Lexicon MPX500 vs. Yamaha REV500

Tequila4alvin

Nieuwkomer
Waarom is kiezen toch zo moeilijk altijd :'(

Ik ben wanhopig ;( . ik moet nu echt kiezen tussen een van de twee om te gaan halen, 'k heb heel snel een hele goede reverb-apparaat nodig maar wil natuurlijk geen spijt van krijgen, in die zin van: shit had ik maar die andere gekocht |:(

Lexicon MPX500
Yamaha REV500

98.gif

lexiconmpx500_1.gif

tussen deze twee wil ik niet naar de prijs kijken :)
het belangrijkste is REVERB (zang) dus andere effecten is voor mij totaal niet belangrijk!

welke van de twee is in jullie ervaring en/of mening "de nummer 1", het moet echt tussen deze twee gaan.

Een vriend van mij heeft nu een rev500 gekocht (2ehands 500 gulden). En je begrijpt het al: ik wil een beter klinkend apparaat dan hij

rev500 is indedaad makkelijk te bedienen, maar volgens een aantal reviews is de MPX500 ook niet moeilijk (ook LCD-schermpje)

dus: minimaal zal ik de REV500 moeten hebben, maar wil natuurlijk beter hebben dan die vriend van mij (zonder teveel extra geld)

mijn vraag:
kan ik met MPX500 een heldere zang galm krijgen dan die REV500 van hem? (mijn plan is ongeveer dezelfde instellingen gebruiken als hij maar toch een mooiere reverb klank krijgen waar hij jaloers van wordt

hardware:
Mackie 1402VLZ-pro
SM58

info links:

http://www.sospubs.co.uk/sos/1997_articles/mar97/yamaharev500.html
http://www.sospubs.co.uk/sos/feb00/articles/lexicon.htm
http://www.sospubs.co.uk/sos/sep00/articles/making.htm

als je echt moet kiezen:
lexicon

Olaf

Grappig dat heb ik nog nooit gehoord. Ik wil beter dan m'n vriend hebben. (gaat er niet om wat je zelf wilt?)

Mja, Lexicon heeft de naam.

En dan zou ik ook een betere vervanger voor je micro scoren, want een SM58 is een goeie (zeker in z'n prijsklasse) maar d'r zijn massa's betere (duurdere). :)

Fuse, iedereen wil toch beter dan z'n buurman zijn, dat is iets Nederlands. ;)

beter dan vriend, omdat ik natuurlijk altijd nog duurdere apparaten kan gaan halen... maar dat is niet de bedoeling :)

als je goed had gelezen dan had je kunnen zien waarom ik twijfel tussen deze twee. in mijn geval is het dus omdat de prijzen ongeveer hezelfde zijn.... snappie??? :)

Goh, weet ik dat ook weer.
Ben ik toch een buitenlander.

Daarom voel ik me zo thuis in de buurt waar ik nu woon. ;)

Maar op aanvullig van galm en micro is misschien een goede micro preamp ook wel belangrijk. Zag op de Messe dat Roland iets had waarmee je microfoons kon nadoen die veel duurder waren. (Zoiets als Antares Micmoddeler, maar dan harde waren)
Of gewoon een mooie buizen mic preamp om een lekker warm geluid te krijgen. Moet lijkt me dan heel mooi aanvullen bij een Lexicon.
(en dan zo'n mooie zwoele vrouwenstem, brrrr....)

ja, dat grijze bakkie van Roland.. staat in de interface van deze maand.. kan wel ff kijken vanavond en posten welk type.

Ik heb de Rev-500 gehad, heb hem weggedaan omdat ik iets wilde met delay erbij. Best spijt van gehad, de Rev-500 is erg goed. Vooral het gebruikersgemak was verbluffend. Kan helaas niet vergelijken met een Lexicon :( (nooit ge-ownd namelijk)

hey Eindhovenaar, ik ben ook een buitenlander. Maar daar gaat het toch helemaal niet om :)

ik vraag hier om ervaring en kennis van goedwillende mensen ;)

grappig..weer een tweaker hier :)

ik zou zelf voor lexicon gaan

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
grappig..weer een tweaker hier :)

ik zou zelf voor lexicon gaan

Ik geloof dat de topic starter ook graag wil weten WAAROM je voor de Lexicon gaat. Anders had hij wel gewoon een poll kunnen starten. :engel:

Persoonlijk vind ik Lexicon apparaten iets "warmer" van klank.

Misschien moet je ze gewoon ff uitproberen en zo je mening vormen.

Origineel geplaatst door DJ41

Ik geloof dat de topic starter ook graag wil weten WAAROM je voor de Lexicon gaat. Anders had hij wel gewoon een poll kunnen starten. :engel:
ik denk dat ik dat helemaal al op tweakers.net heb uitgelegd :)
ik had et even moeten zeggen..soz :luv:

Origineel geplaatst door Tequila4alvin
lol... gitaarwerk :) hoe is ie??

heb je ooit met een REV500 gewerkt?

want zo te zien ben je gewoon "Lexicon gek" :okdan:
]
hier goed.. en daar ook ? ik zie dus dat je nog steeds hard aan het kiezen bent.. lastige keuze blijft het.

hahah.. ja..ik heb weleens er mee gewerkt..
maar et is wat iedereen hier zegt..
de yamaha is makkelijker te bedienen en de lexicon klinkt net iets beter.

tis ff afwegen.. lexicon is gewoon top.. realistische klanken, wat de yamaha net iets minder heeft.. maar weer stuk gebruikersvriendelijk

ps.. de mpx100 schijnt even goed te zijn als de 500, maar dat is aps als je veel midi gebruikt..

nee dat doe ik niet :) zo gigantisch veel verschil in kwaliteit is er niet..
zijn beide goeie dingen! :)

Back