Andromeda een toekomstig klassieker?

Andromeda een toekomstig klassieker?

• Ja, het wordt een klasieker!

Stemmen: 61 66,3%
  • Nee, dit is een ééndagsvlieg!

Stemmen: 31 33,7%

• Totaal aantal stemmers
    92
tuurlijk is de Andromeda nu al een klassieker, er is er maar 1 die dat kan op het moment , een unieke synthesizer.

Misschien dat we klassiek eens wat beter moeten definieren willen we welke bak dan ook daartoe classificeren..

Ik vrees dat-ie sowieso op leeftijd moet zijn om klassieker te kunnen zijn. Da's al 1 punt waar de a6 faalt

Ook zal die zich bewezen moeten hebben in de muziekwereld... nou wordt dat al moeilijk want wat er op TV gedraait wordt bevat vrijwel geen beelden van de complete band met daarin de synth die goed te zien is.. meer tits & ass tegenwoordig. Dus dat wordt al moeilijk.

En als er dan al live opgetreden wordt dan is het rood van clavia, de zilvere triton en de zwarte kurzweil haast het enige wat ik nog zie op tv bij bands. toch? (alhoewel ik laatst een stukje scooter zag op tv =( daar stonden wat leuke vintage bakken maar de muziek was weer om te janken...)

Origineel geplaatst door Catscan
Dit topic gaat echt nergens meer over.....het is blijkbaar een kwestie van smaak of het een claasic wordt of niet...

Daarom moeten we beter definieren wat nu 'een klassieker is' :eureka: maarja, als dat definieren toch een kwestie van smaak en mening blijft. 8o) dan wordt het lastig

Weet je wat ook zou kunnen? het is gewoon te moeilijk om over iets te voorspellen of het klassieker wordt.. zoniet onmogelijk. Net als, wordt ik beroemd? Wordt ik 96?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
Ook zal die zich bewezen moeten hebben in de muziekwereld... nou wordt dat al moeilijk want wat er op TV gedraait wordt bevat vrijwel geen beelden van de complete band met daarin de synth die goed te zien is.. meer tits & ass tegenwoordig. Dus dat wordt al moeilijk.

En als er dan al live opgetreden wordt dan is het rood van clavia, de zilvere triton en de zwarte kurzweil haast het enige wat ik nog zie op tv bij bands. toch? (alhoewel ik laatst een stukje scooter zag op tv =( daar stonden wat leuke vintage bakken maar de muziek was weer om te janken...)
Als je zo gaat beginnen kun je wel heel veel wegstrepen en valt de Voyager dus ook af. En je wil me toch niet vertellen dat de voyager geen...!?!??

Catscan heeft gelijk, het is puur een kwestie van smaak (en vooral ook de smaak in de toekomst).

[Edit] sorry zat ff helemaal in de verkeerde richting.

Jammer die deze bak zo duur is......(te duur imo). Maar laten we eerlijk zijn....modulair of routings whatever...

Het is niks nieuws. (Wel vet overigens maar daar hebben we het nu niet over)

Dat van die FM bug wist ik niet en dat kan hem dan wel uniek maken. Maar als je over een bug spreekt lees ik meteen dat het in het softwarematige gedeelte zit en dat zal dan waarschijnlijk in een toekomstige update weg zijn.

Laatst gewijzigd:
de A6 een emulation synth? pads leads bassen wordt dan zeker bedoeld.......

sorry hoor, de A6 is een modulaire synth met geheugens die nou net niet over patchpunten beschikt, maar verder wel over een dermate complexe en flexibele routing beschikt dat er met 1 of 2 oscillatoren sounds uitkomen die minutenlang blijven evolueren, zonder in patronen te vervallen. Alleen die monsterlijk dure Buchla is ook zo modulair en heeft min of meer geheugen.

Ook de BUG in de implementatie van FM op de andromeda geeft typische sounds.

:verkoght:

maar dat was ik al.....

laat de mensen die denken dat het geen klassieker wordt maar lekker stoeien met hun klassieke synthjes.....ondertussen halen diegenen die een A6 hebben staan de ene vette sound na de andere er uit en zullen over een paar jaar mensen zeggen : waar komt dat geluid uit ? uit de Andromeda natuurlijk....want het is nu wel duidelijk dat diegene die een A6 hebben het duidelijk een klassieker vinden (nu al)....en gezien het feit dat er steeds meer mensen een A6 gebruiken in hun produkties zullen straks velen volgen die ook die sounds willen....zo simpel is het....:D

maar wat Catscan ook al zei : deze discussie gaat nergens meer over....

Origineel geplaatst door dione
want het is nu wel duidelijk dat diegene die een A6 hebben het duidelijk een klassieker vinden (nu al)....

Zo gaat het altijd man..... mensen die een synth zelf hebben vinden hem altijd vetter....daarom hebben ze hem ook gekocht. :)

Omdat smaken verschillen is dit een synth vs synth topic.

Denk dat de topicstarter meer probeerde onderbouwde argumenten te zien.

klassieker of niet......... dit is tie:

Attachments

• 0371.jpg
    0371.jpg
    21,8 KB · Bekeken: 81
Back