Muziek ruimte inrichten

druid

Ouwe rot
Geachte forumers,

Ik verhuis deze maand met mijn vriendin van de zolder waar we nu wonen naar een 'echt' huis met 3 slaapkamers en dus kan ik één van de slaapkamers inrichten voor me zelf. De kamer is 10m2 (en heeft rechte muren :D), ik heb m'n apparatuur op een computer tafel staan waar ik op zich tevreden over ben behalve dat m'n monitor speakers wat dicht bij elkaar staan.

Ik neem geen acoustische instrumenten of stemmen op, gebruik geen pc en heb weinig geld te besteden...

Mijn vragen:

- kan ik elk schuimplastic gebruiken als geluids isolatie van m'n muren (of moet het heel speciaal duur spul zijn?)
- kan ik m'n speakers beter op statieven zetten of aan de muur maken met een arm?
- andere dingen waar ik aan moet denken?

spul.jpg

Druid

Laatst gewijzigd:
Re: Muziek ruimte inrichten

Origineel geplaatst door druid

Ik neem geen acoustische instrumenten of stemmen op, gebruik geen pc en heb weinig geld te besteden...

[Yamaha RM1x, A5000, MG10/2 - Waldorf Micro Q - Roland PC180A - Alesis M1 Active MKII - Sennheiser HD 265 Linear - ESI Waveterminal U24 - AMD Athlon 2000 - Kristal Audio Engine - VST-Plugins ]

Zeker weten dat je geen PC gebruikt? :W

Je speakers zet je beter op stevige statieven (kan je makkelijker van plaats veranderen).
Aangezien het een kleine ruimte is en je dus geen al te lange reflecties kan hebben,
zou 1 of 2 professionele panelen achter je ter hoogte van je speakers moeten volstaan.
Als geluidsisolatie zal schuimplastic echter niet helpen.

Je studiootje ziet er :okdan: uit. Spaar je geld maar want verhuizen kost altijd meer dan je denkt.

Het artikel van computermusic is erg tof!

Aangezien het een kleine ruimte is en je dus geen al te lange reflecties kan hebben,zou 1 of 2 professionele panelen achter je ter hoogte van je speakers moeten volstaan.

Vreemd genoeg stellen ze in het artikel dat je dempende gordijnen achter je speakers zou kunnen hangen en dat reflecties van achter in de ruimte wel positief kunnen zijn (of heb ik het verkeerd gelezen?)

Verhuizen is inderdaad een dure grap, maar ik denk dat ik zo met wat creatief plaatsen van kasten, kussens en een gordijntje ook tot een redelijke ruimte kan komen. (ik ga de dingen uit het artikel gewoon proberen)

Bedankt voor de positieve reactie op m'n setupje, ben er echt tevreden mee! :L

thnx,

Druid

Laatst gewijzigd:
Back