Korg EA1 te gebruiken als vocoder??

phochos

Berliner School Artist
De Korg EA1 heeft een input waarmee je geluiden kunt invoeren in deze machine. Maar kun je op deze manier nu ook je stem erdoorheen voeren, of beter gezegd: Kun je hem dan als vocoder gebruiken??

Phochos:confused:

Nee Jos dat gaat niet je kunt alleen signalen door het filter halen en door de aanwezige Chorus of Delay
Alleen de Microkorg en de MS2000 hebben een vocoder aan boord van Korg (jaja en de VC10 dan)

Zou kunnen, dan kan je met osc 2 er de Ring mod en de Desimator (of hoe die ook heet) overheen gooien. En dan nog de chorus het zou opzich best apart kunnen klinken. Maar het is niet zo als bij een echte vocoder dat als je er door heenlult dat signaal ook van toonhoogte veranderd.

Origineel geplaatst door Kevin
Nee Jos dat gaat niet je kunt alleen signalen door het filter halen en door de aanwezige Chorus of Delay
Alleen de Microkorg en de MS2000 hebben een vocoder aan boord van Korg (jaja en de VC10 dan)

Niet helemaal waar er is meer mogelijk (zie mijn vorige post)

Origineel geplaatst door Pim
Wat staat er in de handleiding??? ;)

Haha, Pim is een goed voorbeeld voor je Pochos, hij heeft ALLE handleidingen van zijn apparatuur gelezen8o) Hij is nu bezig met de verklarende woordenlijsten en registers:dubbel:
Ff zonder gekheid, je kan geen golfvormen moduleren met je stem (dat is in principe een vocoder) maar wel dus je geblaf als zodanig moduleren met de (zij het karige) onboard truukjes..

Origineel geplaatst door Blinx
Niet helemaal waar er is meer mogelijk (zie mijn vorige post)

Ja nee goed dat bedoelde ik ook (ik heb zelf geen EA1 dus weet ik veel dat daar een ''Decimator'' op zit :confused: )
Maar in elk geval GEEN vocoder.

Origineel geplaatst door Vl1
Haha, Pim is een goed voorbeeld voor je Pochos, hij heeft ALLE handleidingen van zijn apparatuur gelezen8o) Hij is nu bezig met de verklarende woordenlijsten en registers:dubbel: Ff zonder gekheid

Ik maakte geen gekheid. Ik ken mijn knopjes...

Van de KORG-site:
Audio input
When you use an external audio input source as an oscillator, the Electribe•A mkII can function as a powerful filter bank with resonance. You can also use the oscillators to apply ring, sync, or cross-modulation to each other.

Geldt ook voor deel I (behalve die cross-modulation geloof ik..).

ja je kunt hem op beperkte manier wel gebruiken voor vocoder, maar dan wel een hele rare vocoder

inderdaad met de decimator, en dan met je flanger & reverb eroverheen. Klinkt wel nog vet hoor! Maar als je een vocoder wil zou ik wel geen EA kopen om dat te doen.

Ik gebruik soms mn xbox als vocoder :D lukt perfect! je kunt stemmen veranderen in kinderstemmen, robot, vrouw, man, cartoon, evil voice enzo

is echt wel geinig

Origineel geplaatst door Zoidsity
Geldt ook voor deel I (behalve die cross-modulation geloof ik..).

Nope op de 1 is het een ring mod

Origineel geplaatst door dcdent

Ik gebruik soms mn xbox als vocoder :D lukt perfect! je kunt stemmen veranderen in kinderstemmen, robot, vrouw, man, cartoon, evil voice enzo

is echt wel geinig

Leg dat eens uit. Ik heb ook een xbox, maar wist niet dat je 'm daar voor kon gebruiken....

Wat staat er in de handleiding???

Een korg electribe EA kan veel meer dan alleen in die handleiding staat...daar staan heleboel dingen namelijk niet in...

(het mysterie ontwaakt...)

Origineel geplaatst door smackos
Een korg electribe EA kan veel meer dan alleen in die handleiding staat...daar staan heleboel dingen namelijk niet in...

(het mysterie ontwaakt...)

vertel????

Origineel geplaatst door Hazes
Leg dat eens uit. Ik heb ook een xbox, maar wist niet dat je 'm daar voor kon gebruiken....

Als je xbox live koopt, krijg je er zo'n headset bij. Als je dan bij spellen zoals sega GT en unreal naar de multiplayer opties gaat kun je normaal kiezen voice modifier of vocoder (zoiets). Daar kan je dan kiezen welke stem je wilt hebben.

Je moet het wel via die headset doen :(

Origineel geplaatst door smackos
Laten we dan het woord vocoder hier zien als ''effecten die robotisch klinken over stemmen'' :)

Dat was in feite ook mijn vraag: Was het mogelijk om je stem door de EA1 te halen, omdat er een soort robotstem uit te krijgen.

Phochos:D

maar om nou te zeggen dat je juist daarom de ea moet kopen is wel erg vergezocht. het is vooral een monofone synth met een simpele maar krachtige sequencer. dat je hem creatiever kan gebruiken dan in de handleiding staat is nogal wiedes, maar of ie net omwille van die enkele beperkte functies je volgende aankoop moet zijn (of had je hem al?) weet ik zo nog niet.

Back