Help Tr-505

cns

sfm
Ik kan een tr-505 kopen maar vraag me af of het de moeite waard is, kan iemand mij een indicatie geven van de bruikbaarheid van de sounds of is zijn ze te 80ties?

Voor de sequencer hoef ik hem niet, maar dacht misschien leuk voor drumsounds? Dus iemand een id.

Ik vind het zelf een leuk bakkie, al vind ik de TR-626 (het uitgebreidere broertje) interessanter.
Als je die 505 voor niet al teveel kunt kopen, dan zou ik het niet laten - hij werkt ook op batterijen en dat maakt het een grappig 'pocket'-apparaatje.
Ik heb de mijne voor 50 eurootjes gekocht; meer dan dat had ik er ook niet voor willen
uitgeven..

P.S. -het is idd een late eighties bakkie- :)

maar de sounds? is hij daar de moeite voor waard? of is het gewoon te gewoon?

Ik gebruik 'm de laatste tijd vaak in combinatie met mijn Boss dr 660. Als volwaardige drumcomputer is 'ie niet de moeite waard eigenlijk, maar je komt er een heel eind mee. Ik heb de mijne voor onbepaalde tijd in bruikleen, maar als ik nog een drummachine zou kopen zou ik denk ik eerder voor een 707 kiezen: die heeft wat meer geluiden die leuk zijn :)
Hier kun je tr505 samples downloaden: http://www.hollowsun.com/donations/tr505/

Maar eigenlijk zijn de meeste midi-drumcomputers toch een beetje 'overbodig' geworden: een sampler doet 't net zo goed, dan kun je alle drumcomputers gebruiken die je maar wil hebben...

Origineel geplaatst door Chinetti
Hier kun je tr505 samples downloaden: http://www.hollowsun.com/donations/tr505/

Maar eigenlijk zijn de meeste midi-drumcomputers toch een beetje 'overbodig' geworden: een sampler doet 't net zo goed, dan kun je alle drumcomputers gebruiken die je maar wil hebben...

Dit gaat zeker wel op voor de tr-505 - de sounds zijn grappig, meer niet. Samples volstaan.
Ik kocht hem meer omdat ik mijn tr-serie ooit compleet wil maken.
Wat hem nog extra interessant maakt is dat je met de stepsequencer ook bijv. een airbase o.i.d.
kunt aansturen...

hmmm nou bedankt voor de info geloof dat ik hem lekker laat staan voor € 80 euro was vraagprijs, had hem dan gekeken naar eerdere tr-505 berichten willen hebben voor 60.

Conclusie is duidelijk ik sample er gewoon lekker op los.

Back