cubase sx noob

sjeijk

®
dat is wat ik ben, helaas. Vraag me iets over reason en ik vertel het je, maar sx.. Ik ben er nog niet in thuis. Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is:

als ik een blokje audio niet op de quantize grid zet en vervolgens dit blokje op de exact zelfde plek in de volgende 4/4 maat wil zetten. Hoe doe ik dat handig. Ik dacht 'kan dat niet met ctrl erbij ofzo'. Neen. Ik heb t maar met de select tool gedaan, maar t lijkt me dat t handiger kan.

Twee makkelijke manieren:

- Selecteer het te copieëren gedeelte en press CTRL + D.
- Houd ALT ingedrukt en sleep het gedeelte waar je het wilt hebben met de linkermuisknop ingedrukt.

Voilá

ok leuk maar ik wil niet weten hoe ik kopieer ik wil weten hoe ik een blokje wat niet in de grid snapt toch precies 4/4 maat verder snapt bv. een blokje audio op 1.3.1.84 kopieren naar 3.3.1.84.

@rvooh: waar in de fuckin manual staat dit dan?

Wat ik altijd doe is om het blokje audio heen een nieuw blokje tekenen wat precies 1 bar lang is. Die kan je dan makkelijk van bijv. 1.1.0 kopieeren naar 2.1.0. Aangezien het blokje wat op bijv. 1.3.67 stond IN het nieuwe blokje zit gaat deze automatisch mee naar 2.3.67.

Zo zie je maar. 10 wegen naar Rome.

Origineel geplaatst door sjeijk
bv. een blokje audio op 1.3.1.84 kopieren naar 3.3.1.84.

Zelf bepaal ik m'n beginpositie precies aan de start van het audiostukje en wijzig ik dan de waarden die anders moeten zijn in de transport bar en "ctrl c, ctrl v" dan. Werkt altijd heel snel ...

Origineel geplaatst door sjeijk
ok leuk maar ik wil niet weten hoe ik kopieer ik wil weten hoe ik een blokje wat niet in de grid snapt toch precies 4/4 maat verder snapt bv. een blokje audio op 1.3.1.84 kopieren naar 3.3.1.84.

@rvooh: waar in de fuckin manual staat dit dan?

boven in je schermpje staat een lijn met alle gegevens van een track of part (ligt er aan welke je aan geklikt hebt)....die waarden kun je gewoon veranderen,met je toetsenbord en typen maar....
makkelijkst is om eerst ff op de bar te kopieëren en vervolgens de precieze waarden in te stellen....

dit kan trouwens zowel in je Project Window,in je Audio Editor en in je Sample Editor...

die lijn met info kun je verbergen of weer tevoorschijn toveren met de functie : "Hide Info" of "Show Info"...

;)

Je kunt ook nog het Q-point van het stukje audio dat niet op het grid staat
wel op het grid zetten. Als je het stukje dan versleept, en je hebt het grid aan staan,
dan snapt het blokje met het Q-point op het grid, ipv het begin van het stukje.

Back