Andromeda een toekomstig klassieker?

Andromeda een toekomstig klassieker?

• Ja, het wordt een klasieker!

Stemmen: 61 66,3%
  • Nee, dit is een ééndagsvlieg!

Stemmen: 31 33,7%

• Totaal aantal stemmers
    92
Origineel geplaatst door dekzster
Mijn brandende vraag is of de A6 nu wel of niet 100% analoog is wat betreft ALLE filters?

Het signaalpad (dit begint vanaf de oscillatoren > filters > VCA's > outputs) is analoog. Alle controllers zoals envelopes, lfo's s&h zijn digitaal.

De effectsectie is grotendeels digitaal. Gelukkig wordt het FX signaal BIJ het analoge signaal gemixed. (analoog gaat dus niet door een AD/DA converter) En gelukkig kun je de FX sectie met één switch uitzetten.

de demo's op deze site stonden niet meer online zag ik:
http://www.members.optushome.com.au...olj/SoundBites/

ik had er nog drie op mijn HD staan en hieronder zijn ze te vinden:
http://members.lycos.nl/synthman/CCJ_A6_ElectroFunk.mp3
http://members.lycos.nl/synthman/CCJ_A6_House2_2.mp3
http://members.lycos.nl/synthman/CCJ_A6_NastyGroover.mp3

alles rechtsklikken...save as....

En uit https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=34213&highlight=jarre+lead komt dit stukje pure andromeda. is wel work in progress.

Attachments

• a6fbosc.mp3
    541 KB · Bekeken: 76
Laatst gewijzigd:
ik ben er nog aan bezig, zie thread. moet nog met de lfo's aan de gang. zit te denken om pulsbreedte van osc2 te gaan moduleren en daarmee verschuivingen in de sync te creeren hopelijk meer lijkend op een originele JP8000 FBosc. tips zijn welkom, liefst in het andere draadje. osc2 staat trouwens op 1 pitch, als je dus een melodie zou spelen zou het meteen niet meer op een sync sweep lijken.misschien kan ik dat vanavond opnemen.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=34213&highlight=jarre+lead

Origineel geplaatst door synthmann
...... een originele JP8000 FBosc.

De feedback osc van de jp8000 is uniek evenals de supersaw.
Heeft de Andromeda ook unieke functies of mogelijkheden ?

Origineel geplaatst door kymo

Heeft de Andromeda ook unieke functies of mogelijkheden ?

Gebruik de zoekfunctie van dit forum en je zult genoeg info over Andromeda vinden.

Laatst gewijzigd:
Hij is gewoon semimodulair en je kan bijna oneindig creatief kan zijn door de mogelijkheden die je hebt!!!!!

Maar het probleem is gewoon dat de kwaliteit van de osc niet super is en eigenlijk ook de filters...
Als ik bij me minimoog/xpander/2600 enkel een saw osc hoor zonder modulatiedan/fx is het al bruikbaar en bij de a6 moet je meer moeite doen om hem cool te laten klinken....
Maar daar in tegen maak ik sounds die ik met geen andere bak kan maken.....

Dus voor mij blijft het nog steeds een vette bak......iedergevall stukken beter dan al mijn av tjes....
die synth van unleash the beast is ook een a6 klinkt erg als een jp8***

Origineel geplaatst door Pim
Gebruik de zoekfunctie van dit forum en je zult genoeg info over Andromeda vinden.

Ik bedoel het anders. Is er een specifieke functie wat hem echt tot een klassieker kan maken ?
Dus net zoals de JP8000 etc.
Maar uit het verhaal van Catscan , de "zoekfunctie" en uit mijn eigen Demo ervaring zal het wel de gehele klank zijn.
Dat had ik ook met de virus :)
En Natuurlijk het Semi-modulaire systeem, uitgebreide mogelijkheden en de Bediening.

Ik kan geeneen functie noemen van Andromeda die uniek is. Alles wat er op en aan zit hebben we al eens op andere analoge synths gezien. De kracht van Andromeda (onder andere) is dat hij die vele "unieke" eigenschappen bij elkaar opgeteld in één synthesizer heeft.

Andy heeft de power van een (semi-) modulair systeem, het geluid van een Amerikaanse analoge polyfoon en het MIDI-gemak van een moderne bak. Hij heeft 20 uitgangen, een stereo ingang en is zestien stemmig. (welke andere analoge poly synth heeft zóveel stemmen?) De filterrouting is zó uitgebreid dat vele muzikanten er in het begin niets van begrijpen. dan draaien ze aan knoppen die 'niets' doen. Hun oordeel is dan snel: "is dit nou alles??"
Ik heb dit weekeinde nog een zeer evaren synthgebruiker (hij heeft veel modulair geweld in zijn studio) geholpen met het uitleggen van de routingmogelijkheden op Andy. De man werd gek van geluk toen hij hoorde wát er allemaal mogelijk is op Andromeda!

Het belangrijkste vind ik zijn geluid. Mijn Minimoog klinkt beter, zoals Catscan schrijft, maar die is monofoon. Andy kan een geluidsvergelijking met een Prophet 5, Jupiter 8, Memorymoog en Matrix 12 aan. (ik vind dat hij achterblijft bij de oude Oberheim OB X, maar dat is de best klinkende analoge polyfoon die ooit is gemaakt)

Het wordt pas echt leuk als je op Andromeda gaat layeren. Dan hoor je wat een power dat ding heeft.

O ja, Andromeda is analoog. Helaas is dat tegenwoordig uniek.

Wat was er met jouw A6 aan de hand Erik? Is ie inmiddels weer de oude?

Origineel geplaatst door The Q
Wat was er met jouw A6 aan de hand Erik? Is ie inmiddels weer de oude?

Ik ben 4 stemmen kwijt.....hij is nog niet de oude.....=(

Minder ... wat kan er nog aan gedaan worden of is het einde oefening?
(dure grap zeker?)

geen idee......hij moet nog ff langs gebracht worden....maar omdat het ook m'n masterkeyboard is en ik een aantal projectjes eerst moest afmaken,heb ik 'm nog niet na kunnen laten kijken....:o:

Origineel geplaatst door dione
geen idee......hij moet nog ff langs gebracht worden....maar omdat het ook m'n masterkeyboard is en ik een aantal projectjes eerst moest afmaken,heb ik 'm nog niet na kunnen laten kijken....:o:

mmm ernstig.....

Komt dit vaker voor bij de a6'jes?
en zo ja bij welke?
ik weet dat de eerste in de us zelf zijn gemaakt..

Ik heb serienummer 10, dit was een pre-productie exemplaar, en die is helemaal goed. Heel af en toe stemt voice 15 niet helemaal lekker. Maar ja, dat hoort bij analoge synthesizers...

Neemt niet weg dat het knap lullig is voor Dione. Ik zou niet te lang wachten met repareren. Ook met het oog op mogelijke garantie.

Origineel geplaatst door Pim

Neemt niet weg dat het knap lullig is voor Dione. Ik zou niet te lang wachten met repareren. Ook met het oog op mogelijke garantie.

Hij staat al bij jullie TD....:D

....en hij is weer terug.....hij doet het weer.....was alleen een kwestie van een software-reset....phew...:stupid

Back