De housecultuur in Nederland

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Exzit
Alsof er geen drugs gebruikt wordt op house party's?

dat heb ik toch nooit gezegd? Ik zeg alleen dat ik het vreemd vindt dat er altijd wordt gedaan alsof het exclusief iets is uit de housecultuur, terwijl je het net zo goed in andere stromingen van (pop)muziek terug vindt, met als hoogtepunt de 60's natuurlijk. Daar hoor je nu niemand meer over.
Overmatig drugsgebruik op feesten is ook niet iets waar ik nou blij van wordt, en het doet de scene idd ook geen goed, maar het is nou ook weer niet zo dat op elk housefeest de mensen bij bosjes neervallen. Er zijn genoeg mensen die geen drugs nemen en de meeste die het wel doen daar heb je ook helemaal geen last van. Toch wordt het iedere keer weer erbij gehaald zodra er iemand in medialand weer een stukje over house moet maken, zoals deze reportage.

Die gasten van Naar House hebben zo'n beperkte blik. Doen alsof house vol zit met satansteksten, terwijl juist het overgrote deel van de teksten die er te vinden zijn in housemuziek gaan over positieve gevoelens en liefde! (en sex :D)
Ze hebben eens een keer iets gezien op een gabberfeest en daarop baseren ze hun mening.
Je hebt ook reli-rock, maar dat brengen ze toch ook niet in verband met death-metal? Maar het toch allebei rock!

Ik heb niks tegen gelovigen hoor, maar dit soort bekrompen evangelisme daar wordt ik echt misselijk van.

En dat gelul over vroeger moet ook maar eens afgelopen zijn!! :( ;)
Tuurlijk is er een hoop commercie, toch heb ik er weinig last van. Ik luister er gewoon niet naar! Simpel toch? Er zijn genoeg dingen ins de house/dance wereld die nog wel de moeite waard zijn.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door trash
Nooit van gehoord.
De drugs die toen gebruikt werden waren een blowtje,een pilsje,en de rest adrenaline op een pure beat:D
Pas in 90-91 zag ik de eerste signalen van xtc,maar ja heb me er ook nooit mee bezig gehouden met dat goedje.
De muziek is altijd de xtc geweest.

Goed voor jou ik ook niet.
Maar trouwens niet alleen xtc, maar cokegebruik gezien op toiletten en weet ik allemaal niet meer.
Zal rond 90 zijn geweest.
Ik zal wel weer super oplettend zijn geweest. Mij valt dat soort dingen altijd op.
Ik ben ook altijd zo'n figuur die in een vreemde stad altijd per ongeluk in de hoerenbeurt te recht komt.:D

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door King of Snake
dat heb ik toch nooit gezegd? Ik zeg alleen dat ik het vreemd vindt dat er altijd wordt gedaan alsof het exclusief iets is uit de housecultuur, terwijl je het net zo goed in andere stromingen van (pop)muziek terug vindt, met als hoogtepunt de 60's natuurlijk. Daar hoor je nu niemand meer over.
In de jaren zestig gebruikt eidereen drugs?:D
Met name psychedelische drugs LSD.
Kijk maar eens naar de kleuren op de cover van het album van Iron Butterfly in gagga da vida.
Degene die dat kaft gemaakt heeft is geinspireerd door LSD gebruik.
Dus muziek had ook toen linken met drugs Billy Holiday i stoch ook aan de heroine overleden. Of was het opium?

Origineel geplaatst door divinio
:dubbel:

Over opervlakkigheid gesproken... Op basis van wat jij ooit gezien hebt Eind jaren 80 en wat je hier op het forum hebt gelezen (niet veel dus) kom jij met zo een quote af...

Dat bedoel ik niet, maar om nou house volledig onschuldig te doen lijken vind ik ook te ver gaan.
Er zijn gewoon excessen geweest en ik heb ze ook gezien. Is mijn ervaring.
Niet beweerd dat dit alleen voorbehouden is aan alleen house.
Maar ik zie ook hier op het Forum nog wel eens bij postings opmerkingen ik was stoned of heb zitten blow etc opmerkingen voorbij komen.
Dat bedoel ik met kokketeren met drugs gebruik.
Wat moet ik met die informatie? Interesseerd me totaal niet.
Dit is een synthforum. Niet www.junkie.nl
Ik ben er gewoon tegen drugs gebruik da's alles.

In de jaren zestig gebruikt eidereen drugs?:D
Met name psychedelische drugs LSD.
Kijk maar eens naar de kleuren op de cover van het album van Iron Butterfly in gagga da vida.
Degene die dat kaft gemaakt heeft is geinspireerd door LSD gebruik.
Dus muziek had ook toen linken met drugs Billy Holiday i stoch ook aan de heroine overleden. Of was het opium?

eh, ja, dat zeg ik dus net.

Ik ben er gewoon tegen drugs gebruik da's alles.

kijk, nou komt de aap uit de mouw!
En daarom zouden anderen er niet meer over mogen praten? Omdat jij er tegen bent?
Drugs en muziek zijn nu eenmaal met elkaar verbonden voor veel mensen, en dan is 't ook niet gek dat het ter sprake komt op een muziekforum.
Niemand beweerde hier ook dat house "volledig onschuldig" zou zijn. Het gaat erom dat er altijd zo oppervlakkig over gedaan wordt in de media en dat altijd weer die drugs ter sprake komen alsof het een exclusief fenomeen uit die dance wereld zou zijn. (dat het ik net ook al gezegd maar goed). Het is op zo'n manier zo gemakkelijk om even een "itempje te doen" over house en dan hoor je de mensen thuis allemaal weer van "zie je wel".

kijk, nou komt de aap uit de mouw!
En daarom zouden anderen er niet meer over mogen praten? Omdat jij er tegen bent?
Drugs en muziek zijn nu eenmaal met elkaar verbonden voor veel mensen, en dan is 't ook niet gek dat het ter sprake komt op een muziekforum.

Nee dat bedoel ik niet ging niet specifiek over dit house onderwerp.
Ik ben hier op een synthforum en niet geintreseerd in iemand ander zijn drugs gebruik.
Hoewel sommigen dat hier wel denken.
Van mijn apart spuit iemand zich plat. Iedereen heeft een eigen verantwoording.
Van mij mogen ze drugs zelfs vrij geven.Als iemand wil gebruiken komt ie er toch wel aan. Plus minder criminaliteit. Dit ondanks ik persoonlijk niet voor drugs gebruik ben.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door 6 trak
kruisen mischien niet zo zeer maar dat soort texten zeker te weten wel...

ligt er natuurlijk aan welk soort muziek je naar luistert. Bij hardcore zal je het vast wel vaker tegenkomen ja, in de gemiddelde house of trance plaat zeker niet, en in techno zitten sowieso vrij weinig vocalen.

Ik ben hier op een synthforum en niet geintreseerd in iemand ander zijn drugs gebruik.
Hoewel sommigen dat hier wel denken.

nogmaals: dus omdat jij er niet in geinteresseerd bent moet iedereen zijn mond erover houden?

nogmaals: dus omdat jij er niet in geinteresseerd bent moet iedereen zijn mond erover houden?

Iedereen mag van mij op zich zeggen wat ie wil.
Maar als jij hier op deze site gaat praten over cracks en illegaal downloaden worden je postings hier geweerd door de moderators.
Op zich zie ik het verschil niet zo. Drugs gebruik en promoten ervan is ook nog steeds in Nederland officeel illegaal.
(Ook al wordt het een en ander gedoogd in Nederland.)
Ik persoonlijk sta niet bepaald te wachten op opmerkingen ik was stoned en heb dit en dit nummer in elkaar gedraaid.
En meer van dat soort opmerkingen.
Deze opmerkingen zie ik wel eens voorbij komen. Ik heb daar geen boodschap aan.
Mij gaat het hier om de muziek op het synthforum en wat op te steken van techniek etc.
Jij had commentaar op dat die link drugs met de housescene overdreven is.
Maar met de opmerkingen wordt dus ook zelf de mythe aangehouden over drugs gebruik in combinatie met de house scene.
Enige zelfreflectie is dus ook op zijn plaats. Dat was eigenlijk het enige wat ik bedoelde.
Ik vind het verder eigenlijk totaal geen discussie waard.

Bericht door een moderator:
Jammer, weer een thread omzeep geholpen.

Gebruik "Meld dit bericht aan een moderator" ipv door discuseren dan was er sneller ingegrepen en dan had de discussie door kunnen blijven gaan.

Attachments

• moderator.jpg
    moderator.jpg
    3,2 KB · Bekeken: 80
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back