iets dub achtigs?

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
gisteren een documentaire over de oorsprong van reggae en dergelijke gezien. en er waren ook
wat geluidsfragmenten te horen. ik dacht van heeeey dat ga ik ook eens proberen. dus vandaag
even iets gemaakt met dub invloeden. ik weet zelf ook wel dat het geen echte dub is. en tis misschien
nog een beetje minimaal. maar dat mag de pret niet drukken.

dubben

yup je hebt gelijk. klinkt veel beter als de bas een octaaf lager staat. kheb de nieuwe versie
geupload. link is hetzelfde.

Not bad at all! Verder op werken zou ik zeggen. Bas klinkt in het begin een beetje overstuurd op m'n monitors maar wel lekker... Maar het typische dubakkoordje vind ik er jammergenoeg nog niet in terug en zou wschl heel goed klinken.

kheb die bass wat zachter gezet wat die klonk inderdaad wat overstuurd. zeker als je het volume wat luider zet.
ik ga er nog wat aan werken denk ik.

lekker moppie muziek weer isnie, maar idd geen dub (imo)
Vooral de beat heeft niks met dub te maken.

geen idee wat 'dub' feitelijk inhoudt, maar dus ik kon lekker onbevooroordeeld luisteren.
zeker iets om helemaal verder uit te werken, klinkt lekker.

kheb nog een kleine update gedaan. hijs een beetje langer. kheb een extra geluid
in het laatste deel van het nummer toegevoegd. de link is hetzelfde. ik weet eigelijk
ook niet wat dub inhoud. ik maak gewoon dub zoals ik vind dat het zou moeten klinken.
of hoe ik het graag wil. :D

leuke groove, maar misschien nog wat feedbackende delay op wat drumgeluiden hier en daar voor een wat meer 'dub feel'

Origineel geplaatst door StiebZ
leuke groove, maar misschien nog wat feedbackende delay op wat drumgeluiden hier en daar voor een wat meer 'dub feel'

Soort van Low pass filter delay dr over?
Dat hoor je wel veel in dub tracks, check de bijlage voor wat ik denk dat je bedoelt.

Attachments

• lpflfobeatje.mp3
    94,5 KB · Bekeken: 67
Origineel geplaatst door SteveJ

Dat hoor je wel veel in dub tracks, check de bijlage voor wat ik denk dat je bedoelt.

hij doet het niet bij mij, bij jullie wel?

Soort van Low pass filter delay dr over?

voila, zoietske, maar niet verlegen zijn voor het nét een tikske te hard te laten doorfeedbacken voor extra 'dubness' 8)

Back