midi latancy probleem

matrixxx

Ouwe rot
ik heb een lullig probleempje waar ik even geen oplossing voor weet

ik gebruik cubase SX2 met een AMT8 en als ik een toets aansla terwijl ikk aan het opnemen ben dan komt hij te laat aan.
ook softsynths reageren altijd te laat
wat mij opgevallen is dat cubase emulatie drivers gebruikt voor de AMT8 zou daar het probleem zitten ?? en hoe los ik dat op of zit er ergens anders iets niet pluis??????

Ik heb het gehad met zowel cubase 5.1 en SX. Ik had toen de kleinere versie van Emagic, ff de naam vergeten, EMT4 geloof ik. Had alles geprobeerd maar geen oplossing gevonden. Ze hebben me toen verteld dat het de volgorde van instaleren was. Eerst de drivers op een schone schijf en daarna de programma's. Mij is het nooit gelukt en heb toen een Midex aangeschaft. Nooit meer problemen gehad. Mijn idee is dan toch dat het toch in de Emagic drivers zit. Met Logic had ik dit probleem niet.
Raar maar Waar.

D'r zijn al meer draadjes over dat Midi-emulatie gebeuren geweest....bij mij heb ik de emulaties allemaal uitgezet en dat hielp.....

Kijk anders ff op Cubase.net...

trouwens,voor al die mensen die problemen hebben/krijgen met hun Midi-timing in SX :

http://www.jay.fm/miditime/

en het volgende :
citaat:

1. Locate your Cubase SX folder, (usually C:\programs\steinberg\cubasesx).

2. Here you will find a folder named 'MIDI Port Enabler'

3. Open this folder.

4.Pick the file "ignoreportfilter" and move it into the Cubase SX / SL application folder (one directory up).

5.Start Cubase SX / SL

6. Now all available MIDI ports provided by the MIDI interface driver will appear in the MIDI device list of Cubase SX / SL.

Please be aware that the MIDI ports now can show up 2 or 3 times in the list. If you're used to manage your MIDI IN by setting "All MIDI Inputs" in the MIDI IN selector, you should go to the Device Setup/All MIDI Inputs and disable the unwanted ports. Otherwise you will record MIDI from multiple ports which results in double MIDI notes.

Was het niet zo, dat een AMT het beste kletst met Logic?
En dus de Midex 8 het beste met Cubase....

Origineel geplaatst door mikemix
Was het niet zo, dat een AMT het beste kletst met Logic?
En dus de Midex 8 het beste met Cubase....

ja klopt!, AMT/Unitor = Emagic, Midex =Steinberg.

Je hebt niks aan een Midex met Logic, en visa versa. Het werkt wel als midi interface, maar het ingebouwde extra-tje, zeer strakke midi timing, zal niet werken.

Een MT4 is sowieso niks speciaals.

Origineel geplaatst door raabje
ja klopt!, AMT/Unitor = Emagic, Midex =Steinberg.

Je hebt niks aan een Midex met Logic, en visa versa. Het werkt wel als midi interface, maar het ingebouwde extra-tje, zeer strakke midi timing, zal niet werken.

Een MT4 is sowieso niks speciaals.

ben het er niet mee eens aangezien mijn amt8 altijd goed met sx heeft gelopen alleen nu werkt het niet dus er zal elders een probleem liggen

Origineel geplaatst door matrixxx
ben het er niet mee eens aangezien mijn amt8 altijd goed met sx heeft gelopen alleen nu werkt het niet dus er zal elders een probleem liggen

nee sorry, het was een zijsprong, Emagic heeft Active Midi Transmission:

.... Furthermore, the AMT8 is equipped with Emagic’s AMT technology (Active MIDI Transmission): Connected to an AMT-compatible sequencing software like Emagic’s Logic Audio, the AMT8 provides superior timing precision.

Steinberg heeft Lineair Time Base

.....This is an experiment to show Steinberg's new high-speed MIDI timing protocol LTB (Linear Time Base). It has already been integrated into the MIDEX series of Steinberg's MIDI interfaces MIDEX 3 und MIDEX 8, Nuendo, Cubase VST and Cubase SX/SL range of programs. LTB is a MIDI Time Stamping technique which differs from other formats in that it bypasses the computer's operating system. This is similar in concept to Steinberg's ASIO specification for audio card communication which significantly reduces latency.

Maar dat werkt dus alleen native, je hebt geen LTB met een Emagic, en visa versa.... :geslaagd:

Het heeft niet zoveel te maken met jouw probleem, ik antwoorde op een opmerking, die ik overigens ook citeerde.

Ik meen me te herinneren dat de latere AMT8's en Unitors, die uitgerust zijn met een USB aansluiting ipv serieele poort, niet meer zo profiteren van de AMT technology (Active MIDI Transmission) omdat de USB poort zowieso veel sneller is.

Back