Gitaarwerk
Stamgast
beter,..alleen die lex is wat lastiger in te stellen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Tequila4alvin
oh... maare als ik die Lex koop, kan ik minimaal en zeker weten die rev500 nadoen en/of beter .. ?
heheheOrigineel geplaatst door Tequila4alvin
ik kan die Lex voor 350 euro krijgen. jij adviseert mij zwaar voor die lex boven de rev500?
Ik heb de mijne nieuw in de winkel gekocht voor 545 euro in september 2000.
Origineel geplaatst door David
Een Lexicon MPX500 voor maar 350 euro??? En je zou nog twijfelen????Ik heb de mijne nieuw in de winkel gekocht voor 545 euro in september 2000.
Persoonlijk zal ik me niet uitspreken over de Yamaha, maar de Lex is echt onovertroffen in z'n categorie : de reverbs hebben echt diepte, klinken niet digitaal of metaalachtig, de vele delays zijn heel muzikaal, de chorussen supervet, enz enz. De editeerbaarheid is heel intuïtief, overzichtelijk en vlot, de keuze aan presets zeer gevarieerd, en hij heeft ook heel leuke features zoals bv. tempo-analyse om het tempo van een delay aan te passen aan het tempo van een audio-loop.
Ga 'm meteen kopen, haast je maar !!
![]()
)
Origineel geplaatst door Gitaarwerk
ik weet dat ding niet uit mijn hoofd, ..maar bekijk et zo : meer knoppen op de yamaha, betekent meer "snel" kunnen instellen.. dus het zit veel minder in menu's enzo..wat weer de lexicon niet heeft..dat zit meer in combinaties geplakt.. (net als de behringer virtualizer)

Dat vind ik dus absoluut niet!! Het aantal combinaties en submenu's in de Lexicon is beperkt. Per display heb je steeds tenminste 4 parameters. Daarbij horen de 4 continue draaiknoppen, die niet alleen groter en ergonomischer zijn dan die van de Yamaha, maar ook lekker stevig en betrouwbaar aanvoelen. Om naar een volgende parameter-pagina te gaan, druk je gewoon een keertje op de knop EDIT, en that's it !
Bovendien is het apparaat in het algemeen bijzonder intuïtief te bedienen: ik heb nog nooit echt de handleiding nodig gehad!![]()
En verder mag je ervan overtuigd zijn dat Yamaha-effecten echt niet opkunnen tegen een Lex: een Lex gaat veel en veel dieper, klinkt helder maar toch ook lekker vet en nat. Niet twijfelen!!![]()

Origineel geplaatst door DJOOKbox!
uhmz... is de reverb van de mpx500 niet hetzelfde als die van de mpx100?
(of stel ik nou weer een enorme n00b vraag)
Dat vind ik dus absoluut niet!! Het aantal combinaties en submenu's in de Lexicon is beperkt. Per display heb je steeds tenminste 4 parameters. Daarbij horen de 4 continue draaiknoppen, die niet alleen groter en ergonomischer zijn dan die van de Yamaha, maar ook lekker stevig en betrouwbaar aanvoelen. Om naar een volgende parameter-pagina te gaan, druk je gewoon een keertje op de knop EDIT, en that's it !
Bovendien is het apparaat in het algemeen bijzonder intuïtief te bedienen: ik heb nog nooit echt de handleiding nodig gehad!![]()
En verder mag je ervan overtuigd zijn dat Yamaha-effecten echt niet opkunnen tegen een Lex: een Lex gaat veel en veel dieper, klinkt helder maar toch ook lekker vet en nat. Niet twijfelen!!![]()

)Origineel geplaatst door Tequila4alvin
waarom kan ik nergens op het i-net iets vinden over de parameters van de MPX500?? (mbt de Hall effecten)
ik gebruik bijna alleen maar Hall effecten en vraag me af wat ik allemaal kan editten als ik een van de Hall's kies....:confused: (MPX500 natuurlijk he)
het enige wat ik kan vinden is een handleiding met ditte:
[plaatje]
wat betekent MidRT ? reverb time?

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
de mpx-100 net zo goed als de 500, alleen via midi dan!![]()
)