Andromeda een toekomstig klassieker?

Andromeda een toekomstig klassieker?

• Ja, het wordt een klasieker!

Stemmen: 61 66,3%
  • Nee, dit is een ééndagsvlieg!

Stemmen: 31 33,7%

• Totaal aantal stemmers
    92

synthmann

Ouwe rot
The Q Da's Andy nummer 2 dan op MP, die andere is volgens mij van forumlid Viktor.

Het lijkt wel alsof dat ding volledig uit de gratie is.

dan doe ik de mijne nog maar niet weg.....als productie eenmaal stopt wordt het een klassieker, die vanwege stabiliteit, midi en omdat de jaren nog niet zo tellen, binnen een paar jaar alleen maar meer waard zal worden.

o ja, die supernova 2.
ik koop niet graag spulletjes met een 2 erachter, heb dan altijd het idee dat je extra betaalt voor wat verbeteringen die ook niet echt nodig waren. de nova zie je al voor onder de 300, supernova heb ik al eens gekocht (tijd terug) voor 500.
da's toch heel wat anders dan jouw prijs (die waarschijnlijk best in orde is), dan liever een beetje minder nova.

overigens vond ik de nova een van de minder leuke va's (kwestie van smaak)

Origineel geplaatst door The Q
bij de weg: Leo, jij had toch al een Nord?

Is dat een probleem dan ? Ik ben hier toch om te helpen !

De Andromeda wordt net zo min een klassieker als enige andere synth uit deze tijd. Het is nu de tijd niet naar klassiekers en over 50 jaar al helemaal niet meer.

Een klassieker wordt pas een klassieker als het een bepaalde karakteristiek heeft met een brede waardering. En zoiets weet je pas na veel jaren. Begin jaren 90 dacht ook niemand dat de 909 en 303 ooit klassiekers zouden worden.
Neemt niet weg dat de andy gewoon een kwalitatief hoogwaardige synth is.

klassieker. Uitgebreide midi op een analoogje, dat kom je al niet zo vaak tegen. Uitgebreide envellopes en filters, meerdere outputs.... ja, klassiekertje!

Hmm

Een klassieker heeft een karakteristieke klank, dat heeft de Andy niet...
Het is geen eendagsvlieg alsnog...

Een JP8000 bijv. heeft WEL een karakteristieke klank en zal derhalve eerder "Klassieker" worden

Origineel geplaatst door Bass
Hmm

Een klassieker heeft een karakteristieke klank, dat heeft de Andy niet...
Het is geen eendagsvlieg alsnog...

Een JP8000 bijv. heeft WEL een karakteristieke klank en zal derhalve eerder "Klassieker" worden

De klank alleen bepaald niet of iets een klassieker wordt. Daar zijn veel meer factoren mee gemoeid.
Bijvoorbeeld verkochte aantallen, bediening, constructiekwaliteit, specificaties, (ge)hypt in bladen en internet, etc.

Ik denk dat de Andromeda wel een soort van buiten beentje is in deze moderne digitale tijd.
Qua analoog bied hij , in mijn nederige mening , weinig vernieuwends.
Dus er is nog geen top40 en/of hit nummer geweest van de andromeda wat echt zijn unieke kant laat zien.
Las ergens dat ie goed in Ambient/pad geluiden is.niet echt voor de massa dus ,zoals een 303
Corect me if i am wrong.
Klank is wel zwaar ok.
Dus van mij magtie een klassieker worden hoor , om misverstanden te voorkomen.

Een klassieker kan het misschien worden...

in de categorie van de meest opgeklopte supersynth marketing dan?

Bwaa rot klinkt da beest niet, maar het is gewoon niet mijn theekopje ;)

(too less caracteristics 4 an analog monster of 3K euro)

Dat van de JP80*0 hierboven gelezen lijkt me al geloofwaardiger, die is nu al cult. Terwijl ik van de andro enkel hoor; zou ik hem kopen, of zou ik hem niet kopen...

:confused:

Kijk ik ken maar één andere 16-stemmige analoge synth en dat is de JX-10 (en daarbij dus de MKS-70), en dat is niet een superklassieker geworden. De klank van de Andy is prima, maar niet bijzonder. Je kunt er vast wel een aardige prijs voor bedingen op de 2e hands markt voor lange tijd, mits hij niet na 5 jaar uit elkaar valt (wat me niks zou verbazen) maar het is geen synth die na verloop van tijd alleen maar meer waard gaat worden.

Origineel geplaatst door bikkel
Kijk ik ken maar één andere 16-stemmige analoge synth en dat is de JX-10 (en daarbij dus de MKS-70), en dat is niet een superklassieker geworden.

Dus?

Misschien schop ik hier tegen zere schenen, maar ik denk dat de naam Alesis ook niet echt in het voordeel werkt misschien?

-C-

Vermoed niet dat de A6 een klassieker wordt. Ik vrees dat de geproduceerde aantallen wat hoger liggen dan de klassiekers van weleer. Daarnaast is het geluid wel degelijk goed maar niet uniek. Het feit of een synth al dan niet een klassieker wordt is IMO overigens gekoppeld aan wat ik maar de referentiewaarde zal noemen. Als een instrument bijvoorbeeld veel terug te horen is in muziek die je aanspreekt is de verleiding des te groter om het te kopen. Zo heb ik zelf een behoorlijke hang naar de muziekperiode 1978-1989. Mijn synths vertegenwoordigen dan ook grotendeels het geluid uit die periode. Een specifiek geluid vormt een associatie met een bepaald gevoel wat bij een periode hoort. Vaak moet het geluid dan ook nog precies hetzelfde zijn als het origineel. Hoeveel 303 clones er ook worden gemaakt, er kan er maar één de beste zijn en vreemd genoeg blijkt dat nog steeds de oudste te zijn. Hetzelfde geldt voor de Minimoog, de Jupiter 8 etc. etc.
De JP80X0 supersaw varianten horen heel erg bij deze tijd en het zal mij benieuwen of onze kleine broertjes en zusjes later net zo graag zo'n blauwe synth willen als wij nu die houten zwaargewichten!
Wat de A6 betreft; een geniale patch in een commercieel jasje zou misschien wonderen doen maar zoals het er nu voor staat zie ik hem/haar(??) geen klassieker worden

Origineel geplaatst door bikkel
Kijk ik ken maar één andere 16-stemmige analoge synth en dat is de JX-10 (en daarbij dus de MKS-70), en dat is niet een superklassieker geworden. De klank van de Andy is prima, maar niet bijzonder. Je kunt er vast wel een aardige prijs voor bedingen op de 2e hands markt voor lange tijd, mits hij niet na 5 jaar uit elkaar valt (wat me niks zou verbazen) maar het is geen synth die na verloop van tijd alleen maar meer waard gaat worden.

weet je dat zeker: van die 16 stemmen...! Eerder 12 ! Of er zijn er bij mijn JX10 een paar uitgevallen.

Back