[Track] Fallin' In Love

Scratch

Stamgast
Hier een nieuw nummertje van mij: Fallin' In Love. Track bezit te veel laag, naar mijn mening. Aangezien ik het nog niet gemixt heb d.m.v monitors, zal de balans ook niet perfect zijn. Afijn, oordeel zelf

Gear: Yamaha CS6x, Yamaha DJX II, Reason

Fallin' In Love (Save as)

GrTz
Scratch

Vind 't een mooi nummer => heb gelijk lentekriebels! :D

Maar toch heb ik 't gevoel dat er iets mist of juist iets teveel inzit.. (lekker duidelijk..)

Hmm, ff 'verklaren': qua laag vind ik 't (over mijn speakertjes) wel meevallen, de kick klinkt misschien wat dof, maar ach..
Die trommeltjes (dat loopje) in 't begin ertussendoor vind ik een beetje te overheersend; later in 't nummer valt 't minder op, lijkt 't.
Zou 't OF zachter zetten, OF een LPF-filtertje erover gooien en dan een beetje terug schroeven..

:bekdicht: kan smaak wezen..

Was je vrolijk toen je dit nummer maakte? Ik vind hem wat te blij, maar het steekt wel goed in elkaar. Ik mis alleen een goed einde. :koffie:

Ik vind die piano melodie echt goed,
misschien kan je die overgang van piano naar beat (in het begin) aanpassen, ik vind die overgang zelf namelijk een beetje plosteling plaatvinden.
Eventueel zou een extra melodielijn op het einde ook wel fijn zijn.

Voor de rest vind ik 'm goed :okdan:

Zo lekkere track zeker de pianopartij. Top! Ik ben het ook eens dat de overgang in het begin nog beter kan. Als je daar iets meer aandacht aanbesteed, zoals de overgangen verder in het nummer, dan zie ik het helemaal zitten :okdan: Als ik hem hier afspeel over mijn stereo zit er zeker niet te veel laag in, de BD klinkt inderdaad wel iets wat dof. Nogmaals een heerlijke track, met zeer lekkere geluiden....hmm of ben ik niet objectief ;)

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

VasC :mega:

De melodie is orgineel en pakkend.

De uitwerking van het nummer is een tikkie rommelig en de mix klopt ook niet helemaal.
Bijv de bas loopt niet mee met de melodie en dat geeft een statisch gevoel.

Denk wel dat als je hier nog een keer voor gaat zitten en de tips van de mensen hier verwerkt je een heel eind verder komt en het nummer heel mooi wordt.

Origineel geplaatst door lorenzo_shivu
Zoo ! heb je dit al naar thijs tiesto gestuurd!!??? damn die standaard conga loop uit reason (drrex) is ook koel man!!! damn stuur dit op !! De beats, super baslijn, geweldige piano gewoon kortweg super tracK!!!!

meer!meer! meer!

Goed geschreven recensie zeg, student muziekjournalistiek of heb je er gewoon aanleg voor?

Fallin' In Love

Fallin' In Love

Beste Forumleden,

Bedankt voor jullie reacties en complimenten, dat had ik overigens niet echt verwacht bij dit nummer. :okdan:

Origineel geplaatst door Hazes
Was je vrolijk toen je dit nummer maakte?
Hoe raad je 't, dit nummer heet niet voor niets Fallin' In Love... ;)

Het is alleen moeilijk om het nummer nog echt te gaan wijzigen, zoals ie nu is, ligt 'ie al een half jaartje zo, en wou er niet echt meer veel aan gaan doen. De overgangen veranderen wordt voor mij lastig, bij dit nummer heb ik niet echt veel inspiratie meer, dus ik weet me eigenlijk geen andere overgangen voor te stellen...
Misschien is het mogelijk om de term 'overgang' wat nader te specificeren? Hoe zouden jullie het doen? Geef es een mooi voorbeeld ofzo... :)

De kick komt uit mijn stereo te hard en te zwaar, misschien dat ik dat nog verander, en de baslijn aanpas. Die twee heb ik overigens gesampled uit m'n DJX II en vervolgens door de input van m'n JP8080 geloodst, en zo een zooitje effecten overheen gemieterd.

Wat betreft de mix? Ja ik heb daar ook niet zoveel verstand van, misschien dat ik me daar maar eens in moet gaan verdiepen, maar voordat ik dat ga doen koop ik eerst een paar goeie actieve monitors!

Mensen...bedankt! En meer reacties zijn van harte welkom! :biertje:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door lorenzo_shivu
Zoo ! heb je dit al naar thijs tiesto gestuurd!!???

Tijs ken de boom in! Hij komt maar naar mij... :D :D :D

Nee zonder gekkigheid, alle :halleluja respect :halleluja voor 'onze' Tijs!!! Ik heb dit nummer al een poos terug ingezonden voor een muziekwedstrijd bij mij op school: InHolland Popprijs. Maar ik ga daar niet zoveel over uitwijden, ik had namelijk daarvoor al een andere topic gestart.

Meer weten? Sjek dan ff deze link

inderdaad, prachtige track!
alleen... en ik moet weer iemand citeren denk ik,
de drums zijn soms wat rommelig.
de bassline doet me soms ook wat raar aan, naar mijn gevoel past hij er niet altijd bij.

doch, deze kritieken vervallen in het niets bij het leuke gevoel dat je krijgt van die lead en zo!!

meer zo'n tracks! :)

Deze track is niet profi genoeg om bij mijnheer Tiësto op zijn bureautje te leggen. Doch dit nummerke is wel vrolijk en zelfs hupserig. Neigt een pietsie naar Happy Hardcore. ;) Whoei! Ik mis een climax en een vettere groove. Irritant dat de bass absoluut dissonant klinkt met de rest, daardoor klinkt het geheel misschien te bassig. Tip: transponeer de bassline één semitone omhoog (en post hem weer op dit forum)! Conga's zou ik weghalen. De piano intro van het nummer moet je wel netjes afronden. Dus liever nog een beetje gepingel door de fill naar de uiteindelijke drumloop. Veel sucseks ermee!

klinkt een beetje als een demosong voor een synth...
Werk wat meer aan tonaliteit en let op waar je de aandacht in je track wil hebben qua geluiden. Probeer het wat meer in you face te mixen. De conga's kunnen meer afwisseling gebruiken.

ben benieuwd naar de volgende versie...

Origineel geplaatst door hansbakker
Werk wat meer aan tonaliteit en let op waar je de aandacht in je track wil hebben qua geluiden. Probeer het wat meer in you face te mixen.

Ehm, specificeer je is nader? :) Wat had je in gedachten?

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Irritant dat de bass absoluut dissonant klinkt met de rest, daardoor klinkt het geheel misschien te bassig.

Klopt, zoals ik al eerder had vermeld is dat ik de kick en de bas gesampeld heb, alleen ik ben zo :stupid geweest om het in één toonsoort te houden. Ik zou niet eens meer weten welke, maar dat is denk ik wat jij hoort. Maar dat zou ik wel even moeten aanpassen.

Wat betreft voor de rest, het is moeilijk om deze track aan te gaan passen, daarvoor heb ik 'm misschien al te lang gehoord, of te veel mee bezig geweest: op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer, en concentreer ik me op dingen die een 'leek' toch niet hoort.

Origineel geplaatst door Scratch
Ehm, specificeer je is nader? :) Wat had je in gedachten?

Klopt, zoals ik al eerder had vermeld is dat ik de kick en de bas gesampeld heb, alleen ik ben zo :stupid geweest om het in één toonsoort te houden. Ik zou niet eens meer weten welke, maar dat is denk ik wat jij hoort. Maar dat zou ik wel even moeten aanpassen.

Wat betreft voor de rest, het is moeilijk om deze track aan te gaan passen, daarvoor heb ik 'm misschien al te lang gehoord, of te veel mee bezig geweest: op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer, en concentreer ik me op dingen die een 'leek' toch niet hoort.

Leek is een relatief begrip he ;)

Met tonaliteit bedoelde ik onder andere de dissonante bassample die toch behoorlijk snel gaat irriteren(omdat ie dissonant is).

Verder vind ik de mix nog teveel een verzameling van onder elkaar gezette geluiden, het vult elkaar niet aan, het kabbelt teveel qua sound. Leuke trucjes zijn vraag en antwoord met het gebruik van sound, dus geen kadensen bijvoorbeeld. Gewoon puur qua geluid...luister es naar daft punk, daar gebruiken ze het vaker. Sowieso vind ik deze truc ontzettend goed met beats werken omdat er veel meer vaart in zit, zeker dan een bassdrum, clap hihats en een loopje...

Ook vind ik alles nog een beetje ver weg klinken, het heeft geen ballen. Oftewel, meer laag en een compressor op de bassdrum, meer punch in je bassline, het hoog mag veeel sprankelender klinken en haal voor de grap es een multiband compressor over je eindmix, doet vaak wonderen!

Origineel geplaatst door hansbakker

Ook vind ik alles nog een beetje ver weg klinken, het heeft geen ballen. Oftewel, meer laag en een compressor op de bassdrum, meer punch in je bassline, het hoog mag veeel sprankelender klinken en haal voor de grap es een multiband compressor over je eindmix, doet vaak wonderen!

Klopt, de geluiden die je hoort komen direct uit de synth, ze bevatten hoogstens een vleugje galm en effecten uit dezelfde synth, en meer niet. Om eerlijk te zijn, ben ik met het (af)mixen niet echt thuis, omdat ik me hier simpelweg nog nooit in verdiept heb. Verdient misschien eens de aandacht... :)

Ik ga es kijken wat ik er mee kan doen, en die trucjes, das ook een goeie om te ontdekken hoe dat in elkaar steekt! Afijn, bedankt voor de tips! :okdan:

no biggie!

mixage/mastering is nou niet bepaald een klein deel van de productie... :dj:

is die djx toetsen aanslaggevoelig?

Back