waar haal jij je samples vandaan?

waar haal jij je samples vandaan?

• Sample CD's

Stemmen: 16 23,9%
  • Internet

Stemmen: 8 11,9%
  • Zelf samplen van plaat/cd

Stemmen: 21 31,3%
  • anders

Stemmen: 22 32,8%

• Totaal aantal stemmers
    67
Origineel geplaatst door Oxy-Yan

Auteursrechten??? uh....Dat zien we dan wel weer...:fuckoff:

oh ja...vaak maak ik een reconstructie van samples (ik maak ze dus natuurgetrouw na) om dat dan vervolgens weer te sampelen... peter r de vries mag trots op me zijn :smeris:

Ik heb zo'n 2,5 GB aan samples van zowel sample-CD's als synths, drummachine's, etc. Ik gebruik tegenwoordig vrijwel geen prefab loops meer in mijn productie's, maar maak ze zelf met o.a. ReBirth, Reason, Fruity en/of ReCycle.

Origineel geplaatst door krz
[de zrk offtopic mode]
ik hou zowieso niet zo van die loops.. beetje nep imho..
[/de zrk offtopic mode]
Wij maken Acid en dat is toch wel zwaar gebaseerd op loops. Niet perse op gesamplede loops, maar wel op 303 loops, 909 loops, enzovoort. In techno is het al helemaal een grote loop bende. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Wij maken Acid en dat is toch wel zwaar gebaseerd op loops. Niet perse op gesamplede loops, maar wel op 303 loops, 909 loops, enzovoort. In techno is het al helemaal een grote loop bende. :)

klopt, maar ik bedoel complete loops overnemen van samplecd's...

Origineel geplaatst door krz

klopt, maar ik bedoel complete loops overnemen van samplecd's...
Alhoewel je met een filterbank en veel EQ veel kunt veranderen aan een sample. (Ik ben hier overgins geen voorstander van. Ik heb ooit eens een sample van een interface CD als hiphop intro gebruikt... That's it! )

Ik sample meestal van commerciele CD's en van mijn eigen machines. Onlangs nog van o.a. de Manic Street Preachers, Radiohead en PJ harvey gesampled. Ik pik dan hele kleine geluidjes en maak bijvoorbeeld van een gitaarpartij een leadsound die meer als een synth klinkt.

TIP: Met NI Kontakt kan je met elke sample die je maar hebt akkoorden spelen. Hier kan je echt RARE dingen mee doen!

Ik sample vooral veel van gewone muziek CD's!!!
Gebeurt soms dat ik in de auto een CD op heb waarin ik opeens iets interessants hoor!!! Dus...........samplen!!!!

Heb ook wel CDROMs en Audio (sample)CDs maar die gebruik ik weinig!!!

Heb wel bijna alle loops van de House- en Drum and Bass-expansions van Roland een keer gesampled.

Loops door mijn Virus-filter sturen is trouwens wel iets waar ik in de toekomst meer mee wil doen.

veel van oude disco platen enzo.....ram ik dan door recycle etc.
ook wel eens van tv opnames....drumkits e.d. komen vnl van de libraries die bij bv reason zitten, op de duitse Keyboards CD's staan, of die van het internet te downloaden zijn...Rebirth is ook nog steeds favoriet om snel een TR808 of 909 ritmetrack in mekaar te knutselen...
gebruik eigenlijk geen ritmeloops behalve van "live" instrumenten, percussie e.d.

echte instrumenten-samples maak ik veelal zelf door hard of software te resamplen en te bewerken....de A3000 is daar ook geweldig voor...bv een bass-sound uit mijn Pulse de A3000 in, die resamplen door 3 effectblokken en de filters, en dat nog een keer resamplen....krijg je de meest freaky sounds...

maar de "gewone" sounds waar je altijd het meest van in een nummer stopt zijn veelal aangepaste preset sounds (bv de reason soundbank, JV1010 sounds etc.etc.) ..zijn vaak ook zo ontzettend simpel..

Olaf

zeeman, vroom & dreesman, mijn 2 oudere zussen, mijn ouders, 2ehands winkels en internet..
daar dus zo'n beetje... alles wat geluid produceert simpel gezegd

zeeman, vroom & dreesman, mijn 2 oudere zussen, mijn ouders, 2ehands winkels en internet..
daar dus zo'n beetje... alles wat geluid produceert simpel gezegd
Oh ja, ik zag je laatst nog op Hoog Catharijne naast de ingang van de V&D staan, ik dacht eerst dat het iemand van het leger des heils was, maar goed nu weet ik beter.

Ik hou het allemaal redelijk simpel, als ik er ooit fulltime aan kan zal ik ook wel wat geluiden zelf gaan bouwen enzo maar het is nu meestal samplen, knippen, stretchen en tunen en gaan. Voornaamste bron is mijn vinyl collectie met ouwe funk, gekocht toen het nog betaalbaar was (bepaalde oude series met bekende breakbeats zijn nog steeds te koop aanrader!).

Ik las bij Bam dat internet zuigt, dit is wel een leuke, ik heb recentelijk uitgevonden dat ik via 1 van m'n software clubjes ook hele sample cd's via direct connect kan downloaden, dit werkt prima, ik heb er al 20. Nachtje slapen, isootje binnen, toasten en gaan!

hehehe ik zeg niks

gewoon alles wat los en vast zit

me samplers hebben de volgende voorkeuren

1 plaat (dynamiek !!!!)
2 samplecd
3 whatever !

en zeker arie !
er word zoveel gereleased dat wil je echt niet weten !!

echte freaks laten recycle alles in stukjes hakken en vervolgens MAX programmeren zodat ie alle combo's afgaat en dat als audio opnemen.

echter het is een tiefus werk
maar de max is soms creatiever dan ik

hehehehehe :P

Meestal gooi ik 3 of 4 synth sounds door elkaar en sample dat strech of crunch de boel, wat envoirment sounds erdoor en klaar is weer een ambiet sound.

Ik heb net een CD gemaakt met een Nieuwzeelander
en die hangt vol met dit soort sounds, mensen die door kiezels en water lopen (zelf opgenomen bij de Maas).
Veel outdoor sounds en dat in passen in de ambient muziek.

Vooral eigen synths (of ander gek materiaal ...uitspraken van drummers...) gemengd met sample Cd.
Met de Emu een klank loopen is kinderspel.
Een beetje effect toevoegen tot ie van jou is.
Blazers, strings, synth effects, drum ... El piano alles

Ik sample alles wat ik denk nodig te hebben, vaak is het zo dat ik een geluid op straat hoor pak mijn voice recorder en probeer het te vangen daar na gooi ik het door een molen van diverse progies en klaar is kees, dit doe ik ook met dingen die ik op de radio en tv tegenkom en eventueel van cd's op i-net enz. maar de koelste samples die ik maak zijn toch de geluiden van straat en omgeving dus dat doe ik dan het meest.
(deze manier van samplen geeft me ook een excuus om regelmatig buiten te komen en niet de heletijd in mijn kamer te zitten)

Back