Andromeda een toekomstig klassieker?

Andromeda een toekomstig klassieker?

• Ja, het wordt een klasieker!

Stemmen: 61 66,3%
  • Nee, dit is een ééndagsvlieg!

Stemmen: 31 33,7%

• Totaal aantal stemmers
    92
Origineel geplaatst door Aaron
@Grooveron:
Gigantisch off-topic, maar ik ben toch ERG benieuwd waarom je de Obx-a niet in het genoemde rijtje vind passen.
Temeer, omdat ik dus een JP-8 heb gekocht ipv de Obx-a! :D
P5 had ik al...

ff dan, als je al een oberheim zou moeten hebben lijkt me een OBX (zonder a) de mooiste of de 4 of 8 voice module versie dat zijn echt unieke bakken met een unieke sound. De OBXa is niets speciaals ten opzichte van een van de Matrixserie synth's. op dat moment zou ik een matrix 12 kiezen die weer veel meer kan en absoluut veelzeidiger is.

JP-8 is wat klank betreft inderdaad redelijk uniek. Ik heb er jammergenoeg zelf nooit een gehad maar ik ken weing synth's (ik ken hem goed door een collega die hem heeft) die zo warm klinken als de JP.

Origineel geplaatst door Pim
Ik wil je lijstje even ontleden: alleen de monofone Mini heeft een dusdanig herkenbare bass- leadsound dat hij er uit springt. De rest van dit lijstje is en klinkt óf te veelzijdig, óf klinkt te anoniem.

Wat is een typische P5 sound? Ik weet het niet. De P5 was populair vanwege zijn prijs. Hij was domweg goedkoper en betrouwbaarder dan de Oberheim OB. De P5 was een goedklinkende veelzijdige polysynth. Niets meer, niets minder.

*[off topic] Matrix 12 misschien ook??? Iemand??[/off topic]

hoi pim,

De matrix 12 zou ik zeker in het lijstje opnemen. wat de rest betreft ben ik het eens met je redenatie over de Oberheims.

Mar niet over de prophet 5 alhoewel ik dat zou willen doortrekken naar de Sequential sound.
Die in veell gevallen toch eenzelfde karakter heeft.

Ik heb zelf alle SEQ gehad op de T8 na (van P5 (Curtis) tot P 10 en van VS tot de samplers) en allen hebben de zelfde strakke
en vooral wat hardere sound die de oberheims en moogs juist missen.
En juist in unison zijn ze super. Ik heb lead sounds gemaakt op allen die identiek klinken (let wel een P5 klinkt beter dan een sixtrack) wat karakter betreft. Ik vind ook de Curtis versie van de P5 beter dan de SSm :-)
terwijl de meeste juist de andere beter vinden.
Ik ben echt een SEQ fan, vooral de grote synth's zijn uniek wat mijn betreft.
Ik zou in het rijtje ook graag de VS opnemen maar ik weet niet of het een klassieker is.

Als deze bak voor de toekomst een klassieker is?! Hoe gecompliceert moeten onze toekomstige synthesizers wel niet zijn? ;)

Origineel geplaatst door Cisco
Als deze bak voor de toekomst een klassieker is?! Hoe gecompliceert moeten onze toekomstige synthesizers wel niet zijn? ;)

Heb voor de A6 al bijna geen tijd om 'em echt te doorgronden?! :confused:

off topic

Ik denk dat de sunsyn eerder een klassieker word, omdat er daar maar weinig van verkocht word.
En die heeft ook nog eens analoge enveloppes wat de a6 niet heeft.

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
off topic

Ik denk dat de sunsyn eerder een klassieker word, omdat er daar maar weinig van verkocht word.
En die heeft ook nog eens analoge enveloppes wat de a6 niet heeft.

Toch hoor je daar heel weinig over, hij word ook door weinig bekende gebruikt.
Ik denk dat de Andromeda een betere kans maakt.

Jammer genoeg zullen we het pas over 15 tot 20 jaar weten.
En blijft de term klassieker natuurlijk zeer vaag.

Is bv een synth die een tijd gehypt is ook een klassieker?
Zoals de Juno 106, MS 20, TB 303?? Ik vind van niet maar daar zijn geheid andere het niet mee eens.

Vreemd hè, van die Sunsyn.. ik en nog een paar andere leden hebben al eens een thread eraan gewaagd maar er zijn volgens mij 0 leden hier met een sunsyn.. Als die ooit iets goedkoper wordt :P vrees van niet maar toch

offtopic: moet je trouwens voor de lol de sounds van de sunsyun en van de jazzbase eens luisteren! (wist nog niet van het bestaan van die jazzbase af ??) hier

Dat klinkt veel belovend, maar ik ken niet een winkel die hem heeft,
en die andromeda kan ik zelfs een weekeindje meenemen als ik wil om hem tetesten.

Mijn vingers jeuken om er een tekopen maar ik wacht nog heel ff.

ik heb eens op een sunsyn gespeeld maar dat ding was buggy as hell. klonk wel rauw verder. maar heeft maar 8 voice en geen toetsenbord voor een prijs die hoger ligt dan andromeda...keus gauw gemaakt.

Ik ben van menig dat zowel de Sunsyn, Omega 8 en just for the record de Andromeda nooit tot de KLASSIEKERS zullen behoren!!!

Het zijn gewoon analoge polysynths die je nu nieuw kunt kopen, niet meer dan dat!

p.s. zijn er soms 53 Andromeda gebruikers op dit forum?

Origineel geplaatst door MSDOS
Ik vind dat zowel de Sunsyn, Omega 8 en just for the record de Andromeda zeker geen KLASSIEKERS!!!

Het zijn gewoon analoge polysynths die je nu nieuw kunt kopen.

Dat is toch ook niet gezegt??
de vraag is of het in de toekomst een klassieker wordt!!!

en wat vind je daarvan.;)

gezien de overweldigende hoeveelheid reacties op deze thread istie nu al een klassieker...

Ik heb er nog niet zoveel verstand van/ervaring mee (zo dek ik mij altijd veilig in :D)

Maar ik vind de SunSyn veel meer een toekomstige klassieker dan de Andromeda... De sounds die ik van de SunSyn gehoord heb, op de Jomox site, bevatten best karakter. En van de Andromeda heb ik al veel geluiden gehoord, maar nog geen aparte, karakteristieke sounds.

Dat lijkt me dan een mooie uitdaging voor de sound designerts.... laat eens zien wat deze bak dus brengt beyond the standard sounds, en keer hem eens binneste buiten....

En ik heb liever een bak met de helft aan polyfonie, en zonder toetsen, maar wel met karakter... dan een dus met de dubbele polyfonie, toetsen en zonder karakter... en ik denk dat de wetten van de klassiekers ook zo werken...

plaatje:

Attachments

• 0371.jpg
    0371.jpg
    21,8 KB · Bekeken: 71
is deze synth niet geboren als klasieker?
ik bedoel over enkele jaren zullen de analoge klassiekers van tegenwoordig allemaal de geest geven en dan blijven dit soort bakken over!
moet er dan natuurlijk wel nog vraag zijn naar echt analoog, voor het zelfde is de software tegen die tijd net zo goed of beter...

Wat is er nu weer mis met een Omega 8?
Waarom zou die ook geen klassieker kunnen worden dan?

Volgens mij een hoogstaand staaltje analoog snobbisme.
Denk dat elke synth op zich wel een klassieker zou kunnen worden. Maar er maar weinig écht door iedereen onderkend zijnde klassieker zal worden. (Zeker als je een kluitje eigenwijzen bij elkaar zet.)

Voor mij is een klassieker helemaal niet interessant, ik hou meer van het cult status! En ik ben zeer zeker eigenwijs!

Origineel geplaatst door MSDOS
Ik ben van menig dat zowel de Sunsyn, Omega 8 en just for the record de Andromeda nooit tot de KLASSIEKERS zullen behoren!!!

Het zijn gewoon analoge polysynths die je nu nieuw kunt kopen, niet meer dan dat!

p.s. zijn er soms 53 Andromeda gebruikers op dit forum?

Hoeveel Omega8 gebruikers zijn er op dit forum...???

Voor mij moet een instrument een enorme WOW-factor hebben. Voor mij is dat de Gibson Les Paul Goldtop, Mellotron, Jupiter 8, Omega 8, Ibanez Artist en Musician, Fender Rhodes, Andromeda, Minimoog, Taurus I, enzovoorts. Sommige beschouw ik als klassiekers omdat ze 25 jaar geleden voor mij al een WOW-factor hadden en anderen wil ik perse hebben omdat ze nieuw zijn...

Ik heb trouwens geen idee of de huidige analoge bakken over 25 jaar klassiekers zullen zijn maar dat zou best eens kunnen... Zeg nooit 'nooit'.

Origineel geplaatst door P-Five
Hoeveel Omega8 gebruikers zijn er op dit forum...???

Voor mij moet een instrument een enorme WOW-factor hebben. Voor mij is dat de Gibson Les Paul Goldtop, Mellotron, Jupiter 8, Omega 8, Ibanez Artist en Musician, Fender Rhodes, Andromeda, Minimoog, Taurus I, enzovoorts. Sommige beschouw ik als klassiekers omdat ze 25 jaar geleden voor mij al een WOW-factor hadden en anderen wil ik perse hebben omdat ze nieuw zijn...

Ik heb trouwens geen idee of de huidige analoge bakken over 25 jaar klassiekers zullen zijn maar dat zou best eens kunnen... Zeg nooit 'nooit'.

Eigenlijk heb ik ook geen idee, maar ik heb er wel een mening over. En natuurlijk ik ben geen gebruiker van de genoemde synths en zal dat 'nooit' worden m.u.v. Sunsyn die heeft wel iets wat mij aanspreekt.

Back