Volume Proleem met de motu 828mk2

M@@n|3ow

Nieuwkomer
Ik heb een pc met cubase sx, een motu 828 mk 2 firewire, en een o2r...en de rommel bolt ni naar mijn zin:-)

Ik moet in cubase het mastervolume bijna volledig stil zetten om geen oversturing te krijgen, via die motu. De db's van die motu staan wat hard denk ik, maar ik weet niet hoe ik dit probleem zou moeten oplossen.
Ik heb alle laatste nieuwe drivers afgehaald, aan elke knopje op die motu zitten duwen en draaien...niets werkt.
En hoe zit dat eigelijk met die verschillende "mixen" 1 2 3 en 4, die bussen enzo
Ik geraak er niet wijs uit....iemand die kan helpen???

Je kan de db's van zowel de inputs als de outputs switchen in +4 of -10, probeer dat eens. Het kan ook zijn dat je veelste hard instuurd naar je Motu toe.

Hoe doe ik dit dan juist...wnat ik zie dat daar alleen maar voor de inputs staan... en die cuemixconsole ...daar krijg ik ook niks uit:-)...

lijkt mij toch dat je dit in de mixer van motu (in windows dus) moet kunnen vinden en oplossen
of je stuurt idd alles al overstuurt naar binnen...

ja, heb ik ook gedaan...Maar da ding reageert op niks, ik heb thans al enkele keren alle drivers opnieuw derop gezet.
De cuemix console doet niets, ik heb alles gemute zelfs, en dat doet die ook niet. Ik zou echt niet weten waaraan het nog kan liggen. Is der niemand die al hetzelfde probleem gehad heeft, of die motu helemaal doorheeft.
Alhoewel...breng mij maar dadelijk de kerel die da ineen gestoken heeft:-)

Origineel geplaatst door M@@n|3ow
...Maar da ding reageert op niks...

Lastig! ;) Heb je allemaal van die mooie spulletjes...

Zelf heb ik die motu niet, dus kan ik je ook niet echt verder meer helpen ben ik bang. Maar als werkelijk niets het doet, is het ook moeilijk problemen oplossen. Misschien moet je je probleem iets duidelijker omschrijven en stap voor stap te werk gaan? :eureka:

Ik heb zelf de 2408 MK2 en als je het cuemix-console tevoorschijn toverd zie je als het goed is:
- volume
- panning
- db's (bovenaan het kanaal)

die kan ik op 0, +6 of +12 zetten. Als ik hem op +12 zet, dan hoef je maar te fluisteren en hij schiet in 't rood.

Dus daar moet je het zoeken lijkt me...

ennuh, pak het manual er eens bij voor de verandering, dat zou kunnen helpen hoor... dalijk wordt je er nog wijs uit ook! :bekdicht: en in het manual moet iets staan over DB's

Back