A3000 en SCSI

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Yo!

Ik wil samples kunnen uitwisselen tussen mn PC en mn yamaha. Dit kan door:
-via de floppy drive

Ik wil echter wat sneller werken, en daarom een scsi kaart in mn PC gaan zetten.

Kan ik nu via Soundforge samples exporteren en importeren tussen PC en de yamaha?

Dus:
-Op de PC een sample editten..
-Overpompen naar de yamaha
-Daar editten
-Terugzenden naar de PC

????

Zou cool zijn.. andere import-export tips zijn welkom... Heb het forum al nagespeurd en kreeg het idee dat het best omslachtig gaat allemaal.. Maar ja, welke hardware sampler werkt er nu wel silky smooth samen met een PC? (Dit is niet mijn vraag overigens....) De nieuwere Akai's....

Kan ik nu via Soundforge samples exporteren en importeren tussen PC en de yamaha?

Ja, ik heb zelf een a3000v2 + scsi in m'n PC en via soundforge kun je wav heen en weer naar de yamaha sturen, dit werkt perfect. Ook in met recvycle werkt dit goed.

Het is (volgens mij) echter niet mogelijk om programs vanaf de pc te versturen; daarvoor kan je scsi cdrom gebruiken om die (akai programs) te importeren. Dat is echt veel handiger dan wavje voor wavje samples versturen.
Ik heb zelf deze week een scsi cdrom gekocht voor € 5,00 en deze werkt perfect. Kan ik je echt aanbevelen, werkt veel fijner op die manier.

Grtz,
V.A. :doei:

Inderdaad het kan prima met Sound Forge.
Het is belangrijk dat je de ASPI drivers wel geinstalleerd hebt, anders zal je de sampler niet kunnen kiezen uit de lijst.

Back