Midi controller?

DjReumers

Nieuwkomer
Hey,

Ik ben zo al even bezig met producen, maar alleen nog maar met software als Reason en Cubase Sx. Nu vind ik dat het tijd wordt voor hardware. Zo werd me gezegd dat een virus C niet mis zou staan. Maar dan zijden ze mij dat ik eerst een midi controller keyboard moest aanschaffen, eer ik dit kon gebruiken in Cubase. Dus dacht ik aan de M - audio Radium 61. Heb ik het nu juist? En hoe moet dit dan worden aangesloten?? De M-audio via usb op m'n pc, en van de m-audio naar de virus? Gaat dit? En welke kabels moet ik dan gebruiken? Of moet tussen de virus en de m-audio nog een ander apparaat?

Alvast bedankt!

Robin

kan ook best zonder keyboard gebruikt worden icm cubase, alleen kun je dan niks inspelen en moet je alles intekenen. Dus ja, het is wel handig. Je kunt natuurlijk ook een toetsen versie van de Virus C kopen (als je zoveel te besteden hebt natuurlijk). Je sluit 'm aan met midi kabels voor de midi (midi-out naar midi-in en vice versa)en audio kabels voor de audio (en dan ga ik er maar vanuit dat die m-audio van jou zowel mid als audio aansluitningen heeft). Eigenlijk best logisch toch? ;)

Ok, bedankt! Maar ze vertelden me dat het het makkelijkste was om die m-audio te kopen, zodat ik dan al m'n (toekomstige :P) synths als 19" rack kan kopen? Dus als ik dan naderhand nog synths bijkoop, kan ik deze gewoon in z'n rack-versie kopen. Maar als ik dus nu bv 2 synths heb (die virus en binnekort waarschijnlijk nog ene), kan ik deze dan ook alle 2 aan sluiten op m'n m-audio? Of heb ik dan wel een aparte midi-controller nodig?

Maar voorlopig ga ik mij eerst al eens de m-audio radium 61 halen. Deze kan ik dan toch gewoon op m'n pc aansluiten (geen andere hardware voor nodig eh??)?

Bedankt voor de informatie ;)

de radium fungeert ook als midi interface en heeft twee midi-outs waar je dus midi apparatuur op aan kunt sluiten. Je kunt ook altijd nog meer dan twee midiapparaten aansluiten door deze via de midi-thru die op de meeste apparatuur wel te vinden is te daisy chainen. Met twee midi-outs heb je 32 midikanalen tot je beschikking. Die radium kun je zonder verdere hardware aansluiten op je pc. Bij www.thomann.de is ie misschien wel voordelig. succes!

Ok bedankt! Dan ga ik mij eest de m-audio radium 61 bestellen. Valt deze goed mee, dan bestel ik me daarna de virus c en daarna misschien nog andere synths :)

Die M-audio radium 61 kan ik toch ook via usb aansluiten op m'n pc eh?

Bedankt, dit was alles wat ik wou weten :mega:

Zou je niet gewoon een tweede hands synth kopen, dan heb je en een nieuwe klankbron en een controller ...

Greetz,

Deimos

Back