Clavia G2 en Physical Modeling

Bericht door een moderator:
Ik heb hem ff weggehaald in de eerste post.

Physical modelling is wel cool. 'k Heb 2 MOSS synths gehad (prophecy en Z1) en het blijft gewoon maf om fluit, snaar en kopergeluiden uit je synth te trekken waar je dan ook nog behoorlijk aan kan tweaken.
Binnenkort maar weer es bezig met de G2, als ik eindelijk weer eens voldoende tijd heb :(.

-C-

Het is leuk, maar ik gebruik toch liever een echte gitaar ipv een synthesizer. Synths zijn IMHO om die geliden te maken die andere instrumenten niet kunnen produceren.

Wout

Had ik al gezegd dat ik zwaar te spreken ben over de G2?

nee?

"Ik ben zwaar te spreken over de G2!"

-C-

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Het is leuk, maar ik gebruik toch liever een echte gitaar ipv een synthesizer. Synths zijn IMHO om die geliden te maken die andere instrumenten niet kunnen produceren.

Wout

Ben ik wel met je eens ja, zij het niet dat er al menig mens rijk is geworden met een hitje waarin een PM geluidje featured
Weet je nog dat verschrikkelijke piano-geluidje waar iemand met de pitchbender zat te pingelen? :D

Of misschien als je het (mbv audio-trigger) layered met een echte gitaar? Zal best o.k. klinken denk ik

De G2X is nog zwaarder :)

Wout

Hoe kom jij aan een G2X daar waar ik nog minstens een maand moet wachten op het eerste produktiemodel (woorden van de importeur) :(

Origineel geplaatst door SCD
Hoe kom jij aan een G2X daar waar ik nog minstens een maand moet wachten op het eerste produktiemodel (woorden van de importeur) :(

Zou even in de forumhistory zoeken naar Wout Blommers }:|

Origineel geplaatst door Acidfever
Zou even in de forumhistory zoeken naar Wout Blommers }:|

Met zo'n antwoord vermoed ik dat ie betatester is of zo :D

Wout

Al eens een Vl1 geprobeerd?

Origineel geplaatst door Vl1
Al eens een Vl1 geprobeerd?

Ik heb er net eentje (toch al 6 maanden geleden) in de collectie gekregen. Nog niet aan gezet en ik mis een handleiding. Is er op het net iets te vinden? Misschien is het leuk eens een afspraak te maken en samen iets te ondezoeken?

Wout

Origineel geplaatst door SCD
Met zo'n antwoord vermoed ik dat ie betatester is of zo :D

Nee hoor! Gewoon een voorkeursbehandeling ;)
Produktiemodel MF00003, de eerste uitgeleverd, zo'n twee maanden geleden.

De rest is allemaal politiek! Denk maar eens goed na. Wat heb je liever: een G2 of een G2X? Het hangt gewoon van de verkoopsnelheid van de voorraad drie-oktaafs G2's af hoe snel jij je G2X krijgt...

Wout

Speelt leuk :)

Attachments

• g2x&electro73.jpg
    g2x&electro73.jpg
    153,3 KB · Bekeken: 67
Back