opcode studio128x <=>64x

S-330

Ouwe rot
Een vraagje voor de gebruikers of ex-gebruikers van opcode interfaces.

Ik bezit een studio128x en een 64x.

Is het nu mogelijk beide toestellen aan te sluiten op mijn pc. Een soort van cascade.
Met welke bekabeling moet dit, is het via serieel, of via die "muis-toetsenbord"- achtige connector achteraan.

In de handleiding staat wel beschreven dat het kan, maar niet hoe.

alvast bedankt

greetz
s-330

Volgens mij gewoon de seriele kabel doorlussen. De PS-2 achtige aansluiting is als ik mij niet vergis alleen voor Mac-gebruikers.

Werk jij overigens met XP? En funktioneert jouw 64X dan zonder problemen met de nieuwste XP driver? Bij mij doet de output het goed, maar de inputs doen vreemd.

Succes!

welja, ik werk met Xp. Maar heb tot nu toe alleen de 128x aangesloten.
Die werkt perfect (tot hier toe) met de gibson drivers.
'k Heb al eens geprobeerd door te lussen, maar de pc herkent blijkbaar enkel de 128x. Zelfs als ik de midi thru inschakel.

Er is blijkbaar weing over te vinden, zelfs op t net.
:confused:

Vaag, vaag, vaag...

Maar wel te verwachten vrees ik. Die XP drivers zijn niet helemaal zoals het hoort. Al met al toch nog mooi dat Gibson bereid was om er nog iets aan te doen. Probeer anders eerst eens die 64X alleen aan te sluiten zonder de 128X. Wie weet levert dat al interessante nieuwtjes... Zoals gezegd, bij mij wordt hij wel keurig herkend, maar doen de inputs vreemd (of hij is gewoon kapot, wie weet...).

Ik heb een 128x op XP

Werkt perfect met gibson drivers, wel een eeuwigheid achter moeten zoeken :-)

Werkt dat progje om in en out poorten settings in te stellen bij jullie ?

Hey waar zijn die drivers te vinden?
ik zoek al tijden drivers voor die 128x
gebruik em nu eigenlijk helemaal niet

Dank u wel! :)

drivers studio 64

drivers studio 64

hi,

ik heb de drivers gevonden voor mijn opcode 64 voor xp, waarvoor mijn dank!!!!!!!
Zijn er die deze geïnstalleerd hebben en ook er al mee gewerkt hebben?
Maar heb een probleem, kan volgens manaual deze niet installeren de drivers.

hierbij even de manual:

From the Control Panel run "System".
Select the "Hardware" tab.
Click "Add Hardware Wizard...".
Click Next. System will pause while searching for plug-n-play devices. It won't find your Opcode MIDI device.
Choose "Yes, I have already added the hardware", (whether you have or not).
A list of hardware is presented. Select "Add new hardware device", and click Next.
Select "Install the hardware that I manually selected from a list", and click Next.
Select type "Sound, video, and game controllers" and click Next.
Choose "Have Disk".
When prompted, click "Browse" and select oemsetup.inf from the install directory. (The directory you specified when you ran the installation program).
If the system asks you to insert the manufactures installation disk, do so if needed. (Be sure the path shown is the location of xtc2000.dll – which should be in the install directory).
Follow the prompts to complete the installation. You must reboot before using the device.

Ik ben begonnen bij start dan configuratiescherm dan prestaties en onderhoud, systeem, tab hardware. En daar zit ik met het probleem, ik geraak niet verder.

Kan hier iemand mij helpen aub.

thxFrom the Control Panel run "System".

Driver Studio Opcode 64

Driver Studio Opcode 64

Hi E1,

heeft er iemand de nieuwe drivers voor Windows XP geïnstalleerd voor een Studio Opcode 64.
En of deze goed werken?

Thx

Sam

ik heb een 128, maar t zijn dezelfde drivers, werkt perfect onder cubase en live

Origineel geplaatst door DJDM
ik heb een 128, maar t zijn dezelfde drivers, werkt perfect onder cubase en live

Heb jij ook Cubase SX ?

thx

Ik krijg ze maar niet aan de praat onder 2000
heb nog geen xp :(

Ik heb die drivers van die opcode site, daar zat een instructie bij voor win2000
dus L** me niet

:stupid
grote tenen zeker
maarrem heb met Gibson gebeld
ze zijn nog bezig met een driver met control panel die de 128x ent 64x herkent en volledig patchbaar maakt

alle, goe nieuws :)

dacht da gibson de opcode al in 98 op de "niet meer te ondersteunen" lijst had gezet

Hi Grouphome,

je hebt gebelt met Gibson, weet jij wanneer deze drivers beschikbaar zijn?

thx

Back