outputs op 1 input zetten (heeeel kort samengevat)
misschien kun je zelf een midi-kabeltje in elkaar flansen die 2 outs combineert op een in...
anders denk ik dat je niet onder een klein midi inferfeestje uitkomt.

precies, het is of 2 outs op 1 in of de CS1x moet de midi in data ook via de out versturen. Ik heb trouwens een Audiophile 2496, dus ik gebruik geen joystick poort voor midi.

Hoe maak ik dan zoon 2 in 1 out kabeltje?

nou ik heb zelf 2 gewone midi kabels gesloopt en alle de binnenkabeltjes van 2 uiteinden samengevoegd naar een derde uiteinde. Dat heeft n tijdje gewerkt bij mij...

MAAR... Als je nog n midi (ofwel joystick) poort vrij hebt op je pc (vaak standaard onboard bij nieuwere pc's) dan kun je daar n gewone midi-kabel inpluggen (levert je 1x midi in en 1x midi out op). Misschiien is zo'n kabel goedkoper dan een midi-device. Kun je hier en daar nog wel uithalen.

ik snap niet precies wat je bedoelt, maar kan het helpen als je op je klavier 'soft thru' aanzet? Nou weet ik niet of dat op dat ding kan, maar dan zouden alle noten die via midi IN binnen kwamen ook via OUTweer uitgestuurd worden.Misschien helot dat?

simpel...

MASTERKLAVIER -----out----> PC ---out----> VIRUS

of als er ook nog geluiden in je masterklavier zitten:

MASTERKLAVIER -----out----> PC -----out-----> MASTERKLAVIER -----thru-----> VIRUS

ready.

of ben je zo'n tweaky peaky die zijn peaky tweaky wil opnemen? dan helaasch pindakaasch nutuulk...

Back