AURALEX MoPads

Javascript

Amsterdam West
mopad.jpg

mopadinstall.jpg

Ik lees veel lovende berichten over deze simpele dingen. Zijn deze dingen nou echt zo goed? Ze kosten maar 35 Euri

Ik kan over de kwaliteit nog niks zeggen, maar volgens mij is het wel goeie sjit. Auralex is volgens mij geen kleine jongen in de audiowereld, dus die zullen geen bras gaan verkopen. Wat ik in ieder geval wel al kan verduidelijken is hoe je de monitors in een hoek kunt plaatsen (zoals het verschil van dikte in de basis in de 2 plaatjes duidelijk maakt)

Hier een mailtje van mij naar Auralex en de reactie erop:

Hello,

I'm about to buy a pack of MoPADs to both isolate and angle my monitors at my ears. Now I've seen these two pictures of a pair of MoPADs:

1. http://www.auralex.com/sound_isolation_mopad/MP.jpg
2. http://www.auralex.com/gallery/images/mp_3.jpg

I assume these are both the same MoPADs, but I do notice a difference in the thickness of the back of the base (second picture). This extra thickness angles the monitor, just the way I want to angle mine. But this thickness in the back of the base cannot be seen/found in the first picture. Did you glue extra base material on top of the original MoPADs to reach this thickness-effect?
I'm wondering about this since I also want to angle my monitors exactly the same way as in the second picture. I'm using Mackie's HR824's by the way.

Many thanks in advance,

Ad Steyvers
The Netherlands

Het antwoord:
Dear Ad,

Thank you for considering Auralex products for your acoustical needs. The MoPADs come in a bundle of four (4) "pads." Each "pad" includes two pieces: a base and a wedge. The base is the bulk of what you see in the pics. The wedge piece is not so obvious; it is the piece that allows you to either place the monitors flat or angled at up to ±8°. I wish I could describe it better, but It will be very self-explanatory when you get your MoPADs.

I hope this helps. If you have any other questions, please let me know.

Best regards,

Jeff D. Szymanski
Chief Acoustical Engineer
Auralex Acoustics, Inc.

PS: Ik wil ook meteen even toevoegen dat ze de mail ook netjes hebben afgehandeld; pluim voor hen :)
Ik heb er in ieder geval vertrouwens in. Ik ga me er binnenkort (maandje) een setje aanschaffen en dan post ik in deze thread m'n bevindingen wel :okdan:

werken die dingen ook voor mijn monitors ? een 100 kilo per kant ?

vergis je niet het zijn acoustic decouplers for reinforced pro studioos blabalbalblalba

dat hout op hout niet ideaal is hmmz .

dat een beetje schuimrubber helpt .. nah ..

een beetje speaker behuizing doet 0,0 hij lekt geen energie alles komt uit de speaker zelf

het geluid uit de speaker veroorzaakt lucht trillingen en die worden rondom afgegeven je bureau trilt nog net zo met schuim als zonder

neem spickes ook populair dan zorg ik ervoor dat mn speaker geen geluid doorgeeft aan de vloer . eeh normaal heeft de speaker een opp van 0,5 m2 met een gewicht van 10 kilo .. nu met spickes nog steeds 10 kilo alleen op de puntjes van de spykes staat nu 2,5 kilo per stuk , er moeten natuurlijk dopjes onder omdat je je linolium niet wil perforeren resultaat nog steeds dezelfde druk en afgifte .

tis mischien een 0,01 verbetering maar er gaat niks boven een zware stabiele behuizing die lek vrij is , en wat het geluid verder in je kamer laat trillen is niet te voorkomen tenzij je dus de massa van alles zwaarder maakt ..

resoneerd je bureau gooi eruit en gebruik 20 gips blokken met een 60 mm mdf plaat of marmer weet ik het

Die Mopads doen hun werk toch alleen goed als je je monitors op je buro/desk plaatst?
Indien je monitors op (zware) monitorstands staan (los van je desk dus) zijn ze niet nodig. Correct me if i'm wrong.

Ik wil ze ook voornamelijk gebruiken, om ze lichtelijk een beetje omlaag te kunnen richten. Dat ze op een of andere manier nog resonantie verminderen, dat vind ik dan mooi meegenomen.
En ja, ik weet dat er goedkopere oplossingen voor zijn, maar ik ben nu eenmaal lui :)

ze zijn 35 p/stuk 70 eurootjes dus...hmm dat is niet goedkoop

Heb jij twee sets monitoren misschien? Zoja kun je geld uitsparen door telkens je van speaker wilt verwisselen ook de pads te verwisselen :D .

Eén set pads betaat uit 4 pads en kost 35 euro.

ah ik belde feedback, de meneer zei p/stuk ik zei per monitor hij zei ja...dus hoop dat jij toch gelijk hebt :S

Origineel geplaatst door Javascript
ah ik belde feedback, de meneer zei p/stuk ik zei per monitor hij zei ja...dus hoop dat jij toch gelijk hebt :S

Check die post van de mail van Auralex. 2e post in deze thread. Daar staat:
The MoPADs come in a bundle of four (4) "pads."

Da's duuuuiiiiidelijk natuurlijk :)
En bij Auralex mag ik toch hopen dat ze weten hoe hen producten de wereld over gestuurd worden :z

Big D heb je de AURALEX MoPads nog gekocht?

Ik heb ze laatst gekocht en ze staan nu mooi onder mn 824´ers en deze dan weer op een kratje (t.b.v. de verhoging), ja, ik moet nog steeds een keer mooie stands kopen maar ik vind het zo ook wel erg fijn werken.
Tja wat zal ik zeggen, de mopads helpen wel. Je moet ook wel een echte audiofiel zijn en je geluid goed kennen wil je het een beetje merken. Het verschil is, subtiel. Idd, je hebt altijd nog de trillingen die door de lucht gaan waardoor er nog steeds kans is dat dingen in je kamer gaan resoneren, maar een deel is door deze dingen toch al "proof". Als je echt zoveel mogelijk dekking wilt hebben, dan moet je om goed te beginnen zon acoustipak ofzo aanschaffen waar je gezellie je hele kamer mee kan versieren hoi hoi hoi. Ik weet niet of ik zo ver ga omdat het hier nu allemaal best wel acceptabel is.
Overigens ff over die hoeken waarin je ze kan plaatsen: Het is heel simpel, de mopads lopen van zichzelf een beetje schuin af zodat je standaard je monitors een beetje naar beneden laat richten. als je ze rechtop wilt of iets omhoog, dan zit er een soort van tussenstukje bij waarmee je het aflopende stuk kan opvullen. Dit lijkt heel fragiel als je het zo hoort, maar het staat hier superrobuust en stabiel. (ik heb ze recht staan op 0 graden, ja of 180, t is maar net hoe je het bekijkt).

ik zit ze eventueel ook te overwegen alleen ik vraag me af er zit een soort opstaand stukje. Mijn monitoren zijn de KRK RP5. Die hebben onder een bassport zitten die lang en horizontaal is. Komt dat er niet voor te zitten dat iemand dat weet? (dat = het opzetstukje)

Ik heb ze idd ook gekocht. M'n speakerstands zijn haast klaar, maar moet de foto's nog van m'n digitale camera naar de pc zetten, zodat ik ze kan laten zien. De stands zijn ongeveer 100cm hoog, terwijl mijn sweetspot qua hoogte 120cm is. De tweeer van mijn mackie's 824 zitten op [gok ik even uit het hoofd] 100 + 32 = 132cm. Ik zet ze dus op 4 graden omlaag gericht, aangezien ze iets van een 80cm van m'n oren af gaan staan.

Wat dat betreft is het wel heel gebruiksvriendelijk gemaakt om de speakers onder een hoek van 0, 4 of 8 graden te zetten met de manier van snijden van het schuim en het "hulpstuk".

Ik zag ook ergens in een recente thread hier iemand al het akoustisch schuim afzeiken, omdat hij iets superieurs had ontdenkt in al zijn superieuriteit. Maar ik denk dat Auralex niet lang zou bestaan als dat schuim niet zou helpen..
Maar ik heb er wel alle vertrouwen in dat die dingen werken. Nog een weekje ofzo en ik kan het zelf gaan proberen :)

...de niet-pocket versie van 'in de ban van de ring' werkt anders ook wel hoor... :P

Ach, noem het illusie (je wil toch 'n tevreden gevoel hebben als je net 35 euro hebt betaald voor 4 stukjes schuim) maar ik vind het handige dingen.

Tenminste, in mijn situatie doen ze goed wat ze beloven, te weten:
-Ontkoppelen speakers <-> bureau (beter dan de schuimrubberen matjes die ik had liggen)
-Op een verantwoorde manier voorover hellen van de monitors zodat ze minder 'over je hoofd' stralen (beter dan knutselen met sigarendoosjes, boeken of LOTR giftsets).
-Het verhogen van het profi-gehalte in de studio middels de mooie AURALEX badges... :P

Ik gebruik ze onder mijn PMC TBtjes en er is echt wel een klank verschil (stonden eerst op het bureau)
en dat trilt nu met heavy bas niet meer.

Ik vond ze de 32.50 waard.

Het is inmiddels weer een tijd gelezen dat deze topic active was maar ik overweeg ze ook te kopen en heb niet zo heel erg veel verstand van zaken. Het enige wat ik weet is dat ik zo 35 euro neerleg voor die dingen áls ze werken. Punt is een beetje dat ik geen ruimte heb voor mooie standaards en dat mn bureau inderdaad lekker meetrilt als ik mn volume een beetje open draai. Waardoor mn lage frequenties nogal versterkt worden. Of tenminste dat denk ik...

Kopen?

En dan heb ik meteen een tweede vraag want nu ik toch bezig ben. Die Auralex Roominator D36 kit heeft iemand daar ervaring mee?

" Auralex D 36 Roominator kit
Heb je een kleine studio of muziekruimte die je in akoestisch opzicht helemaal wil fine-tunen? Dan is de Roominator kit van Auralex onontbeerlijk.
voor 139,-"

Aldus Feedback, maar ik ga liever op jullie advies af dan dat van Feedback :)
http://www.auralex.com/sound_control_D36/sound_control_D36.asp

Alvast bedankt

Back