Tangerine Dream Bootleg box ....?

RpW

Stamgast
Heeft iemand toevallig al iets van die 'Bootleg' boxen van TD gehoord ? Vooral de tweede (eind 70/begin 80) lijkt me wel wat. Op het net lees ik vooral positieve berichten .....

hehe... tangerine dream liefhebbers zijn hier wel!!

Heb alleen nog niks gehoord van deze boxen, dus kan je niet helpen. Zouden dit dan onuitgebrachte tracks zijn ofzo, want ik heb zo goed als alle lp's van deze mensen al.

Heb laatst wel een videotje gedownload van TD; the video dreams. Was helemaal niks aan, nieuwe muziek, erg saai en mainstream synthmuziek (kan dat??!) met slechte beelden, geen aanrader dus!

heb er ondertussen maar eentje besteld (en al binnen). Het zijn dus bootleg opnames van fans (georganiseerd in iets wat zich 'tangerine tree' noemt) die nu met toestemming en hulp van TD officieel in 2 boxen zijn uitgebracht. Ik moet zeggen: voor de fans een echte aanrader !! :okdan:

Ik heb nu deel 2 in huis, dit zijn in totaal 7 cd's met opnames van 5 concerten van 1976 tot 1984. Kost inclusief verzendkosten bij BOL 40 eurootjes. Sommige opnames zijn beter dan andere (begrijpelijk natuurlijk, het tijdperk in acht nemend) maar het valt zeker niet tegen. Aangezien ik persoonlijk dit hun beste periode vind en ook altijd al hun live opnames vele malen beter vond dan studio albums, is het voor mij in ieder geval genieten.

Heej man, dat klinkt inderdaad wel goed ja!

Zelf vind ik met name begin jaren 70 tot ongeveer '79 de beste periode, maar daarna waren ze zeker nog wel goed.
Weet je toevallig of deze box ook op lp uitkomt? Dat zou wel fijn zijn, dan kan ik de verzameling compleet maken ;)

In welke stijl zijn de opnames? Een beetje in de stijl van Rubicon toevallig, of in ieder geval die sinistere 70's horror stijl

}:|

Ik ga iig eens ff op zoek!

Thanks voor de tip :okdan:

als je meer het begin jaren 70 werk wilt moet je voor deel 1 gaan, dat is vanaf begin jaren 70 tot 1976. Maar ook op deel 2 staan nog 3 opnames uit 1976, 1977 en 1978 (dacht ik, doe het even uit m'n hoofd). De andere 2 opnames zijn dacht ik uit 80 en 84 en daar is het meer de jaren 80 stijl (denk poland en logos). Ik zou zeggen: als je fan bent, ga er gewoon voor.

Het lijkt me echter sterk dat het ook op lp uitkomt.....

Back