Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Voor echt lange loops denk ik dat een MPC handiger/sneller (maar duurder) is...Origineel geplaatst door L3N
Gebruik nu audicity om eigen gemaakte loops in af te spelen. als dat ook met een electribe kan, hoef ik helemaal mijn pc niet meer te gebruiken...

Verschillende personen hebben me echter voor mijn genre
Kun je met Logic niet meer vooruit? wat is precies de reden van je overstap? Als ableton bij je werkwijze past dan is het het overwegen waard, hoe dan ook moet je weten of het een verbetering van je manier van werken oplevert, anders is het zonde van de kosten.Logic vervangen door Ableton Live. => +/- 500€.
Keuze sta ik achter. Emu kaarten ken ik niet, misschien weet iemand anders iets.Soundblaster vervangen door ADAT PCI kaart +/- 250€.
Monitors kun je kopen van 300-1300, van alesis tot genelec, is een hele persoonlijke keuze. Mijn persoonlijke mening is aan onderkant van budget alesis, aan bovenkant van budget krk of dynaudio. als je gaat investeren hierin, let erop dat het wel degelijk een verbetering is van je afluistersituatie.aktieve monitors +/-1000€.
doenkoptelefoon vervangen door Beyerdynamic DT990 Pro .=> +/-150€

ga hier niks over zeggen;Dus heb ik nog een dikke 1000€ over... Dus misschien nog een Fireworx, MPC-2.5k of extra synth (DSI Mono Evolver Keyboard, Moog Little Phatty)...

Origineel geplaatst door Roel
Kun je met Logic niet meer vooruit? wat is precies de reden van je overstap? Als ableton bij je werkwijze past dan is het het overwegen waard, hoe dan ook moet je weten of het een verbetering van je manier van werken oplevert, anders is het zonde van de kosten.
Apple + audio interface + logic kost je 2/3e van je budget, dus blijft er niks leuks over, en geen monitorspeakers,
Ik weet het en ben het grotendeels met je eens:Origineel geplaatst door Roel
Monitors kun je kopen van 300-1300, van alesis tot genelec, is een hele persoonlijke keuze. Mijn persoonlijke mening is aan onderkant van budget alesis, aan bovenkant van budget krk of dynaudio. als je gaat investeren hierin, let erop dat het wel degelijk een verbetering is van je afluistersituatie.
Je mening over welke synth/sampler/sequencers ik "best zou aanschaffen" wordt op prijs gesteld. Misschien zie ik wel iets over het hoofd.Origineel geplaatst door Roel
ga hier niks over zeggen;![]()

Origineel geplaatst door fuse
Goeie speakers lijkt mij het eerste punt wat je aan zou moeten passen.
Mackie 624/824 of PMC-1 zijn goede all rounders bijv.
Als je je mixer aan je computer wilt koppelen zul je ook je software integraal onderdeel van je setup moeten maken en worden dingen zoals DSP kaarten ook veel interessanter dan de outboard (digitale) FX die je nu gebruikt.
Origineel geplaatst door r.5
Ook hoog tijd tijd om die Soundblaster te vervangen door een PCI kaart met ADAT ondersteuning zodat
ik kan interfacen met mijn 01v96 zonder onnodige AD/DA conversies. Zelf dacht ik aan een Emu kaartje of
eentje van RME. Suggesties of tips iemand?
+/- 250€
Mijn ervaring is dat het erg stabiel is. Ik heb een 9632LE; deze kaart heeft 2 x 2 ADAT poorten (uit te breiden met 1 x 2) zodat je er 16 digitaal kunt mixen.wow! als dat laatste kan dan zou ik ook zeeeer tevreden zijn! ik heb zelf ook altijd logic tot en met 5.5. gebruikt, ook naar tevredenheid, en na de switch naar apple was ik ook ontevreden geworden. ik begrijp je volledigOrigineel geplaatst door r.5
Heb me misschien slecht uitgedrukt. Ik had vroeger Logic+AMT8 gekocht voor op PC en was er heel tevreden over. Toen Apple Emagic opkocht en PC support dropte was ik pissed want ik besefte dat ik onnodig moest investeren: ofwel overprijsde Apple hardware ofwel migreren naar Cubase of iets dergelijks...
De audio interface (ADAT vr mijn 01v96) moet er zowiezo komen maar ik ben niet van plan om een Apple te kopen (ik wacht wel totdat ik OSX op mijn dual boot PC kan draaien).

en gebruik ik pt.ribbon microfoons zijn super schijnbaar. ribbon tweeters heb ik nog nooit gehoord. maar ik zou eerder voor adam kiezen dan voor samson, puur op gevoel dan hoorOrigineel geplaatst door r.5
Ik weet het en ben het grotendeels met je eens:
budget: Alesis - midden: Event, Krk - duurder: Mackie, Dynaudio, Genelec
wil ook wel eens de ribbon-technology van Samson (budget) en Adam beter leren kennen.
event ken ik niet en krk ben ik zeer tevreden over.ik ben zelf heel simpel wat betreft speelgoed, ik denk dat met precies 1 dikke synth je bijna alles kunt doen, als je maar kunt programmeren. geef de voorkeur aan dikke vette monosynths, dus dan zou ik snel iets in de richting van se1x of moog kiezenOrigineel geplaatst door r.5
Je mening over welke synth/sampler/sequencers ik "best zou aanschaffen" wordt op prijs gesteld. Misschien zie ik wel iets over het hoofd.![]()

Origineel geplaatst door sjeijk
Mijn huidige gear:
Tannoy reveal - de rode, pioneer versterker - hifi
gem s3 master klavier, behringer draaiding, doepfer pocket dial
Nord modular + exp, korg ms10 - kan ik nog niet aansluiten met cv, juno 60 - kan ik nog niet aansluiten met cv, fb 01
rme multiface II - dia ik niet kan aansluiten ivm mijn laptop (heeft geen pcmcia meer)
live ableton 5 en wat gratis vsti
a.s. vrijdag roland r8 met 808 909 kaartjes
genre: electro
Origineel geplaatst door Roel
wow! als dat laatste kan dan zou ik ook zeeeer tevreden zijn! ik heb zelf ook altijd logic tot en met 5.5. gebruikt, ook naar tevredenheid, en na de switch naar apple was ik ook ontevreden geworden. ik begrijp je volledig![]()